FJ-ownersclub.nl
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken

Nieuws:

Natuurlijk mag ook onze Facebook pagina niet ontbreken.
Kijk hier voor de laatste informatie: Yamaha FJ Owners Club NL/BE

Pagina's: 1 [2] 3 4  Allemaal   Omlaag

Auteur Topic: Aanschaf FJ 1200  (gelezen 18530 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Beertje

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12615
Aanschaf FJ 1200
« Reactie #15 Gepost op: 23 december 2003, 14:22:10 »

Hallo Bart.,

5950 euro voor een fiets met kapotte abs is veels te veel.,

wat eelco meldt vind ik realistischer, laat je niet afrekenen op je enthousiasme, zo.n verkoper is daar op getraind, en zal proberen het vel over je oren te halen.,

veel geluk met de speurtocht-proefritten
Treffen sich zwei Jäger - beide tot.

sideburns

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3289
  • 's-Hertogenbosch
Aanschaf FJ 1200
« Reactie #16 Gepost op: 23 december 2003, 14:34:40 »

Hee Ard:  Ik kan wel gaan opschrijven wat wel goed is aan de FJ, maar dan ben ik veel langer bezig  :wink:

Ik neem aan dat hij al helemaal verkocht is dus hoeft hij alleen nog maar gewezen te worden op de puntjes die wel eens kapot zijn. Voor het geld dat hij heeft hoeft dan namelijk niet.

wat betreft je eerste zin, je begint het te snappen.
Wanneer kom je bakkie doen?

Bart

  • Gast
vervolg FJ koop
« Reactie #17 Gepost op: 23 december 2003, 16:39:25 »

Hoi, hier nog wat vraagjes :

Zijn de gimporteerde FJ anders als de gewone ? bv metrisch draad of niet?
Bekeek net een email van iemand uit Oss met een mooie zwart/gouden FJ voor 2950 euro met 30 500 mijl (49 000 Km)

Wat is de prijs van een drie-delige Krauser kofferset ?
Zijn andere koffersets ook goed?

Welke FJ’s zijn beter, met of zonder ABS

Bedankt weer voor de reacties,

Groeten…….Bart

Ps.   Die reactie van iemand uit amsterdam. Staat jou FJ wel eens in de van Bearlestraat op de stoep en is die zwart?

sideburns

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3289
  • 's-Hertogenbosch
Aanschaf FJ 1200
« Reactie #18 Gepost op: 23 december 2003, 17:25:04 »

Zitten wel verschillen in.  Bijv. Mijlen tellers of geknepen versies.

Voor jouw geld koop je een Nederlandse.  
Een goud-brons is een '88-90 model.  
Abs wel of niet?   Moet je de ABS-ers onder ons vragen.  Dirk heeft beide.

Koffersets worden nog wel eens aangeboden op internet.
Marsyl heeft de bevestigings beugels in de aanbieding. Moet je dus alleen en set koffers bij vinden. (mits ikkus die beugels niet wil, heb optie staan erop)

hou Motoroccassion in de gaten, daar staan veel delaers.  Vind er eentje met Garantie, weinig KM en net plaatwerk. Gaat je zeker lukken.
en is het in oost-Brabant, dan wil ik best mee gaan kijken.

marcos

  • Gast
Aanschaf FJ 1200
« Reactie #19 Gepost op: 23 december 2003, 17:27:04 »

Draad is gewoon net als in nederland.

Welke FJ's zijn beter ??
Maakt niet uit. Qua techniek zijn ze nagenoeg hetzelfde. Maar ik zou als ik jou was toch voor ABS gaan. Scheelt een broek bij nat weer. En ook die krauser sets zien er niet leuk uit na een slippartij die in de berm eindigd.

Krauser kofferset moet je ook 2e hands kopen op Marktplaats of ebay.
En 49000 km is niet veel voor een FJ.

ard

  • Berichten: 4960
  • ik wou dat ik een telefoon was
Aanschaf FJ 1200
« Reactie #20 Gepost op: 23 december 2003, 17:45:44 »

eeste zin eerste zin volgens mijn geliefde heb ik altijd een helelange zin die stopt dan meestal met poeppie hoe moet dit !!!!!!

ard
Als de haan van huis is leggen de kippen eieren !!!!!

sideburns

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3289
  • 's-Hertogenbosch
Aanschaf FJ 1200
« Reactie #21 Gepost op: 23 december 2003, 17:46:15 »

Welke kleur zoek je?

