FJ-ownersclub.nl
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken

Nieuws:

Natuurlijk mag ook onze Facebook pagina niet ontbreken.
Kijk hier voor de laatste informatie: Yamaha FJ Owners Club NL/BE

Pagina's: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9  Allemaal   Omlaag

Auteur Topic: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden  (gelezen 18196 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gradje gas

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3840
  • Valkenswaard, Noord-Brabant
Re: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden
« Reactie #75 Gepost op: 18 augustus 2017, 16:19:31 »

Kijk naar het FJR-forum, daar doen ze ook wat ik hier voorstel.
Is daarom de FJR club niet gezellig? Ik ben er nooit geweest en ik heb er nooit gekeken. Ik heb het dus van horen zeggen.

Ik ben ook lid geworden van de FJR club. Of het er gezellig is weet ik niet, ben er nu bijna een jaar lid van en nog nooit geweest. Wel iets van horen zeggen, maar das voor rekening van die anderen.
Ben lid geworden om aan meer informatie te komen, kost €25, automatische incasso tot wederopzegging, en heb dat al dubbel en dwars terugverdiend.
Ik post nauwelijks/niet op dat forum omdat het overheerst wordt daar een aantal betweters / ouwe hap / harde kern waar ik me aan stoor. Anderen kunnen daar geen last van hebben.
Voor mij is het forum van de FJR club ook een beetje het clubhuis, ik kom er eigenlijk elke dag even kijken, of zoals hierboven het spreekwoordelijke biertje drinken en een keer pissen, maar ik spreek er nauwelijks iemand, maar ik betaal wel gewoon voor mn bier en de plee via de contributie.
Het is eigenlijk onmogelijk om de FJRclub en forum te vergelijken met FJ. En dat zit hem in de mensen. FJRers zijn veelal rijders en poetsers en laten meestal alles doen aan hun motor door een motorzaak of de huissleutelaars die op het forum aanwezig zijn. En daar best goeie tips geven over technische vragen die de FJRers die wel zelf sleutelen stellen. En daarom ben ik lid en betaal ik gewoon. En laten we wel wezen, of het nu gaat over €25 of €15 contributie, het gaat nergens over. Motor rijden is voor bijna iedereen luxeprobleem, er wordt duuzende euros (FJR) uitgegeven voor een motor, en honderden euros voor helmen, kleding navigatie en andere accesoires, benzine wegenbelasting en onderhoud en motorblaadjes en weet ik wat allemaal. En dan zeiken over een beetje contributie om aan informatie te komen? Doe ik daar niet en zouden anderen hier niet moeten doen.
Verder zitten er bij de FJR club kopers van nieuwe motoren, dat heb je bij FJ niet. Dat betekent dat je daar ook topics krijgt over de keuze van de kleur van de ventieldopjes, ik klik dat maar gauw weg, maar prima dat er motorrijders zijn die het daar met elkaar over willlen hebben en dat leuk vinden.
Maar ook daar neemt het aantal leden dat een ouwe FJR koopt en zelf wat sleutelt toe, ik ben er daar een van, dus het karakter van die club zal ook wel wat gemailleerder worden in de loop der tijd.

Bij de FJ-club heb ik van oudsher een ander gevoel, FJ sleutelen, rijden, tochtje, weekendje, biertje, blokhutje enz. En zie ik het forum echt als clubhuis. En ook als je in dat clubhuis alleen maar wat info komt halen, of het spreekwoordelijke biertje en een keer pissen, en verder niks zegt vind ik het normaal dat je bijdraagt in de kosten van dat biertje, € 15 euro per jaar in dit geval en wil je dat niet moet je niet komen.
Alleen dat blokhutje en biertje begint bij mij te veranderen in hotelleke en wijntje, zal wel met de leeftijd te maken hebben en ben een paar wilde haren verloren in een bochtje bij Coo.
FJers zij geen kopers van nieuwe motoren die ze voor onderhoud naar de monteur brengen, maar meestal sleutelaars, anders moet je eigenlijk niet aan zon oud beestje beginnen. Vaak dus motor rijden met een kleiner budget dan de gemiddelde FJRer, maar met niet minder plezier. Ook dan zeg ik, lig niet te zeiken over €15 per jaar, je verdient het gewoon dubbel en dwars terug.

