FJ-ownersclub.nl
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken

Nieuws:

Natuurlijk mag ook onze Facebook pagina niet ontbreken.
Kijk hier voor de laatste informatie: Yamaha FJ Owners Club NL/BE

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Jaarplan 2017  (gelezen 2500 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Batman

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5303
  • Winterswijk
Jaarplan 2017
« Gepost op: 24 oktober 2016, 19:31:13 »

u]Jaarprogramma 2017[/u]

Ja het einde van het motorjaar 2016 nadert alweer met rassen schreden. Nog een evenement en dan zit het er weer op. We hebben in september nog het OCM treffen gehad dat, op zijn zachts gezegd, niet zo heel druk bezocht is. 15 man deelnemers is echt aan de lage kant maar het was er niet minder gezellig door. Richard had het goed geregeld en iedereen die er was waren tevreden. Afgelopen zaterdag de 22ste oktober was er nog de sleuteldag bij ons inmiddels vertrouwde honk in Almere. Dan is er in november de laatste rit van het jaar, de wintertenen rit. Op dit moment is er nog geen organisator daarvoor maar dat trekken we wel recht. Dit lezen jullie dan wel weer op het forum.

Nu even door naar 2017, het komende motorjaar waarbij we natuurlijk weer het een en ander voor jullie willen betekenen. Niet alleen het bestuur maar ook jullie als leden hebben hierin natuurlijk weer en rol om het een en ander te organiseren. Als we kijken naar de laatste treffens dan zien we helaas wel een kleine terug gang met betrekking tot het aantal deelnemers. Misschien is het concept dat we hanteren niet meer wenselijk binnen de club. Mogelijk dat we een ander concept gaan proberen, denk bij voorbeeld aan 1 weekend treffen (van vrijdag  t/m maandag) hetzij in Nederland of net over de grenzen van ons kikkerlandje en dan per maand een dag rit ergens in het club gebied (België / Nederland). Deze dag tochten zullen dan steeds door iemand anders uit een bepaalde regio worden georganiseerd. Maar hierover later meer. Dit gaan we als bestuur natuurlijk ook nog met de evenementen commissie bespreken en daaruit zal een advies richting de club uitgaan.

Voor 2017 staan de gebruikelijke club evenementen gepland.
Januari 2017 Algemene Leden Vergadering, in Almere. Alleen OCM/SCM Leden.
Maart 2017 de Haal hem van stal rit.
April 2017 Sleuteldag. Alleen OCM/SCM Leden.
Mei 2017 OCM Treffen. Alleen OCM/SCM Leden.
Juni de Meet&Greet rit
Augustus de Niet op vakantie rit
September 2017 OCM treffen. Alleen OCM/SCM Leden.
Oktober 2017 Sleuteldag. Alleen OCM/SCM Leden.
November 2017 Wintertenen rit

kun je nu helemaal niet deelnemen aan evenementen die speciaal voor OCM Leden? Jawel hoor, maar let wel, dan zal er altijd een eigen bijdrage zijn. Als je naar 2 van die evenementen wilt komen is bijna een jaar contributie goedkoper. Je kunt altijd vragen aan het bestuur of je naar zo'n evenement kunt komen.
De Meet&Greet rit (de rit voor nieuwe leden), die helaas dit jaar in het water is gevallen, zal ook weer georganiseerd worden. We zullen hiervoor diegene benaderen die het eigenlijk dit jaar zou doen.

Er is weer genoeg te doen het komend jaar waarbij we jullie hulp ook nodig hebben. Als je op voorhand al iets hebt dat je graag zou willen doen laat dat het bestuur dan even weten.

Namens het bestuur,
Bert (Batman)
« Laatst bewerkt op: 28 oktober 2016, 10:36:20 door FJRob90 »
Een dag niet getoerd is een dag niet geleefd.

