Op de mosselrit hebben diverse mensen mij gevraagd hoelang de club nou eigenlijk bestaat. Welnu:
Op 20 juli 2002 opperde Sideburns op Motor-Forum.nl om eens een Clubje te beginnen omdat er geen FJ club bestind in Nederland. Op 13 september heeft Marc Ritter (onze eerste voorzitter) het allereerste forum online gezet. Dit was een primitief forum met een heleboel ellende maar het begin was er. Dit forum stond op de My-Space site van Marc. Als snel werd er een beter forum gezet op
www.fj1200.nl. We zijn inmiddels sinds 20 januari 2003 met het dit forum bezig.
In de begin tijd stelde de treffens nog niet zo veel voor. De eerste keer zouden we elkaar ontmoeten op de motorbeurs in Januari 2003. Dit liep echter compleet in het honderd en ging de ontmoeting nioet door. Daarna is er een afspraak geweest in (ik dacht) Venendaal. Het was die dag vreselijk slecht weer met zuidwester storm. Slechts enkelen waagden zich ernaar toe, waaronder Mike. Hier kreeg hij zijn bijnaam Bikkel.
Daarna zijn er nog enkele meetings geweest die gewoonlijk op één dag werden gehouden zodat er kon worden afgesproken bij een McDonalds.
Uit mijn hoofd is het eerste weekend treffen geweest in Limburg op een camping in Heerlen in september 2003, gevolgd door de Rit der Ritten in Friesland in mei 2004.
Omdat de club behoorlijk professioneel ging worden is er besloten om op 20 september 2004 de club officieel bij de Kamer van Koophandel in te schrijven. Op onze site staat 4 september 2004 maar dit klopt dus niet!
De regels voor een vereniging zijn dat er minimaal een Voorzitter, een Penningmeester en een Secretaris in het bestuur moeten zitten. Marc Ritter en zin vrouw Nicolette waren de eerste Voorzitter en Penningmeester. Als secretaris werd ik (Eelco) gekozen door de leden.
Secretaris ben ik niet lang geweest. In februari 2005 ontstond een bestuurscrisis waarna Marc en Nicolette aftraden. Als enig overgebleven bestuurslid heb ik destijds Crazy (Rob) en Mutsie-Prutsie (Gabriella) gevraagd om met mij een interim bestuur te vormen. Om de problemen die er waren ontstaan op te lossen. Zij stemden zodat we in eerste instantie tot eind 2005 de tijd hadden om eens goed orde op zaken te stellen. Later hebben we ons voor een nieuwe periode herkiesbaar gesteld. Inmiddels wordt de club geleid door Harold, Jop en Remco. Maar naast hen zijn er veel leden erg actief binnen de club. Denk aan de webshop, systeembeheer, moderatoren op het forum, interactie met buitenlandse fora, technische commissie, toercommissie en noem maar op. Het is inmiddels een heel bedrijf geworden wat geheel op vrijwilligers draait.
Bij deze voor hen allen een dikke pluim!!
ps: heb je aanvullingen? Post ze dan hier! Wie weet kunnen we zo een leuk verhaal maken voor op de homepage.