Deze is 3500 euro. heeft 45000 gelopen
http://home.hetnet.nl/~keizersberg/fj1200%201a.jpg

Deze is ongeveer hetzelfde. Alleen een andere kleur

http://static.marktplaats.nl/fotos/motoren/yamaha/31382.jpg

Bart

  • Gast
Aanschaf FJ 1200
« Reactie #22 Gepost op: 23 december 2003, 19:27:57 »

OK Sideburns, bedankt

Deze van 3500 Euro heb ik gisteren aan de lijn gehad en is een handelaar

Gisteravond werd ik gebeld door iemand uit Gemert N-Br., die een FJ op de marktplaats.nl had aangeboden voor € 3500.
De gegevens en foto zijn zichtbaar en hij wilde tot € 3000 zakken,, hij had ‘m ingeruild voor een Pan en er moest een nieuwe voorband op.
Er had iemand € 2950 geboden die hij terug mailde, maar hij reageerde niet terug (de aanbieder).
Hij vertelde dat hij een handelaar is, maar hij heeft geen winkel ofzo.
Kmstand : 39 000 met ABS


Die van static.marktplaats ziet er mooi uit, maar is die ook te koop ofzo, of is dit zomaar een foto van die voorgaande site ?

Quavantoe

  • Gast
Aanschaf FJ 1200
« Reactie #23 Gepost op: 23 december 2003, 20:21:30 »

Quavantoe

  • Gast
Aanschaf FJ 1200
« Reactie #24 Gepost op: 23 december 2003, 20:23:57 »

Hallo Bart welkom bij de club.
Waar je bij de FJ bij aankoop ook even op moet letten;
Voorvorkvering. Vak te slap.
Balhoofdslager, alsmede achterwiel lagers,
Zaols al genoemd is de uitlaten. Deze mogen geen bulten vertonen en ook niet zacht zijn. Want dan is ie bijna doorgeroest. Vervanging is prijzig.
Wat betreft de prijs 5000 voor die machine met defecte ABS is belachelijk.
Je kunt ook kijken op BikeNet daar worden door handelaren door geheel Nederland motoren aangeboeden. Eenvoudig zoeken op FJ 1200 en dan krijg je ook verschillende aangeboden. In het verleden heb ik daar al een paar mooie machines zien staan.
Mocht je vragen hebben over een bepaalde motorzaak. Zet het dan op dit medium en ik denk dat er wel mede rijders zijn die ervaring met die zaak hebben. Het leden bestand komt vanuit heel het land en ook uit Belgi?.

Succes met de aanschaf

Cor

Beertje

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12615
Aanschaf FJ 1200
« Reactie #25 Gepost op: 23 december 2003, 20:57:34 »

Treffen sich zwei Jäger - beide tot.

sideburns

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3289
  • 's-Hertogenbosch
Aanschaf FJ 1200
« Reactie #26 Gepost op: 23 december 2003, 22:39:59 »

Advertentie bij die foto:
http://www.marktplaats.nl/markt/motoren/yamaha/31382.htm?zoek=fj1200

Prijs is erg hoog, maar alsie echt perfect is misschine wel de moeite waard om te gaan kijken

Eelco

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7484
  • Eschebrügge (Duitsland)
    • the sensor people
Aanschaf FJ 1200
« Reactie #27 Gepost op: 24 december 2003, 00:35:17 »

Ik denk dat Bart nu denkt: "ze willen me wel heel erg graag aan de FJ hebben. Goeie dag. Als ie hier geen FJ uit kan vinden weet ik het niet meer.

Maar Bart, Als je er eentje vindt in Noord Oost Nederland ga ik met alle plezier met je mee.
En ga je voor Duitsland? Dan kan ik je ook nog wel helpen met het een en ander.
FJ 1200 ABS 3CY (Model 3XW) 1994 Kleur MAS
FJ 1200 3CY (Model 3CV)1988 Kleur SBL

Steller

  • Gast
Aanschaf FJ 1200
« Reactie #28 Gepost op: 24 december 2003, 14:16:28 »

Bart, nee ik woon in Noord en kom zelden in de Van Baerlestraat. Maar stop gerust het web-adres achter z'n kuipruitje, er bestaan immers nog mensen die nooit op internet kijken......

Groet en succes met je zoektocht, je ziet: hulp genoeg in de club!!

