FJ-ownersclub.nl
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken

Nieuws:

Volg clubnieuws ook via Twitter:
https://twitter.com/FJownersclub

Auteur Topic: Voorstel rondje  (gelezen 2441 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Evren

  • Gast
Voorstel rondje
« Gepost op: 21 juli 2017, 15:47:29 »

Hallo allemaal,

Ik ben Evren uit Borne (Overijssel) en sinds gsteren eigenaar van een FJ1200. Na een aantal jaren zonder motor te hebben gezeten kreeg ik de kans een FJ1200 over te nemen van een kennis die hem had gekocht als project.
Ik ben lid geworden van deze club omdat ik bij de restauratie ongetwijfeld tegen een paar zaken zal aanlopen waarbij ik hoop hier een beroep te kunnen doen op de kennis en kunde van club leden.
En daarmee gelijk het eerste probleempje waar ik tegen aan ben gelopen.
De vorige eigenaar heeft de carburateurs gereinigd en weer in elkaar gezet en gemonteerd. De motor draait stationair goed maar zodra je gas geeft slaat de motor af.
Mijn kennis (automonteur) gaf aan dat waarschijnlijk de carburateurs niet goed in elkaar zijn gezet.
Voordat ik deze weer uitelkaar haal zou ik graag willen weten of iemand het probleem herkent. Zou het niet juist inelkaar zetten van de carburatuers idd het probleem zijn of moet ik het ergens anders zoeken?
(de motor staat nog niet in mijn garage ivm ruimte gebrek. Daardoor kan ik nog niet sleutelen)

Alle info is welkom ;)
Gelogd

magnetron

  • Berichten: 406
Re: Voorstel rondje
« Reactie #1 Gepost op: 21 juli 2017, 16:33:41 »

Welkom!

Carburateurs zijn vrij simpel als je er de tijd voor neemt. Er zitten Mikuni carburateurs op en hier is heel veel over te vinden op youtube.
Persoonlijk heb ik 3 sets volledig goed gekregen in de afgelopen 2 maanden.

Link naar mijn oudste topic: http://forum.fj-ownersclub.nl/index.php?topic=21219.0

Directe link naar het filmpje wat 'globaal' het zelfde is voor de types: 600/1100/1200:


Link naar mijn huidige carburateur project: http://forum.fj-ownersclub.nl/index.php?topic=21596.0

Aan de hand van 'hoelang' de motor stil heeft gestaan kunnen we redelijk inschatten hoe veel werk er in zit. Mijn laatste project hierboven is 3 tot 5 jaar stilstand en dat is echt extreem qua werk.

Mocht je nou 't zekere voor 't onzekere willen nemen kun je bepaalde onderdelen vervangen zodat je zeker weet dat hier geen problemen meer in gaan zitten.
Link naar de revisie sets: http://www.japparts.nl/index.php?main_page=product_info&cPath=79_90_109_608&products_id=15353&zenid=k56ap10tggacsstng7lldi4bv0 Of: http://www.japparts.nl/index.php?main_page=product_info&cPath=79_90_109_608&products_id=5297 (bel de winkel even met kenteken welke jij nodig hebt).

Over het algemeen is er niet zo veel aan de hand, vaak een verstopte 'hoofd sproeier' of stationair sproeier.

Even iets heel simpels, afgelopen week had ik exact 't zelfde op mijn FJ1100 -> Mijn benzine slang die direct van de kraan (onder links van de tank) zat dubbel tussen mijn lucht filter. Kapjes eraf, even zaklampje kijken of de slang vrijloopt. Ik vermoed dat jij wel echt een ander probleempje hebt.

Zorg er voor dat je de tank demonteert en NIET start op de oude benzine die er inzit. ER zit allemaal vuil onderin je tank, en op /om/in het benzine filter op je benzine kraan (in je tank) en als je 'm nu probeert te starten wordt je probleem alleen maar erger.


Succes! en maak foto's als je alles uit elkaar haalt.
« Laatst bewerkt op: 22 juli 2017, 22:21:58 door magnetron »
Gelogd

Batman

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5301
  • Winterswijk
Re: Voorstel rondje
« Reactie #2 Gepost op: 21 juli 2017, 16:51:48 »

welkom vanuit winterswijk
Gelogd
Een dag niet getoerd is een dag niet geleefd.

FJ 1200. 1TX Bwj 1984 (The New Batbike)
FJ 1200 3XW Bwj 1993 (WPB)
Triumph Tiger 1200 XCa, Bwj 2018

Beertje

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12615
Re: Voorstel rondje
« Reactie #3 Gepost op: 21 juli 2017, 17:53:18 »

Welkom en gefeliciteerd met de FJ
Gelogd
Cash is King, tegen de digitale slavernij.

Wilbert

  • Gast
Re: Voorstel rondje
« Reactie #4 Gepost op: 21 juli 2017, 20:26:19 »

Welkom hier op het Forum :mrgreen:
Gelogd

Nor

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14077
  • 't Zand N-H.
    • Arrow classic rock
Re: Voorstel rondje
« Reactie #5 Gepost op: 21 juli 2017, 22:00:47 »

Welkom evren!   :-)
Gelogd
Jij weet toch ook wel, FJ1200 maakt het verschil tussen "beleving en kippevel"..

5x FJ. '85 t/m '92.

fjaap

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5590
  • Alstätte (Bij Enschede)
Re: Voorstel rondje
« Reactie #6 Gepost op: 21 juli 2017, 22:03:24 »

Hallo Evren, welkom hier !
Relatief dichtbij, Borne..
Gelogd
FJ1100 36Y
FJ1200 1TX Shiny Black
Let the rabbits wear glasses

Herbert

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5484
  • Of Wha
Re: Voorstel rondje
« Reactie #7 Gepost op: 21 juli 2017, 22:14:54 »

Welkom vanuit den Achterhoek, kennis genoeg hier en dichtbij....
Gelogd
Super Tenere 1200 2010
Subaru Outback 2,5l AWD 2011
Wilk 560
Achterhoeker en Brabander
Kiekt um goan Jonghe , zij gelooft in ons (tante Riekie)
Locatie Achterhoek , Gaanderen
Motto," Remmen is Angst"
En zoekt en gij zult vinden.....

Robin

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1662
  • Doetinchem
Re: Voorstel rondje
« Reactie #8 Gepost op: 21 juli 2017, 22:19:46 »

Welkom :mrgreen:
Gelogd
Yamaha FJ1200 3CV '89

Fred

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 8700
  • Noord Scharwoude
Re: Voorstel rondje
« Reactie #9 Gepost op: 22 juli 2017, 15:17:40 »

Welkom hier en gefeliciteerd met je FJ mag ik zeggen.
En problemen zijn er eigenlijk niet, uitdagingen zijn er genoeg daarentegen. Ook is er voldoende hulp aanwezig zo zie je de duidelijke uiteenzettingen van Magnetron.

Ter i informatie wij hebben jaarlijks ook 2 sleuteldagen deze worden doorgaans gehouden in Almere en zijn voor OCM leden gratis ( official club member) voor forumleden is het 10 euro per dag. Lidmaatschap is slechts 15 euro .
Gelogd
FJ 1200 maar dan Blauw
1x3FJR
2,5 x 3XW

FJRob90

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6992
  • Geldrop N.B.
Re: Voorstel rondje
« Reactie #10 Gepost op: 30 juli 2017, 08:17:52 »

Welkom
Gelogd
FJ1200 3cv 1989
BMW R1200 GS Adventure
 

cuneate-rose