FJ-ownersclub.nl
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken

Nieuws:

Kentekenplaaten FJ Owners Club via het bestuur te bestellen.  Klik hier!!!

Pagina's: [1] 2 3 4 5 6 ... 10
 1 
 Gepost op: Vandaag om 13:32:24 
Gestart door Robke - Laatste bericht door Wilbert
Heb dit al bij meerdere gemaakt door het gat uit te boren en er een blindklinkmoer in te zetten.
Er moet nog een draadje van zijn op het forum.

Gevonden

http://forum.fj-ownersclub.nl/index.php?topic=19477.0

2 
 Gepost op: Vandaag om 10:35:12 
Gestart door Beertje - Laatste bericht door jaahaa
Alweer tijdje geleden, paar x aan het zoeken al die jaren als linkshandige een rechtse trackbal gebruikt, door deze discussie erop gaan letten.
Ik heb nu gemerkt dat mijn pols een draai maakt. Ik kon geen trackbal vinden die ik fijn vond, ook een toetsenbord met een aanraakvlak erop gekocht maar die zit ook aan de verkeerde kant voor mij  :crazy2: tja wij linkshandigen hebben het niet zo makkelijk  :lol: ik heb nu een driehoek onder mijn trackbal gemaakt waardoor deze in een hoek van ongeveer 45 graden naar links staat waardoor mijn pols niet gedraaid is bevalt me goed al is het nog steeds een rechtse uitvoering

3 
 Gepost op: Vandaag om 09:52:51 
Gestart door Robke - Laatste bericht door Beertje
Volgens mij zit er ergens draad of een vastgelaste moer

Zelf ook al eens een halve centimeter speling aangetroffen, ding trilt langzaamaan los.

Zo af en toe checken dus.

4 
 Gepost op: Vandaag om 09:06:17 
Gestart door magnetron - Laatste bericht door magnetron
Tnx heren ga er me door.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

5 
 Gepost op: Vandaag om 07:22:53 
Gestart door Pim - Laatste bericht door Fred
Bij mij is het probleem ook opgelost na het reinigen van de carbs, maar nu heb ik een nieuw probleem. Toen ik een van de 4 hoofdsproeiers weer vastdraaide brak het ding dwars doormidden. Ik zette echt nauwelijks kracht. Ik heb het netjes kunnen demonteren en er uit nood een sproeier van een 1200  ingedraaid. Het is een van de buitenste carbs, net even in het werkplaatshandboek gekeken , daar stta een maat voor carb 1 en 2 en een andere maat voor carb 3 en 4. Nu wist ik al dat ze niet allemaal gelijk zijn maar dacht dat de buitenste verschilden van de binnenste. Vragen dus, wie heeft nog sproeiers voor een 600 en wie weet hoe het zit met de sproeierbezetting.

Fred

Haunes zit er ook wel eens naast. Zo ook in dit geval.  Zoals eerder genoemd de buitenste horen kleiner dan de binnenste te zijn ivm temperatuur. Dit heeft de praktijk overigens niet hard kunnen maken. Ook onze Duitse fj vrienden zetten vaak grotere sproeier bij 3 en 4
Voor de 600 zou dit 102.5 en 105 moeten zijn

6 
 Gepost op: Vandaag om 07:22:25 
Gestart door Mark_Vans - Laatste bericht door Eelco
Als je dat doet gaat iedereen zijn vragen stellen op delen van het forum die wèl toegankelijk zijn. Dan moet je steeds zeggen: 'sorry, je krijgt geen antwoord voordat je betaald hebt' . Dat werkt niet. Iedereen die echt interesse heeft zal lid worden. Mensen die niet echte interesse hebben zullen hun vraag stellen op een ander forum bv motor-forum. Maar dat is niet erg. Die mensen zouden toch nooit lid zijn geworden. Je kunt wel wat delen van het forum open zetten om te lezen. Maar blokkeer dan het posten.
Gisteren waren er 41 gasten op het forum en 1 lid.

7 
 Gepost op: Vandaag om 05:23:15 
Gestart door Pim - Laatste bericht door Herbert
Er loopt ergens een draadje van mij , ook met filmjes over het afstellen van een 600, de buitense sproeiers zijn kleiner! dan de binnenste.
Reden?
Cilinders binnen worden warmer , en dus door de benzine meer gekoeld, maten staan ook ergens in dat draadje, dus even zoeken .

8 
 Gepost op: Vandaag om 00:52:29 
Gestart door Mark_Vans - Laatste bericht door Mark_Vans
Ik sta voor een groot deel achter Eelco's voorstel, dat zelfs verdergaat dan het mijne.

Maar omdat de meeste bezoekers toch rechtstreeks via een zoekopdracht bij Google op ons forum terechtkomen en niet op onze homepagina én omdat onze homepagina een statische is waarop weinig verandert, denk ik toch dat mijn voorstel beter is:
De huidige situatie behouden, maar populaire onderdelen achter een betaalmuur zetten. Bezoekers die op zo'n onderdeel klikken, maar geen OSCM/SCM-zijn, moeten een melding of een pagina te zien krijgen waarop staat waarom ze geen toegang hebben, hoe ze die wel kunnen krijgen en welke voordelen een betalend clublid nog meer heeft. Op de homepagina en in de 'gebruiksaanwijzing' van het forum moet dezelfde informatie staan, met - zoals Magnetron aangeeft - handige links naar registratie- en betaalmogelijkheden.

Dit is m.i. de makkelijkst te implementeren oplossing. Wat niet betekent dat we het ene moeten doen en het andere laten. Combinaties van voorstellen zijn altijd mogelijk.

9 
 Gepost op: Vandaag om 00:41:58 
Gestart door Rijk - Laatste bericht door Rijk
Mijn FJ1200 heeft geen ABS en de YSS Z456 veer heeft geen extern reservoir
groeten
Rijk

10 
 Gepost op: Vandaag om 00:13:57 
Gestart door Robke - Laatste bericht door Robke
Ben vandaag vanuit Luxemburg zonder schakelen naar huis moeten rijden. Oorzaak was dat de bout die de schakelpoot vasthoudt in het frame was losgekomen. Thuis gekomen even gekeken. Heb de speciale inbusbout met clips afgenomen. Mijn vraag nu: deze bout loopt door een gat in de schetsplan naar de onderliggend ijzer gedeelte door een gat. Bout is niet afgebroken, maar is niet lang genoeg om door het dubbel ijzer te komen om er' een moer' op te draaien. Zit er nu normaal draad in dit gat of zit er een moer in het dubbel gedeelte waar ik niet bijkan? Hoe zit dat' ding vast? In web van clymer vind ik geen detail tekening. Iemand een idee??? Dank,robke.

Pagina's: [1] 2 3 4 5 6 ... 10