FJ 1200. 1TX Bwj 1984 (The New Batbike)
FJ 1200 3XW Bwj 1993 (WPB)
Triumph Tiger 1200 XCa, Bwj 2018

Herbert

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5490
  • Of Wha
Re: Jaarplan 2017
« Reactie #1 Gepost op: 24 oktober 2016, 22:45:03 »

Alleen OCM Bert?, dan moet je maar alleen naar de ledenvergadering......
Super Tenere 1200 2010
Subaru Outback 2,5l AWD 2011
Wilk 560
Achterhoeker en Brabander
Kiekt um goan Jonghe , zij gelooft in ons (tante Riekie)
Locatie Achterhoek , Gaanderen
Motto," Remmen is Angst"
En zoekt en gij zult vinden.....

Eelco

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7488
  • Eschebrügge (Duitsland)
    • the sensor people
Re: Jaarplan 2017
« Reactie #2 Gepost op: 27 oktober 2016, 22:00:41 »

Ledenvergasering is voor betalende leden. Anders ben je geen lid en heb je niks op een ledenvergadering te zoeken toch? SCM is ook een betalend lid.
FJ 1200 ABS 3CY (Model 3XW) 1994 Kleur MAS
FJ 1200 3CY (Model 3CV)1988 Kleur SBL

Herbert

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5490
  • Of Wha
Re: Jaarplan 2017
« Reactie #3 Gepost op: 28 oktober 2016, 08:05:50 »

Dat weet ik Eelco maar het zou wel fijn zijn dat het gewoon ook vermeld werd
Super Tenere 1200 2010
Subaru Outback 2,5l AWD 2011
Wilk 560
Achterhoeker en Brabander
Kiekt um goan Jonghe , zij gelooft in ons (tante Riekie)
Locatie Achterhoek , Gaanderen
Motto," Remmen is Angst"
En zoekt en gij zult vinden.....

FJRob90

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6998
  • Geldrop N.B.
Re: Jaarplan 2017
« Reactie #4 Gepost op: 28 oktober 2016, 10:38:02 »

Nou omdat Herbert zich buitengesloten voelt ( tegen beter weten in ) heb ik het even aangepast.

Zo goed Herbie?  :evil:
FJ1200 3cv 1989
BMW R1200 GS Adventure

Eelco

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7488
  • Eschebrügge (Duitsland)
    • the sensor people
Re: Jaarplan 2017
« Reactie #5 Gepost op: 28 oktober 2016, 10:46:06 »


Voor 2017 staan de gebruikelijke club evenementen gepland.

Dit zinnetje zegt veel...

We zien al een poos dat deelnemersaantallen op evenementen terug lopen. We zien ook dat het ledenaantal terugloopt. Ik vind dat er eens goed naar moet worden gekeken waarom dit zo is. Als we in 2017 weer de "gebruikelijke evenementen" gaan houden, ben ik er bang voor dat in 2018 de club niet meer bestaat. Misschien nog als forum maar niet meer dan dat.

Ik denk dat 2017 het jaar van de vernieuwing moet worden. Dat de club rigoureus op de schop moet. Dat we met z'n allen eens moeten nadenken hoe de FJ-club 2.0 er uit zou moeten zien. Hoe de evenementen 2.0 eruit zouden moeten zien. We zijn ingedut en leunen te veel op het succes van het verleden. Dat is niet goed. Ik denk dat er voor het bestuur werk aan de winkel is.

Beste leden van het bestuur: zie dit aub niet als een motie van wantrouwen! Jullie zijn allemaal persoonlijke vrienden van me en hoe jullie de boel in goede banen leiden heb ik bewondering voor. Maar ik ben van mening dat het roer om moet als we de club willen redden. Vraag me alleen niet naar MIJN visie want die heb ik ook niet helemaal helder.
FJ 1200 ABS 3CY (Model 3XW) 1994 Kleur MAS
FJ 1200 3CY (Model 3CV)1988 Kleur SBL

