FJ-ownersclub.nl
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken

Nieuws:

Natuurlijk mag ook onze Facebook pagina niet ontbreken.
Kijk hier voor de laatste informatie: Yamaha FJ Owners Club NL/BE

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: verzekeren, schorsen, Rdw,overstappen  (gelezen 2296 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

oliefilter

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 80
  • KawaZ650F '81, Mach3 H1 miniatuur, Fj1200 1tx '86
verzekeren, schorsen, Rdw,overstappen
« Gepost op: 2 februari 2017, 22:22:04 »

Hallo,

Hierbij een uitgebreide vraag over de verzekering van mijn Kawa z650 uit 1981.

Al jaren staat deze in de garage zonder vaker dan 1 keer per jaar gestart te worden. Eind 2015 besloot ik hem te schorsen. Knmv gebeld om te overleggen.
Mijn premie had ik per sept 2015 moeten betalen, dus het leek verstandig pas in het nieuwe jaar 2016 te schorsen. Er is wat miscommunicatie geweest want de knmv heeft toch per 20 okt 2015 geschorst.
Hier kwam ik pas 20 nov 2015 achter en de Rdw had ik dus niet tijdig ingelicht,( bij controle bleek ik een maand onverzekerd te zijn omdat ik niet aan Rdw had doorgegeven dat hij geschorst was, dit omdat ik niet wist dat de Knmv toch per 2015 had geschorst terwijl ik dat pas in 2016 wilde doen) dus boete 407 euro.

Wat een sof, want Knmv kon geen datums verleggen of anderszins, en de boete moest betaalt.
Nu heb ik opnieuw met Knmv overleg ivm verlenging van de schorsing gehad. Ze zijn mij nu wel terwille, zeggen dat de fout bij hun ligt ( ze hebben geschorst terwijl ik dat eigenlijk pas een jaar later wilde ) ,geven mij art.34, waarmee ik de boete  van Rdw kan terugvorderen.

Erg blij mee, eindelijk is de Knmv bereid tot overleg, maar wat blijkt, Knmv zegt dat schorsen niet meer mogelijk is, ze gaan me premierestitutie geven vanaf datum 1e schorsing, en zeggen de verzekering per 20 nov. 2015 op.

Tevens geven ze aan dat als het kenteken nog op mijn  naam staat en ik heb geen verzekering van datum 1e schorsing, ik toch weer een boete van het Rdw kan krijgen !??

Begrijp dat niet want als je bij het Rdw geschort staat hoef je toch voor die schorsperiode geen premie te betalen ??


Ik denk nu, bel een andere verzekering, meld me met terugwerkende kracht ( dus per datum 1e schorsing bij hun aan )met de geschorste Kawa.
Ben geen premie verschuldigd omdat de motor bij Rdw vanaf 20 okt 2015 geschorst staat.
Moet gewoon bij een verzekeing aangemeld staan ( als opgeschort wordt dat dan genoemd denk ik ?) tijdens de schorsperiode bij Rdw anders kan ik weer een boete krijgen!!?

Begrijp ik dat zo goed ?

Heeft iemand een tip voor een maatschappij ik dacht Diks-verzekeringen.

Groeten! Wouter



 
 

Gradje gas

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3840
  • Valkenswaard, Noord-Brabant
Re: verzekeren, schorsen, Rdw,overstappen
« Reactie #1 Gepost op: 2 februari 2017, 23:19:56 »

Warrig verhaal. Als knmv nou gewoon 407 euries betaald ist klaar.
Ik ken geen verzekering die die met terugwerkende kracht in laat gaan.

Kenteken geschorst en gewoon verzekerd blijven kan wel. Maar dat is dom.
Kenteken actief en niet verzekeren kan niet. En dat is normaal.
FJ1200A 3XW
FJR1300A RP08
----------------------------------------------
Vallen is niet erg. Niet meer opstaan wel!

Robin

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1662
  • Doetinchem
Re: verzekeren, schorsen, Rdw,overstappen
« Reactie #2 Gepost op: 3 februari 2017, 00:53:56 »

Met terugwerkende kracht wordt denk ik vrij lastig..

Ik heb ook motoren geschorst staan, sommige geen verzekering op, de ander een opgeschorte verzekering (bij de knmv)
Hier heb ik tot dusver nooit problemen mee gehad. Ik schors echter wel zelf ieder jaar. De verzekering blijft opgeschort totdat ik anders aangeef
Yamaha FJ1200 3CV '89

fredbb

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1133
  • 3XW 1993 WPB + 51J 1984
Re: verzekeren, schorsen, Rdw,overstappen
« Reactie #3 Gepost op: 3 februari 2017, 07:33:57 »

Als de knmv inderdaad overgegaan is tot schorsing van de verzekering zonder dat daar een verzoek van jouw kant tegenover staat heb je een zaak, het lijkt mij verstandig om dit bij een rechtsbijstandverzekering neer te leggen (als je die niet ook bij de knmv had natuurlijk...). Zolang het kenteken geschorst is maakt het niet uit of je niet verzekerd bent, dus let op dat je de schorsing op tijd verlengt. Verzekeren met terugwerkende kracht kan gewoon niet. Normaliter kun je naar elke verzekering die je wil overstappen. Je kunt ook de registratie van het kenteken laten vervallen, hoe dit moet staat op de website van de RDW. Je zal vrijwel zeker niet meer een boete krijgen over een periode van een paar jaar terug, de RDW stuurt de gegevens door naar het CJIB op het moment dat de overtreding geconstateerd is.

Fred
The pen(cil) is mightier than the sword.

Beertje

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12615
Re: verzekeren, schorsen, Rdw,overstappen
« Reactie #4 Gepost op: 3 februari 2017, 11:27:13 »

Eerst schorsen bij het RDW ( kan online tegenwoordig)

En dan de verzekering berichten ( kan ook online )

Ze schorsen de verzekering niet meer, omdat onverlaten via een paar jaar schorsen proberen hogere no-claim te regelen.

Zelfde verhaal als altijd.

15% criminelen zetten de norm voor 85 % die te goeder trouw zijn.

Na een maand krijg je de resterende premie terug.

Als je al 80 % no - claim hebt, is hogere no - claim geen reden om te schorsen, maar zover zijn ze nog niet.   

Wil je weer verzekering, dan opnieuw aanmelden.
Cash is King, tegen de digitale slavernij.

Nor

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14077
  • 't Zand N-H.
    • Arrow classic rock
Re: verzekeren, schorsen, Rdw,overstappen
« Reactie #5 Gepost op: 4 februari 2017, 11:58:07 »

Beetje moeilijk verhaal idd. maar oplossing is precies zo hier wordt beschreven, eerst schorsen, dan verzekering inlichten.
Zo moeilijk ist niet, wel weer op tijd schorsing verlengen. RDW is onverbiddelijk.
Jij weet toch ook wel, FJ1200 maakt het verschil tussen "beleving en kippevel"..

5x FJ. '85 t/m '92.

oliefilter

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 80
  • KawaZ650F '81, Mach3 H1 miniatuur, Fj1200 1tx '86
Re: verzekeren, schorsen, Rdw,overstappen
« Reactie #6 Gepost op: 4 februari 2017, 20:56:14 »

Was idd ingewikkeld, maar oplossing blijkt eenvoudig.
Motor staat geschorst aangemeld bij Rdw, als ik op tijd verleng zonder verzekering is er geen probleem.

Nou de boete nog terugkrijgen met brief van de Knmv en art.34 ( dat ik verzekerd was op het moment dat Rdw controle deed ).
 
Pagina's: [1]   Omhoog
 

cuneate-rose