FJ-ownersclub.nl
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken

Nieuws:

Volg clubnieuws ook via Twitter:
https://twitter.com/FJownersclub

Auteur Topic: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.  (gelezen 2216024 keer)

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Beertje

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12623
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #15645 Gepost op: 31 augustus 2021, 10:42:57 »

Van vrijdag 27  t/m maandag 30 augustus 2021 met Wil en Grad naar Altenau in de Harz geweest.
Eenvoudige AirBNB met stapelbed in een slaapkamer, 2-persoonsbed in een slaapkamer en een bank in de huiskamer. Dus ieder had zijn eigen slaapplek.
Het verblijf was een appartement in een (voormalig?) autoluw kuuroord. Als we 's avonds naar een restaurant gingen, moesten we eerst afdalen naar het lagergelegen centrum. En 's avonds weer alle traptreden omhoog. 's Ochtends reden we op de motor naar een ontbijt om daarna de route te gaan rijden.

Op de eerste, tweede en vierde dag hebben we prima motorrijweer gehad. Zo nu en dan een drupje, maar dat mocht geen naam hebben. Op de derde dag hebben we veel regen en ook mist gehad. En och, dat hoort er bij (maar niet te vaak en niet te veel).

Gerard had routes van het FJR-forum geleend. En het moet gezegd: we hebben er geweldig bochtig gereden. De wegen zijn over het algemeen erg goed, met hier en daar wat stratenschade. De omgeving en het natuurschoon zijn ook prachtig.

Dacht al, wat is het rustig op't forum.., hebbu plaatjes ?


Ik niet, mijn telefoon legde het loodje.
Wilfred en Gerard wel. Maar er is echt niks, maar dan ook helegaar niks, bijzonders gebeurd dat het vermelden waard is.


Sneu voor je, er moet ergens een cursus omgaan met teleurstellingen zijn., we hopen dan maar op Gradje voor wat beeld.
Cash is King, tegen de digitale slavernij.

Gradje gas

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3844
  • Valkenswaard, Noord-Brabant
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #15646 Gepost op: 31 augustus 2021, 18:37:24 »

Van vrijdag 27  t/m maandag 30 augustus 2021 met Wil en Grad naar Altenau in de Harz geweest.
Eenvoudige AirBNB met stapelbed in een slaapkamer, 2-persoonsbed in een slaapkamer en een bank in de huiskamer. Dus ieder had zijn eigen slaapplek.
Het verblijf was een appartement in een (voormalig?) autoluw kuuroord. Als we 's avonds naar een restaurant gingen, moesten we eerst afdalen naar het lagergelegen centrum. En 's avonds weer alle traptreden omhoog. 's Ochtends reden we op de motor naar een ontbijt om daarna de route te gaan rijden.

Op de eerste, tweede en vierde dag hebben we prima motorrijweer gehad. Zo nu en dan een drupje, maar dat mocht geen naam hebben. Op de derde dag hebben we veel regen en ook mist gehad. En och, dat hoort er bij (maar niet te vaak en niet te veel).

Gerard had routes van het FJR-forum geleend. En het moet gezegd: we hebben er geweldig bochtig gereden. De wegen zijn over het algemeen erg goed, met hier en daar wat stratenschade. De omgeving en het natuurschoon zijn ook prachtig.

Dacht al, wat is het rustig op't forum.., hebbu plaatjes ?


Ik niet, mijn telefoon legde het loodje.
Wilfred en Gerard wel. Maar er is echt niks, maar dan ook helegaar niks, bijzonders gebeurd dat het vermelden waard is.


Sneu voor je, er moet ergens een cursus omgaan met teleurstellingen zijn., we hopen dan maar op Gradje voor wat beeld.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
FJ1200A 3XW
FJR1300A RP08
----------------------------------------------
Vallen is niet erg. Niet meer opstaan wel!

Gradje gas

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3844
  • Valkenswaard, Noord-Brabant
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #15647 Gepost op: 31 augustus 2021, 18:51:30 »

Dit was een lekkere zachte bruine Weizen.
Zo zacht dattie elke scherpte op welk forum dan ook eruit haalt :wink:
FJ1200A 3XW
FJR1300A RP08
----------------------------------------------
Vallen is niet erg. Niet meer opstaan wel!