In de vorige postings komen ontzettend goede ideeen naar voren om het verdienmodel voor de clubkosten te veranderen. Voor zover ik kan zien vragen die opties achter de schermen best veel organisatievermogen, tijd en energie. De vraag is niet zozeer of er bij de huidige leden die kwaliteiten aanwezig zijn, meer of de benodigde tijd en energie gegeven kan worden.

Daarom is mijn idee: info achter de betaalmuur, open deel uitnodigend maken om te willen betalen, niet om te moeten betalen.
Over twee jaar de balans opmaken, komen we tekort, dan kijken welke contributieverhoging nodig is en als dat teveel is, dan het forum open gooien met ander verdienmodel.

Dat is het financiele stuk.
Het werkelijke punt waar het om gaat, en dat staat hier en daar ook in dit topic te lezen, is wie inzet wil plegen voor de club, wat verder gaat dan het forum onderhouden en/of eraan deelnemen. Das effe andere koek dan € 15 betalen. Wat is nodig om het forum leuk, levendig te houden met wat acties/evenementen om samen te doen. Bij het FJR forum heb ik het gevoel dat het forum daar het communicatiemiddel is, dat heb ik bij de FJ club niet meer, dat is klaar lijkelijk verplaatst naar facebook en app. Dus een levendiger forum en FJactiviteiten die georganiseerd worden en op het forum gemeld en besproken worden kan uitnodigen om van forumbezoekers leden te maken en contributie te laten betalen.

Laat nu de vraag maar komen: en wat wil je zelf doen om meer voor de club te betekenen? En dan komt het hete hangijzer voor mij: verrekte weinig. Druk werk en thuis altijd zat te doen en blij dat ik af en toe wat kan sleutelen en een keer kan motorrijden. Dus voor mij geen geplande of verplichte inzet voor de club.
Maar omdat ik mijn FJ, deze club en dit forum erg waardeer wil ik wel dat dit overend blijft. En ben ik best bereid om meer contributie te betalen.


FJ1200A 3XW
FJR1300A RP08
----------------------------------------------
Vallen is niet erg. Niet meer opstaan wel!

Batman

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5301
  • Winterswijk
Re: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden
« Reactie #76 Gepost op: 18 augustus 2017, 21:37:39 »

Goed geschreven mark.  Duidelijk standpunt. Kan ik mij wel in vinden. Wij zijn achter de schermen druk bezig om ons clubhuis  uitnodigender te maken.  Is een begin en we komen er wel. En inderdaad kunnen we dat niet alleen.
Een dag niet getoerd is een dag niet geleefd.

FJ 1200. 1TX Bwj 1984 (The New Batbike)
FJ 1200 3XW Bwj 1993 (WPB)
Triumph Tiger 1200 XCa, Bwj 2018

Eelco

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7484
  • Eschebrügge (Duitsland)
    • the sensor people
Re: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden
« Reactie #77 Gepost op: 18 augustus 2017, 22:01:37 »

Mark?
FJ 1200 ABS 3CY (Model 3XW) 1994 Kleur MAS
FJ 1200 3CY (Model 3CV)1988 Kleur SBL

RJH-FJ

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 103
Re: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden
« Reactie #78 Gepost op: 18 augustus 2017, 22:04:49 »

