FJ-ownersclub.nl
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken

Nieuws:

Volg clubnieuws ook via Twitter:
https://twitter.com/FJownersclub

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Stahlflex  (gelezen 518 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Eelco

  • Official Club Member
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6973
  • Eschebrügge (Duitsland)
    • the sensor people
Stahlflex
« Gepost op: 26 maart 2017, 21:21:10 »

Vanmiddag ook maar even de stahlflex leidingen die ik al een eeuwigheid heb liggen gemonteerd. Ook de rempomp vervangen omdat degene die ik vorig jaar heb gemonteerd ook blijkt te lekken.
Maar denk je dat ik dat kreng ontluchten kon? Ik heb het al tig keer gedaan. Vorige week nog met Tim's ABS. Geen centje pijn. Maar nu? Onmogelijk. Van onderaf gevuld... Ging niet, waarschijnlijk door de ABS pomp. Vacuüm getrokken... Hielp niet. Uiteindelijk de leidingen op de klauw weer los gemaakt en deze in een pot remolie gehangen en maar pompen. Uiteindelijk kwam er iets anders dan schuim. Toen de boel weer gemonteerd en ontlucht. Nu lijkt het goed. Morgen maar eens controleren.
Gelogd
FJ 1200 ABS 3CY 1994

Fred

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7434
  • Noord Scharwoude
Re: Stahlflex
« Reactie #1 Gepost op: 26 maart 2017, 22:21:20 »

Het kan je inderdaad aardig bezig houden. Hou maar op de hoogte wat je bevindingen zijn
Gelogd
FJ 1200 maar dan Blauw
1x3CV
3 x 3XW 
2 x XJ750 seca

Eelco

  • Official Club Member
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6973
  • Eschebrügge (Duitsland)
    • the sensor people
Re: Stahlflex
« Reactie #2 Gepost op: 31 maart 2017, 09:57:55 »

Lucht is eruit. Zijn een stuk harder dan voorheen. Maar het blijft een ABS dus echt snoeihard zijn ze niet. Achterremleiding ook maar vervangen. Binnen 5 minuten ontlucht. Heel vreemd. Het kàn dus wel.
« Laatst bewerkt op: 31 maart 2017, 10:01:59 door Eelco »
Gelogd
FJ 1200 ABS 3CY 1994

Gradje gas

  • Official Club Member
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3198
  • Valkenswaard, Noord-Brabant
Re: Stahlflex
« Reactie #3 Gepost op: 31 maart 2017, 10:40:23 »

Lucht is eruit. Zijn een stuk harder dan voorheen. Maar het blijft een ABS dus echt snoeihard zijn ze niet. Achterremleiding ook maar vervangen. Binnen 5 minuten ontlucht. Heel vreemd. Het kàn dus wel.

Heb je er bluespots aanhangen? Mijn abs-er is ook op de voorremmen knoerhard. Met bluespots en grootste deel stahlflex voor, maar van splitstuk naar de master nog gewoon de ouwe remleiding, geen staal.
Als hij met bluespots en stalen leidingen nog niet knoerhard hebt heb je nog ergens verlies van druk, kan alleen nog maar de master of lucht de leiding als oorzaak bedenken.

Iedereen hier l*lt wel over stalen remleidingen, maar de echte verbetering van je remmen zit hem in bluespots in plaats van die originele klauwen. Stalen leiding doet natuurlijk wel iets, maar is maar een beetje. Circuitracers merken dat, toerrijders niet.
Gelogd
FJ1200A 3XW
FJR1300A RP08
----------------------------------------------
Vallen is niet erg. Niet meer opstaan wel!

rudy1967

  • Official Club Member
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 824
  • een dag niet gereden is een dag niet geleefd.
Re: Stahlflex
« Reactie #4 Gepost op: 31 maart 2017, 10:56:33 »

ik heb er wel bleu spots opzitten met stalen remleidingen .
en die zijn echt knoer hard zo hard dat je bijna bang wordt om te remmen .
ik heb de leiding vanaf de master direct naar de remklauwen .
dus zonder de splitter .
Gelogd
fj 600   49a in jps .1984
fj 1100 36y  blauw wit .1984
fj 1100 36y de rode duivel  met 3cv blok.1986
fj 1100 36y rood wit met volle kuip.1985
fj 1200 3XW zilver blauw 1992

je koopt geen motor maar een beleving.

Eelco

  • Official Club Member
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6973
  • Eschebrügge (Duitsland)
    • the sensor people
Re: Stahlflex
« Reactie #5 Gepost op: 31 maart 2017, 14:04:53 »

ik heb er wel bleu spots opzitten met stalen remleidingen .
en die zijn echt knoer hard zo hard dat je bijna bang wordt om te remmen .
ik heb de leiding vanaf de master direct naar de remklauwen .
dus zonder de splitter .
Dat kan helemaal niet. Dan heb je geen ABS.
Bij een ABS gaan ze eerst van de master op je stuur naar de ABS pomp en van daaruit naar de splitter onder de kuip. Van de splitter gaan ze naar je klauwen. Omdat er veel leiding tussen zit en er wat remdruk verloren gaat in de ABS pomp is deze m.i. altijd minder hard dan een rem zonder ABS. In eerlijkheid moet ik wel zeggen dat ik de korte slangetjes op de ABS pomp niet heb vervangen voor Stahlflex.

Nee, ik heb geen Bluespots en die gaan er niet komen ook. Omdat de remleidingaansluiting op de bluespots aan de zijkant zit ipv aan de bovenkant zoals bij een originele lopen de stahlflex remleidingen niet mooi weg.