Fred

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 8707
  • Noord Scharwoude
Re: Jaarplan 2017
« Reactie #6 Gepost op: 28 oktober 2016, 12:36:39 »

Wat jij constateert is ons ook niet ontgaan.  Eea is dan ook tijdens vergaderingen gepasseerd en zal ook tijdens de alv besproken worden.  Ook het bestuur is niet alles wetend en daarom ook gevoelig voor inbreng van de leden.
Het laatste treffen.  Ondanks de geringe opkomst was evengoed geslaagd te noemen.  De reden van de geringe opkomst, dat kunnen er velen zijn .
Dat we naar de toekomst moeten kijken is in ieder geval zeker.

En dit wordt echt niet als een aanval of motie van wantrouwen beschouwd.  Het is altijd goed om je kritisch op te stellen en opbouwende kritiek te leveren.
« Laatst bewerkt op: 28 oktober 2016, 12:42:17 door Fred »
FJ 1200 maar dan Blauw
1x3FJR
2,5 x 3XW

Herbert

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5490
  • Of Wha
Re: Jaarplan 2017
« Reactie #7 Gepost op: 28 oktober 2016, 13:50:41 »

Nou omdat Herbert zich buitengesloten voelt ( tegen beter weten in ) heb ik het even aangepast.

Zo goed Herbie?  :evil:
:smitten: :smitten:
Super Tenere 1200 2010
Subaru Outback 2,5l AWD 2011
Wilk 560
Achterhoeker en Brabander
Kiekt um goan Jonghe , zij gelooft in ons (tante Riekie)
Locatie Achterhoek , Gaanderen
Motto," Remmen is Angst"
En zoekt en gij zult vinden.....

Batman

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5303
  • Winterswijk
Re: Jaarplan 2017
« Reactie #8 Gepost op: 28 oktober 2016, 16:50:36 »

u]

Misschien is het concept dat we hanteren niet meer wenselijk binnen de club. Mogelijk dat we een ander concept gaan proberen, denk bij voorbeeld aan 1 weekend treffen (van vrijdag  t/m maandag) hetzij in Nederland of net over de grenzen van ons kikkerlandje en dan per maand een dag rit ergens in het club gebied (België / Nederland). Deze dag tochten zullen dan steeds door iemand anders uit een bepaalde regio worden georganiseerd. Maar hierover later meer. Dit gaan we als bestuur natuurlijk ook nog met de evenementen commissie bespreken en daaruit zal een advies richting de club uitgaan.


je hebt gelijk Eelco, vandaar dat wij als bestuur hier ook al over na aan het denken zijn. dat is ook de reden waarom ik dat gedeelte in het topic had geschreven (zie boven). dat we ook he 'geijkte programma' weer voor 2017 erop hebben gezet heeft natuurlijk ook te maken met de punten die nu (nog) in de statuten staan. deze zullen toch eerst door de vereniging besproken moeten worden tijdens een alv. dat we al andere dingen doen blijkt al wel aan het aantal dag ritten die er nu ook voor 2017 gepland staan. allemaal onderdeel van een mogelijk veranderend concept. maar we dienen ook een jaarplan 2017 voor te leggen aan de leden en natuurlijk kan er op een zijspoor al een discussie lopen over de toekomst en plannen van onze club. daar ben ik zeker voorstander van. het is edoch niet alleen maar een taak van het bestuur maar ook van alle leden om aan de toekomst van de club te denken, zoals je zelf al aangeeft in je nieuw geopend topic betreffende FJOC2.0. we gaan veranderen daar zullen we niet meer aan ontkomen. laat allemaal maar jullie ideeën en meningen komen in het topic dat Eelco geopend heeft. dan blijft het mooi centraal.
Een dag niet getoerd is een dag niet geleefd.

FJ 1200. 1TX Bwj 1984 (The New Batbike)
FJ 1200 3XW Bwj 1993 (WPB)
Triumph Tiger 1200 XCa, Bwj 2018
Pagina's: [1]   Omhoog