Volgens mij moet er gewoon de keuze gemaakt worden;

of]  forum alleen toegankelijk via clublidmaatschap (wel zichtbaar en vindbaar houden zodat men nieuwsgierig word gemaakt en kan zien welke mogelijkheden de club geeft).
En dan op een makkelijke manier betalen(idd automatische incasso ) , het gaat vast niet om die 15euro wat een drempel zal zijn, en als je een keer in dit systeem zit zal niemand meer een probleem hiervan maken.
Dus duidelijkheid aan de poort; paar euro betalen en je kunt meedoen en je voordeel ermee doen en anders kom je er niet verder mee.

of  gewoon zo doorgaan waarbij men forumlid kan worden zonder clublid te zijn, maar dan moet je het forum los zien van de club (zoals als ik als argeloze nieuwkomer ook altijd gedacht heb......) .
FJ-1200  '86
XV750 VIRAGO '84

Batman

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5301
  • Winterswijk
Re: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden
« Reactie #79 Gepost op: 18 augustus 2017, 22:23:35 »

Goed geschreven mark gradje :| :| :mrgreen:.  Duidelijk standpunt. Kan ik mij wel in vinden. Wij zijn achter de schermen druk bezig om ons clubhuis  uitnodigender te maken.  Is een begin en we komen er wel. En inderdaad kunnen we dat niet alleen.

foutje, bedankt voor de opmerking eelco
Een dag niet getoerd is een dag niet geleefd.

FJ 1200. 1TX Bwj 1984 (The New Batbike)
FJ 1200 3XW Bwj 1993 (WPB)
Triumph Tiger 1200 XCa, Bwj 2018

Batman

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5301
  • Winterswijk
Re: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden
« Reactie #80 Gepost op: 18 augustus 2017, 22:35:22 »

een van de dingen die we als bestuur het vorig weekend besproken hebben was natuurlijk ook het forum. dat ook naar aanleiding van het begin van dit topic.
we hadden een aantal ideeën en die willen we met daniel, onze forum manager bespreken. hier een kopie van een deel van de mail die we naar daniel gestuurd hebben.
'De club en haar multimedia kwam uitvoerig aan het woord en een aantal ideeën spelen binnen het bestuur,  maar daar hebben we het al een keer over gehad volgens mij. Graag zouden we jou uit willen nodigen voor de volgende bestuursvergadering die op 3 december gepland staat. Deze zal weer gehouden worden in hotel van der Valk in Vianen. Hier zouden we, onder het genot van een drankje en een door ons aangeboden lunch met jou van gedachten willen wisselen over de volgende zaken;
1.   De banner op het forum
        a.   Hier een actief component met alle type fj’s.
        b.   Een duidelijke club naam
        c.   reclame
2.   Foto’s
        a.   Het kunnen plaatsen van foto’s. (opslag??)
        b.   Onderverdeelt in evenementen
3.   Powerpoint
        a.   Mogelijk dat punt 2 in deze applicatie het beste tot zijn recht komt.
4.   Online inschrijf formulier
        a.   Na invulling druk op de knop en dan Verzending naar ledenadministratie
        b.   Alle gegevens goed aangeleverd
5.   Pop3 gegevens
        a.   Zodat we de mailbox bestuur toe kunnen voegen aan eigen applicatie
6.   Reclame
        a.   Mogelijk in de banner verwerkt
7.   EU Site
        a.   Kleinen aanpassingen noodzakelijk
        b.   Mogelijk logo van het nl forum in het midden met hyperlink
        c.   Ook hier mogelijk evenementen banner.

zoals jullie lezen waren/zijn we al bezig. dit, samen met andere voorstellen die hier allemaal geopperd worden zullen leiden tot een vooruitgang van onze club. blijf komen met de voorstellen en ideeën. we gaan de goede kant op.
Een dag niet getoerd is een dag niet geleefd.

FJ 1200. 1TX Bwj 1984 (The New Batbike)
FJ 1200 3XW Bwj 1993 (WPB)
Triumph Tiger 1200 XCa, Bwj 2018

Beertje

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12615
Re: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden
« Reactie #81 Gepost op: 18 augustus 2017, 22:39:22 »

Als het even kan geen reclame a.u.b.
 
