Ik denk dan toch dat je moet gaan kijken naar de uitstoot, met name het CO-%age in het uitlaatgas.
Ook in Belgie zullen de normen daaraan gekoppeld zijn.
Ook dat staat niet vermeld op mijn documenten. Het zal wel meer dan Co alleen zijn ook denk ik. er zijn motoren die meer verbruik hebben = meer Co2 uitstoot, en toch zijn die Euro 3. Of er is een ruime marge daarvoor. Mijn FZ1 verbruikt 1 tot 1.5 liter meer dan de FJ. Is nog steeds Euro 3. ik begrijp hoe langer hoe minder van die normering.
Ter vergelijking even dit opnieuw opgeduikeld op Wikipedia. de XJ900F Had een verbruik van 1 op 17. De Diversion heeft 1 op 15 om te voldoen aan de normen.
een rijker mengsel zou zorgen voor een volledigere verbranding. Dus minder schadelijke onverbrande gassen.
De CO2 in g/km is van ondergeschikt belang.
Wat zou de onvloed zijn van de E10 benzine op de verbranding in feite?