FJ-ownersclub.nl
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken

Nieuws:

Kentekenplaaten FJ Owners Club via het bestuur te bestellen.  Klik hier!!!

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 ... 10
 21 
 Gepost op: 17 januari 2018, 00:03:53 
Gestart door Arjan - Laatste bericht door racerrad8
Wens eerst iedereen nog even de beste wensen voor 2018.
Ik heb geen koppeling meer bij mijn fj 1100, heb gehoord dat dit de koppelings slave rubbers zijn en heb al wel e.e.a. gelezen en vermoed dat de koppelings slave rubbers versleten zijn.
Kan iemand mij vertellen waar deze te halen zijn, heb iets gelezen over op marktplaats maar vind daar zelf niets en of het allemaal hetzelfde is of per type verschillend ?
 :-)

Maybe I am too late, but I wanted to post the two links for you for the items you require.

Here are two links for the Yamaha FJ1100 Clutch M/C Rebuild Kit. It is specific to the 1100, the FJ1200 kit will not work.

Here is the link to a new clutch Slave Cylinder as well.

If I can be of assistance, please let me know.

Randy - RPM



 22 
 Gepost op: 16 januari 2018, 21:53:29 
Gestart door baartr - Laatste bericht door fjaap
Dit is inderdaad verrekte lastig.
Als er nog steeds een vermogensbeperking van kracht is, zal het erg moeilijk  zijn het blok of delen ervan te verkopen.
De grootste kans van verkoop is waarschijnlijk toch als de FJ nog een keer naar Nederland komt, zoals Nor al aangaf.

 23 
 Gepost op: 16 januari 2018, 21:32:37 
Gestart door baartr - Laatste bericht door Fred
Dan is het in Duitsland toch makkelijker een motor importeren uit Nederland...
Dat wel maar daar is hij niet mee geholpen.

Ik denk dat dit een groot probleem is aangezien de motoren in Nederland al niet teveel kosten. Om ze ook nog door een flink eind rijden in Frankrijk om de motor op te halen is niet erg aannemelijk.
Het gaat een beetje tegen mn geloof in maar ik denk voor jou het meest logische is de motor te demonteren en onderdelen los aan te bieden. Levert waarschijnlijk het meest op en ben je van de problemen af. Aanbieden via eBay is dan raadzaam.

 24 
 Gepost op: 16 januari 2018, 21:16:22 
Gestart door baartr - Laatste bericht door fjaap
Dan is het in Duitsland toch makkelijker een motor importeren uit Nederland...

 25 
 Gepost op: 16 januari 2018, 21:09:46 
Gestart door baartr - Laatste bericht door baartr
Probleem is dat Yamaha Frankrijk geen attestation de conformite afgeeft voor deze motor. Alleen een attestation de conformite partielle (voor € 121,-). Daar heb je niets aan want dat wordt niet geaccepteerd door DREAL (de keuringsinstantie). Het is onduidelijk hoe de motor gemodificeerd zou moeten worden om wel een attestation de conformite te krijgen. Rijksdienst voor wegverkeer heeft mij gezegd dat Frankrijk de motor moet accepteren omdat deze in Nederland (destijds) geaccepteerd is. Ik heb geprobeerd om via Solvit mijn gelijk te halen - dus dat Frankrijk Europees onjuist handelt door de motor te weigeren - maar zij zeggen dat Frankrijk het recht heeft zijn eigen regels te hanteren. Dus daarmee ben ik klaar want ik kan de motor niet op een Nederlands kenteken laten omdat ik in Frankrijk woon, ik kan de motor ook niet in Nederland verzekeren omdat ik in Frankrijk woon. Ook niet door de motor op naam te zetten van iemand die in Nederland woont omdat de motor altijd in Frankrijk is. En ik kan de motor niet in Frankrijk verzekeren omdat er een Nederlands kenteken op zit.

Teken dat Frankrijk moeilijk doet is ook dat import/export bedrijven gespecialiseerd in auto's en motoren ook van Nederland naar Frankrijk niet doen. Eventueel via de omweg Duitsland maar de kans van slagen is gering en de kosten te hoog.

Vragen? Geen vragen, leve Europa!

Maar is er iemand geïnteresseerd in mijn motor? Dat was mijn vraag eigenlijk. Op te halen in Frankrijk. Wij wonen mooi. Overnachting is erbij inbegrepen.

 26 
 Gepost op: 16 januari 2018, 20:40:18 
Gestart door baartr - Laatste bericht door Robke
In Frankrijk zijn ze nogal moeilijk. 1 motor meer dan 100 pk, die beperking had je in Frankrijk, nu niet meer, maar voor oude motoren is dat misschien nog steeds van kracht? 2 waarschijnlijk geen carte gris of gelijkvormigheidsattest.

 27 
 Gepost op: 15 januari 2018, 23:13:30 
Gestart door Dyrck - Laatste bericht door Nor
De uitlaat is mooi.
     
 :-D
 
Maar netjes hoor Herbert.   :-)

 28 
 Gepost op: 15 januari 2018, 21:43:49 
Gestart door Dyrck - Laatste bericht door Herbert
 :smitten: :smitten:

 29 
 Gepost op: 15 januari 2018, 20:58:43 
Gestart door Dyrck - Laatste bericht door Gradje gas
De uitlaat is mooi.

 30 
 Gepost op: 15 januari 2018, 20:04:30 
Gestart door Dyrck - Laatste bericht door Batman
Klinkt goed gozer

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 ... 10
cuneate-rose