FJ1200 > Algemeen

Vriendelijk doch dringend verzoek.

(1/7) > >>

Bestuur FJ Club:
Geachte leden, beste vrienden.

Naar aanleiding van meerdere klachten wil ik jullie aandacht vragen voor het volgende.
De laatste tijd zijn er mensen die menen steeds verder te moeten gaan in het zoeken en publiceren van avatars.
Wij als bestuur vinden dat we geen theeclubje zijn maar dat we met z'n allen ons wel aan de forumregels moeten houden om e.e.a. een beetje binnen de perken te houden.

Ik citeer even uit de forumregels,

Als je lid bent van het FJ Ownersclub forum ga je ermee akkoord dat je dit forum niet zult gebruiken om materiaal te publiceren dat moedwillig foutief en/of onnauwkeurig, krenkend, vulgair, haatdragend, obsceen, profaan, racistisch, seksueel georiënteerd, dreigend, privacyschendend of anderszins in strijd met de wet is.

Ons vriendelijk verzoek is dan ook om even twee keer na te denken voor je een afbeelding als avatar gebruikt.

Het Bestuur.

boeddah58:
oke, doen we.
wat is profaan?

sylvia:

--- Citaat van: boeddah58 op 16 april 2012, 23:28:25 ---oke, doen we.
wat is profaan?

--- Einde van citaat ---


Profaan
Profaan is een term die wereldlijk betekent in de tegengestelde betekenis van geestelijk of sacraal, zoals in de christelijke terminologie gebruikelijk is (zie wereld (christendom)). De tegenstelling komt tot uiting in de uitspraak in Johannes 17, vers 16: "Ze horen niet bij de wereld, zoals ik niet bij de wereld hoor" (Nieuwe Bijbelvertaling).
Een ander woord voor profaan in dit verband is seculier, al gaat de betekenis van "profaan" soms verder dan die van "seculier", en omvat het soms ook het begrip godslastering.

boeddah58:
jezus, weet ik nog niks.... :-P
wat is seculier?

sylvia:

--- Citaat van: boeddah58 op 16 april 2012, 23:34:14 ---jezus, weet ik nog niks.... :-P
wat is seculier?

--- Einde van citaat ---

zat er op te wachten :wink:

Seculier kan verwijzen naar:
Secularisme, een stroming die ijvert voor secularisatie van staat en maatschappij
Secularisatie, de overgang van een priester van de religieuze naar de seculiere staat; het onteigenen van bezit van de Kerk; een proces waarbij het maatschappelijk leven onttrokken wordt aan de Kerk en het geloof
Secularisering, een proces waarbij het maatschappelijk leven onttrokken wordt aan de Kerk en het geloof (synoniem van één van de betekenissen van secularisatie)
Seculier humanisme
Seculiere geestelijkheid: priesters die bij hun wijding gehoorzaamheid beloven aan de bisschop die hen wijdt (van het Latijn saeculum: het aardse leven, wereld), in tegenstelling tot de reguliere geestelijkheid
Seculier instituut, een instituut van Godgewijd leven binnen de Katholieke Kerk


Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie