FJ-ownersclub.nl
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken

Nieuws:

Volg clubnieuws ook via Twitter:
https://twitter.com/FJownersclub

Pagina's: 1 2 [3]  Allemaal   Omlaag

Auteur Topic: Nieuwe spiegels op een 3cv  (gelezen 1060 keer)

AmsterDirk

• Official Club Member
Re: Nieuwe spiegels op een 3cv
« Reactie #30 Gepost op: 9 augustus 2017, 20:55:23 »

Ik zie dat de suggestie van Fred voor de 3XW is om de Suzuki Bandit spiegels te nemen.
Gaat het dan nog om een bepaald type, jaar, merk of model? Dan ga ik daar eens naar kijken...
FJ1200 ABS '94 3XW MAS
FJ1200 ABS '91 3XW WPB

Fred

• Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Noord Scharwoude
« Reactie #31 Gepost op: 9 augustus 2017, 23:24:52 »

Je moet inderdaad ff gaan kijken . Ik zag ze liggen bij Madracing. Daar werd gezegd dat ze van een bandit kwamen. Verder als dat ben ik niet gegaan en heb ze met wat lichte aanpassingen geplaatst.
FJ 1200 maar dan Blauw
1x3CV
3 x 3XW 
2 x XJ750 seca

AmsterDirk

• Official Club Member
« Reactie #32 Gepost op: 10 augustus 2017, 09:51:19 »

Ah top. Ga er eens naar kijken. Beetje brede spiegels zijn wel zo fijn.
FJ1200 ABS '94 3XW MAS
FJ1200 ABS '91 3XW WPB

Beertje

• Official Club Member
« Reactie #33 Gepost op: 10 augustus 2017, 10:07:34 »

Ah top. Ga er eens naar kijken. Beetje brede spiegels zijn wel zo fijn.

Ja, en dan dode hoek spiegeltjes in het deel waar je toch je schouders nog ziet, en je hebt het veel beter voor elkaar als met de originele spiegels, waar wel risers voor te vinden zijn , maar die dan nog niet zo breed komen.   

AmsterDirk

• Official Club Member
« Reactie #34 Gepost op: 10 augustus 2017, 10:43:49 »

Voor de dode hoek gebruik ik deze:
http://www.riderscan.nl/nl/

Bevalt zeer goed, vooral op de snelweg merk je dat zodra een voertuig niet meer in je zijspiegels zichtbaar zijn, je dezr wel in de rider scan ziet verschijnen. Ook zie je direct meerdere banen naast je.

Opplak spiegeltjes heb ik ook op de grote OEM spiegels van mijn 3XW gehad. Deed zijn werk, maar de riderscan vind ik meer overzicht geven, op prettige plek zitten en neemt niets weg van je zijspiegels.

Zelf heb ik extra sterk velcro gebruikt voor de bevestiging, zodat ik de scan er af kan halen (mijn fietsen staan op straat) en ik deze zowel op mijn GS als FJ kan zetten.

Wel is 50 euro best prijzig voor zo'n stukje plastic. De kosten zitten vooral in R&D en het octrooi. De scan is ontworpen door een 1-pitter in Engeland.
FJ1200 ABS '94 3XW MAS
FJ1200 ABS '91 3XW WPB

Beertje

• Official Club Member
« Reactie #35 Gepost op: 10 augustus 2017, 12:36:40 »

Nieuw ding voor me, die Riderscan.

AmsterDirk

• Official Club Member
« Reactie #36 Gepost op: 10 augustus 2017, 13:50:06 »

Zal er eens een foto van maken. Ik heb 'm bij de FJ geplaatst in de bovenkant van het verhoogde 3XW kuipruitje.
In de binnenstad maak ik er weinig gebruik van, dan kijk ik liever over mijn schouder (pak trouwens in de binnenstad vooral mijn kleine GS'je, want dat is toch een beetje een grote brommer met zijn 175KG en met de bochtige Pirelli Scorpion Trail II bandjes er onder is het wel stukje lichter sturen dan de zware toerbuffel die mijn FJ is).

Op de snelweg vind ik het heerlijk rijden, want het zorgt net even voor dat extra stukje overzicht: je ziet via je zijspiegels wat er achter je zit, en in de rider scan wat in je dode hoek zit.

Hier een filmpje om een beetje een idee te geven:
FJ1200 ABS '94 3XW MAS
FJ1200 ABS '91 3XW WPB

AmsterDirk

• Official Club Member
« Reactie #37 Gepost op: 7 september 2017, 11:31:12 »

Het zijn de Bandit spiegels geworden. Die blijven zeker goed zitten. Heb wel een trilling in mijn rechter spiegel op hoge snelheid, maar heb ├╝berhaupt nog veel trillingen in mijn FJ, zoals elders aangegeven. Gek genoeg heb ik de scheuren in mijn kuip juist links zitten.. Naja, kijken wij later wel weer naar.
Maar zijn iig heerlijke grote en stevige spiegels, die je ook kunt zien als je op de tank/tanktas gaat liggen.
FJ1200 ABS '94 3XW MAS
FJ1200 ABS '91 3XW WPB
Pagina's: 1 2 [3]  Allemaal   Omhoog