We worden al overspoeld met reclame overal, is fijn dat er ook een plek is zonder reclame.
Cash is King, tegen de digitale slavernij.

Eelco

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7484
  • Eschebrügge (Duitsland)
    • the sensor people
Re: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden
« Reactie #82 Gepost op: 21 augustus 2017, 08:24:17 »

eens. Maar als het voortbestaan van de club daarvan beter wordt gewaarborgd dan moet het maar.
FJ 1200 ABS 3CY (Model 3XW) 1994 Kleur MAS
FJ 1200 3CY (Model 3CV)1988 Kleur SBL

FJRob90

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6992
  • Geldrop N.B.
Re: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden
« Reactie #83 Gepost op: 21 augustus 2017, 12:49:30 »

Als het even kan geen reclame a.u.b.
 
We worden al overspoeld met reclame overal, is fijn dat er ook een plek is zonder reclame.

Jan.
Als er reclame komt komt dat in de vorm van een banner helemaal bovenaan.
Deze scroll je gewoon weg zodra je naar één van de topics gaat.
Het is zeer zeker niet de bedoeling dat er verschrikkelijk irritante popups komen die je eerst moet wegklikken.
FJ1200 3cv 1989
BMW R1200 GS Adventure

FJRob90

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6992
  • Geldrop N.B.
Re: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden
« Reactie #84 Gepost op: 21 augustus 2017, 12:51:11 »

Aldus Mark;
""eén idee en vele meningen  :mrgreen:
Maar alle reacties op één na zijn van mensen die al financieel een bijdrage doen.  :wink:

Dus ga ik even in op de reactie van die ene die geen bijdrage doet.  RJH-FJ
Ik snap dat je meerdere hobbies hebt.......... zijn die ook gratis?
Je bent al meerdere malen geholpen en hebt zelfs onderdelen verkregen.
Hoeveel geld heb je daardoor bespaart en denk dan even aan onderdelen elders kopen of naar een motorzaak moeten omdat je zonder dat advies er zelf niet uit was gekomen?""

Tot zover citaat van Mark.

Alle reacties zijn van mensen die al financieel een bijdrage doen, dat is ook de harde kern van deze vereniging.
De meesten die lid zijn van een forum gebruiken het om informatie uit te wisselen, niet om lid te zijn van een vereniging.Dat is ook mijn insteek, ik hoef geen bijeenkomsten etc. wil alleen graag mijn Fj aan de rol houden en indien mogelijk iemand van advies dienen en verder leren van alles wat er voorbij komt.
Volgens mij moet je het forum dan ook los zien van de vereniging(met bijbehorende activiteiten)
Maar tja , ik ben geen eigenaar van deze forum, dat zullen jullie als vereniging wel zijn , het is aan jullie om hierover te beslissen, het gaat ook niet om die paar euro.


Ik ben ook actief op het camperforum , met dezelfde intenties als hierboven , daar word ook nooit naar geld voor informatie of lidmaatschap gevraagd, men heeft ook geen onkosten; geen sleuteldagen , ritjes o.i.d. die door de leden betaald moeten worden.
Waarschijnlijk worden de kosten voor de site door de reclamebanners gedekt en als een groepje een weekend met elkaar weg wil betaald ieder zijn eigen onkosten.

We horen wel wat de uitkomst word :mrgreen: Als het betalen word dan mot t maar :-D :2funny:

Het is niet aldus Mark  het is aldus Rob.  :-)

Dank u  :mrgreen:
FJ1200 3cv 1989
BMW R1200 GS Adventure

Beertje

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12615
Re: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden
« Reactie #85 Gepost op: 21 augustus 2017, 13:52:12 »

Als het even kan geen reclame a.u.b.
 
We worden al overspoeld met reclame overal, is fijn dat er ook een plek is zonder reclame.