Remco

Bart

  • Gast
het vervolg
« Reactie #29 Gepost op: 24 december 2003, 18:23:31 »

Het vervolg van de zoektocht:

Nogmaals bedankt voor alle info die ik van jullie kreeg tot nu toe 

Vanochtend vroeg uit de veren voor nog een proefritje op de FJ uit H’sum bij Kuinder Motorfietsen, die pas een week in een nieuw pand zitten.
Deze fiets stond er erg mooi bij, de koffersteunen en koffers waren niet gemonteerd, maar deze waren aanwezig(3-delig) incl. verhoogd toerruitje.
Het proefritje, Nou ja dat was dus niet nodig, want ook deze FJ rijdt perfect 
Alleen de spiegels dus weer, maar daar weet ik dankzij jullie nu genoeg vanaf.
Onderweg nog ergens gestopt om even goed te kijken, maar deze fiets is van een mooi weer rijder geweest, ondanks dat ik geen motortechneut ben kon ik helemaal niks geen minpuntje ontdekken.
De uitlaatbochten voor de dempers waren keurig, geen scheurtjes en narigheden bij de einddempers, gewoon helemaal niets te vinden, schijven keurig, want bedoelen jullie met die 3,5 mm de schijfdikte of iets anders (ik zie me daar al met een schuifmaat staan).
Toen kwam echter het vervelendste van het proefritje.
Ik moest weer afstappen .
Hij kan nog wel wat met de prijs ritselen € 3950 / 53 512 km ’93 zwart-brons-blauw voor een eurootje of 50 monteert hij de koffers en het verhoogde toerruitje.
En een maand of 3 garantie, was een aardige vent, dus eigenlijk niets op aan te merken.
Mooie zaak, aardige mensen en redelijk dicht bij Amsterdam.

Toen naar Badhoevedorp.
Deze fiets was nergens op internet te vinden, ik ben gewoon gaan informeren in de zaak zelf.
Met Harry Meyer Jr. naar de stalling, waar hij eerlijk vertelde dat hij eigenlijk eerder aan de FJ wilde beginnen om ‘m te verkopen (moet een verse voetpakking in), was het exact dezelfde FJ als bij Kuinder in H’sum.
Omdat hij de prijs eigenlijk nog niet wist gisteren, kwam ik vandaag dus ff kijken.
Maar ook deze FJ was in een hele goede staat, alleen stond de kmstand. Op 62 000.
Binnengekomen werd het onderhoudsboekje erbij gehaald vertelde ook weer dat het van een mooi weer rijder was geweest onderhoudsbeurtjes in de PC opgezocht, ook weer netjes voor elkaar.
Toen de prijs. Nou ik zat er al helemaal klaar voor. Zei hij € 3850,-
Afleveren en in perfecte staat brengen duurde wel even (begin Januari) maar dan heb je een perfecte fiets zei hij.
Ook hier weer aardige mensen, als er wat was na een maand of 4 kan ik gewoon terug komen, dus ik liep die winkel uit met een zucht, en enigszins vertwijfeld dacht ik, tja welke zal ik nou nemen.

Afijn thuis aangekomen nog even twee zaken gebeld in Friesland  ‘92/36 000km/blauw-grijs/geen ABS/€ 3950,- (Sipma)
en een bedrijf in Limburg   ‘91/59020km/brons-zwart/ABS/€ 2950,-
En gevraagd waarom ik de FJ bij hen zou moeten kopen.
Ook hier heb ik best wel leuk met die mensen kunnen lullen, over de staat van de schijven, de bochten, de spiegels, de koffers etc etc.
Alleen ik moet nogal een endje rijden om ze te bekijken, maar Sipma wilde ‘m evt. wel naar A’dam rijden.


Tot slot:
Ik bellen met een particulier uit Amersfoort die een Autohandelaar is en die een prachtige Zwart-gouden FJ uit ’93 te koop heeft en de eerste vraag :”is ie er nog”?
Zat ik ook al snel wat van de prijs af te lullen, maar het is een autohandelaar, of iemand uit z’n familie. (A&D auto’s)
Maar ook hij vertelde dat deze FJ in perfecte staat is ( zie foto op motorweb.nl/ 5417)
Sportuitlaat/40000 km/(ik zit al op € 2700,-)/zwart/geen ABS)
Ik weet nog steeds niet of ik nou bij een gerenommeerde motorzaak , een particulier of een autohandelaar moet kopen.
Dus lijkt het me een leuk idee (als het niet gaat sneeuwen) om Zaterdag 27 DEC naar deze Zwarte FJ te gaan kijken (die koffers komen evt. later wel) (mijn verzekeringsagent is al ingelicht en werkt tot 1400 uur)
En dan met een paar man van de FJ-Owners-Club de motor te gaan keuren bij deze autohandel.
Het geld kriebelt in mijn achterzak, dus als het ff kan, wil ik met een FJ 1200 het nieuwe jaar in scheuren.

Bedankt………..tot horens…………..Bart
Pagina's: 1 [2] 3 4  Allemaal   Omhoog