FJ-ownersclub.nl
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken

Nieuws:

Kentekenplaaten FJ Owners Club via het bestuur te bestellen.  Klik hier!!!

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Remmen ontluchten ABS  (gelezen 85 keer)

Robke

Remmen ontluchten ABS
« Gepost op: 7 januari 2018, 23:58:44 »

Eerst wil ik iedereen een geweldig 2018 toewensen, zonder zorgen,liefde,gezondheid en veel veilige km.

Ik heb een vraag ivm ontluchten ABS systeem. Ik heb nieuwe remolie, nieuwe remblokken,alle zuigerklep van rempompen en zuigers van het ABS systeem opgepoetst en terug in elkaar gezet. Tot daar goed. Alles aangesloten en dan beginnen te ontluchten, eerst R v dan l v dan achter. Ook de pomp in werking gezet, deze doet het, dat voel ik in het rempedaal en de voorrem. De voorrem is hard, maar de remblokken blijven openstaan dus geen rem, achter gaan de remblokken wel dicht, dus wel rem, maar de druk gaat weg als ik blijf remmen, pedaal zakt. Als ik de nippels opendraai met de pedaal naar beneden, dan komt er remolie uit, geen lucht. Wat kan de oorzaak zijn? Iemand enig idee? Dank voor hulp. Robke.

Eelco

• Official Club Member
  • Geslacht: Man
  • Eschebr├╝gge (Duitsland)
    • the sensor people
Re: Remmen ontluchten ABS
« Reactie #1 Gepost op: 8 januari 2018, 12:19:18 »

Als de rem hard is maar de blokken blijven open staan dan lijkt het me dat de boel niet goed in elkaar is gezet.
Achter lijkt me toch echt lucht in het systeem.
Die ABS is een raar ding. De ene keer ontlucht hij bij mij direct en ben ik met 5 minuten klaar, de andere keer ben ik er een hele middag mee zoet. Je hebt veel leidingen en veel ruimten waar remvloeistof in moet. Ik ontlucht daarom niet alleen op de klauwen maar ook op de pomp. Daarvoor draai ik de banjo's een voor een even een slag los.
FJ 1200 ABS 3CY 1994
Pagina's: [1]   Omhoog

cuneate-rose