Stalen leiding doet natuurlijk wel iets, maar is maar een beetje. Circuitracers merken dat, toerrijders niet.
Die mening deel ik niet. Het verschil is duidelijk merkbaar.
« Laatst bewerkt op: 31 maart 2017, 14:07:54 door Eelco »
Gelogd
FJ 1200 ABS 3CY 1994

Mark_Vans

  • Official Club Member
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5456
Re: Stahlflex
« Reactie #6 Gepost op: 31 maart 2017, 14:30:16 »

Het verschil tussen oude, versleten leidingen en stahlflex zal er best zijn. Maar we hebben echt geen elfenhandjes dat we het verschil tussen nieuwe leidingen en stahlflex merken.
Gelogd
FJ 1200 3CW, '89. Bluish Black
FJR 1300 ABS, '06. Desert Metallic

REV1

  • Official Club Member
  • Berichten: 830
Re: Stahlflex
« Reactie #7 Gepost op: 31 maart 2017, 17:39:27 »

Het verschil tussen oude, versleten leidingen en stahlflex zal er best zijn. Maar we hebben echt geen elfenhandjes dat we het verschil tussen nieuwe leidingen en stahlflex merken.

Maar wie koopt er nog rubberen leidingen bij de Yamaha dealer (als ze nog leverbaar zijn) terwijl "stalen" remleiding de goedkoopste oplossing is?

In theorie maakt de leiding geen verschil, maar over het algemeen zul je door vervanging met stalen remleiding meer gevoel hebben omdat die nieuwe leiding niet uitzet tijdens het remmen.

FJ remleiding sluit inderdaad niet mooi aan op blue spots, maar als ik Fred goed begrepen heb dan zou je een remleiding voor een XJR moeten nemen, die sluit dan wel goed aan.
Gelogd

Beertje

  • Official Club Member
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 10214
Re: Stahlflex
« Reactie #8 Gepost op: 31 maart 2017, 17:48:07 »

De ABS rubber leidingen zijn anders als de niet - ABS leidingen

Mischa heeft er een keer een paar doorgezaagd.

Plaatjes staan hier misschien nog wel ergens.
Gelogd

Nor

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 13193
  • 't Zand N-H. FJ Hospital.
    • Arrow classic rock
Re: Stahlflex
« Reactie #9 Gepost op: 31 maart 2017, 19:53:34 »

Als je op je nieuwe stahlflex leiding ook gelijk de juiste banjo besteld, die dus onder de juiste hoek op de bleuspots komen, zit het er retestrak op..
Gelogd
FJ 1200  pleasure you can't measure.!

De échte liefhebber, die haal je er zó uit.!!

Jij weet toch ook wel, FJ1200 maakt het verschil tussen "beleving en kippevel"..

FJ 1100  '85  36Y
FJ 1200  '86  1TX (in revisie)
FJ 1200  '87  1TX
FJ 1200  '90  3CW
FJ 1200  '92  3XW

Gradje gas

  • Official Club Member
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3198
  • Valkenswaard, Noord-Brabant
Re: Stahlflex
« Reactie #10 Gepost op: 31 maart 2017, 20:08:21 »

Het verschil tussen oude, versleten leidingen en stahlflex zal er best zijn. Maar we hebben echt geen elfenhandjes dat we het verschil tussen nieuwe leidingen en stahlflex merken.

Dat zeg ik.


Nee, ik heb geen Bluespots en die gaan er niet komen ook.

Nou dan zal dat soft gevoel in je remmen dus blijven.


Als je op je nieuwe stahlflex leiding ook gelijk de juiste banjo besteld, die dus onder de juiste hoek op de bleuspots komen, zit het er retestrak op..

Yep
Gelogd
FJ1200A 3XW
FJR1300A RP08
----------------------------------------------
Vallen is niet erg. Niet meer opstaan wel!

Eelco

  • Official Club Member
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6973
  • Eschebrügge (Duitsland)
    • the sensor people
Re: Stahlflex
« Reactie #11 Gepost op: 31 maart 2017, 21:07:05 »

Leuk en aardig allemaal maar IK WOON IN DUITSLAND! En daar willen ze voor alles wat je aan je motor knoopt graag een certificaat hebben dat het ook aan je motor mag. Dus een FJR remleiding mag niet op een FJ. Een zelf gemaakte mag al helemaal niet.

BlueSpots alleen zullen tijdens de keuring niet opvallen maar de remleidingen hebben allemaal een nummer. En dat staat op een ABE formulier waarop staat dat het op een FJ 1200 ABS mag. Ik kan dus geen anderen nemen. Maar door de niet zo mooie montage vallen de klauwen ook meteen op.
Gelogd
FJ 1200 ABS 3CY 1994

rudy1967

  • Official Club Member
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 824
  • een dag niet gereden is een dag niet geleefd.
Re: Stahlflex
« Reactie #12 Gepost op: 31 maart 2017, 23:27:20 »

ja dat is jammer .
maar jullie hebben in Duitsland idd de tuv .
en alles moet aangedragen worden .

en ik heb geen abs heb nog steeds mijn 1100 .
Gelogd
fj 600   49a in jps .1984
fj 1100 36y  blauw wit .1984
fj 1100 36y de rode duivel  met 3cv blok.1986
fj 1100 36y rood wit met volle kuip.1985
fj 1200 3XW zilver blauw 1992

je koopt geen motor maar een beleving.
Pagina's: [1]   Omhoog
 

cuneate-rose