FJ-ownersclub.nl
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken

Nieuws:

Volg clubnieuws ook via Twitter:
https://twitter.com/FJownersclub

Auteur Topic: Voorstelrondje  (gelezen 7374 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

bovio

  • Clublid
  • Berichten: 175
Re: Voorstelrondje
« Reactie #30 Gepost op: 16 december 2016, 21:10:56 »

Grappig hoe het brein werkt. Nadat ik het berichtje tiep denk ik ineens: Als ik nu een roerhoutje precies zo afzaag dat die goed klemt... En ja hoor, dat lijkt erg goed te werken.

Nu nog een oplossing voor de linkerluchtgeleider.....
Gelogd

Herbert

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5484
  • Of Wha
Re: Voorstelrondje
« Reactie #31 Gepost op: 16 december 2016, 22:01:30 »

Hi Fred, dank denk ik ook :-)

Vandaag het luchtfilter proberen te vervangen. Wist niet precies waar dit zat dus haal de ik eerst de luchthapper linksvoor eraf maar daar zat niets achter. Toen de luchthapper rechtsvoor verwijderd en ik zag dat daar een geleider aan zat voor de lucht.

Na de zijschermen eraf gehaald te hebben zag ik dan eindelijk de schroeven om bij het luchtfilter te komen. Nu zie ik dat er normaal gesproken 2 plastic kegjes / spietjes de filter op z'n plek houden. Daar heb ik er dus maar 1 van.

Ik heb nu dus 2 problemen.
Zal morgen even kijken maar ik heb volgens mij nog een luchthapper links met zo'n geleidingstuk voor naar de cillinder

Probleem 1: Heeft iemand een alternatief voor die kegjes? Ik zat te denken om een kopie te maken van de linker van een stukje hout. Wordt een gepriegel maar misschien werkt het. Nog alternatieve ideeën? (ik las over wasknijpers / metalen pijpje?)

Probleem 2: Ik heb dus geen linker geleider aan m'n luchthapper. Nu heb ik de motor zo gekocht en ik verwacht dat de motor al heeeeeel lang zonder gereden heeft. Cilinder 2 zweet wel een beetje zag ik, ik las op het forum dat die geleider op clinder 2 blaast, maar de motor rijd er niet minder om. Is die echt nodig? En zo ja, heeft iemand zoiets liggen?

Thanks!
Gelogd
Super Tenere 1200 2010
Subaru Outback 2,5l AWD 2011
Wilk 560
Achterhoeker en Brabander
Kiekt um goan Jonghe , zij gelooft in ons (tante Riekie)
Locatie Achterhoek , Gaanderen
Motto," Remmen is Angst"
En zoekt en gij zult vinden.....
 

cuneate-rose