Jan.
Als er reclame komt komt dat in de vorm van een banner helemaal bovenaan.
Deze scroll je gewoon weg zodra je naar één van de topics gaat.
Het is zeer zeker niet de bedoeling dat er verschrikkelijk irritante popups komen die je eerst moet wegklikken.

Ok. motorgerelateerd is het nog te pruimen wellicht.
Cash is King, tegen de digitale slavernij.

bovio

  • Clublid
  • Berichten: 175
Re: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden
« Reactie #86 Gepost op: 21 augustus 2017, 20:43:14 »

Azijnpisser hier. Of spuit 11.

Stel je hebt 3000 pageviews per maand op het forum (dat zie ik een een marketing tool als schatting staan). Ik reken even met 5000 voor het gemak. Stel dat 20% binnenkomt op mobiel (niet gunstig voor advertenties). Dan houden we er 4000 over.

Hiervan gebruikt 10% een Ad-blocker. Dan houden we 3600 pageviews over.

Vanuit display advertising op een forum is een goede Click-Through-Rate zo'n 1% (kan ook 2 zijn, kan ook 0,25 zijn) . Je krijgt dan per maand 36 kliks op de banner.  Stel dan je 20 cent per klik ontvangt dan is dat per maand 36 x 20 cent = 5 euro. 

Fred

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 8700
  • Noord Scharwoude
Re: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden
« Reactie #87 Gepost op: 22 augustus 2017, 16:01:07 »

Eigenlijk is dit een beetje het probleem
FJ 1200 maar dan Blauw
1x3FJR
2,5 x 3XW

Cuchulain

  • Gast
Re: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden
« Reactie #88 Gepost op: 22 augustus 2017, 16:40:50 »

Ben nog mod geweest op een computerforum. banners worden nu wel gebruikt daar. er werd gespeeld met het idee om te laten registreren alvorens het forum te kunnen bekijken. Dan waren er wel leden, maar 9 op 10 waren leden die o berichten hadden. Dat was ook geen oplossing natuurlijk.
Het gunstige aan de afbeelding is wel dat jullie goed staan in google. Anders zouden ergeen 30 gastbezoeken zijn ook.
De broeders over het kanaal hebben er fj en xjr forum van gemaakt geloof ik. Met de extra toevoeging in de naam komen er dan misschien ook meer (gast)bezoekers langs? Dat weet ik niet. Toevallig kom ik vandaag deze topic tegen en dezememoire komt nu meteen boven bij mij.
Dus ja, een banner die je verplicht moet wegklikken alvorens een reactie te kunnen lezen kan voor inkomsten zorgen. Ook van e gastbezoekers.

Marcel

  • Clublid
  • Berichten: 2729
  • Meppel
Re: Meer onderdelen van forum alléén toegankelijk maken voor betalende leden
« Reactie #89 Gepost op: 22 augustus 2017, 17:00:13 »

Eigenlijk is dit een beetje het probleem

Fred: begrijp me niet verkeerd. Normaal gesproken bemoei ik me niet met dit soort zaken omdat ik nu eenmaal geen betalend lid ben. maar juist nu mag het wel omdat het nu eenmaal ook over mij gaat.

Gaat het zo slecht met "ons" cluppie (financieel gezien) ?
De reden dat ik dit vraag is naar aanleiding van het citaat. Ik zie het probleem niet (kan zijn omdat ik deel uit maak van het probleem) Het is toch super fijn dat er een plek is waar je terecht kan voor en met je kennis van deze fantastische fiets ook al betaal je niets. Ik snap en ben het eens met dat je als betalend lid meer rechten moet hebben. Maar dat is toch al zo? Ik voel me erg thuis en prettig met zoals het nu is en zou niets willen veranderen. Mits het inderdaad financieel niet goed gaat.
Het wordt een beetje rustiger: Triumph sprint 1050 ST

Old School: FJ1100 84 ;)
Pagina's: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9  Allemaal   Omhoog
 

cuneate-rose