Gradje gas

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3844
  • Valkenswaard, Noord-Brabant
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #15648 Gepost op: 31 augustus 2021, 19:05:30 »

Naja, nog iets dan dat te maken had met gezond vrouwelijke vormen met een ontdeugende blonde paardestaart op een GS die door een slapende voorrijder ons links inhaalde en mij terstond deed ontwaken, de slapende voorrijder deed inhalen en de achtervolging inzettend mij tot de pijnlijke conclusie liet komen dat onze wegen gingen scheiden omdat zij op de volgende spliting rechtsaf ging en wij links moesten. Vanaf dat moment bleef het beeld van hoe mooi het verder had kunnen zijn in een langere achtervolging door de gedachten en dior de cardo’s spoken……

Als het goed is staat zij op de foto achter een fotograferende Triumph rider die toen nog niet wist wat hij ging missen….




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
FJ1200A 3XW
FJR1300A RP08
----------------------------------------------
Vallen is niet erg. Niet meer opstaan wel!

Gradje gas

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3844
  • Valkenswaard, Noord-Brabant
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #15649 Gepost op: 31 augustus 2021, 19:10:33 »

En nog maar een foto van eenmtypishc Duits landschap met bruine bergen….




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
FJ1200A 3XW
FJR1300A RP08
----------------------------------------------
Vallen is niet erg. Niet meer opstaan wel!

Beertje

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12623
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #15650 Gepost op: 31 augustus 2021, 21:25:35 »

Van vrijdag 27  t/m maandag 30 augustus 2021 met Wil en Grad naar Altenau in de Harz geweest.
Eenvoudige AirBNB met stapelbed in een slaapkamer, 2-persoonsbed in een slaapkamer en een bank in de huiskamer. Dus ieder had zijn eigen slaapplek.
Het verblijf was een appartement in een (voormalig?) autoluw kuuroord. Als we 's avonds naar een restaurant gingen, moesten we eerst afdalen naar het lagergelegen centrum. En 's avonds weer alle traptreden omhoog. 's Ochtends reden we op de motor naar een ontbijt om daarna de route te gaan rijden.

Op de eerste, tweede en vierde dag hebben we prima motorrijweer gehad. Zo nu en dan een drupje, maar dat mocht geen naam hebben. Op de derde dag hebben we veel regen en ook mist gehad. En och, dat hoort er bij (maar niet te vaak en niet te veel).

Gerard had routes van het FJR-forum geleend. En het moet gezegd: we hebben er geweldig bochtig gereden. De wegen zijn over het algemeen erg goed, met hier en daar wat stratenschade. De omgeving en het natuurschoon zijn ook prachtig.

Dacht al, wat is het rustig op't forum.., hebbu plaatjes ?


Ik niet, mijn telefoon legde het loodje.
Wilfred en Gerard wel. Maar er is echt niks, maar dan ook helegaar niks, bijzonders gebeurd dat het vermelden waard is.


Sneu voor je, er moet ergens een cursus omgaan met teleurstellingen zijn., we hopen dan maar op Gradje voor wat beeld.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Nah, wist niet dat het braune weizen gaf, hoe komt het bruin ?
Cash is King, tegen de digitale slavernij.

Beertje

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12623
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #15651 Gepost op: 31 augustus 2021, 21:26:34 »

Naja, nog iets dan dat te maken had met gezond vrouwelijke vormen met een ontdeugende blonde paardestaart op een GS die door een slapende voorrijder ons links inhaalde en mij terstond deed ontwaken, de slapende voorrijder deed inhalen en de achtervolging inzettend mij tot de pijnlijke conclusie liet komen dat onze wegen gingen scheiden omdat zij op de volgende spliting rechtsaf ging en wij links moesten. Vanaf dat moment bleef het beeld van hoe mooi het verder had kunnen zijn in een langere achtervolging door de gedachten en dior de cardo’s spoken……

Als het goed is staat zij op de foto achter een fotograferende Triumph rider die toen nog niet wist wat hij ging missen….




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Had de voorrijder hard gereden had je de illusie nooit gezien toch ?
Cash is King, tegen de digitale slavernij.

Beertje

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12623
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #15652 Gepost op: 31 augustus 2021, 21:28:18 »

En nog maar een foto van eenmtypishc Duits landschap met bruine bergen….




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Wel leuke geraniums of pelargoniums, Zum Kanzler, deftig.
Cash is King, tegen de digitale slavernij.

Mark_Vans

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6211
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #15653 Gepost op: 31 augustus 2021, 22:08:29 »

FJ 1200 3CW, '89. Bluish Black
Triumph Tiger 1200 XRX Explorer '18
Meindl Bernina 2

Mark_Vans

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6211
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #15654 Gepost op: 1 september 2021, 11:09:44 »

Nah, wist niet dat het braune weizen gaf, hoe komt het bruin ?

Omdat dit bier gemaakt is van tarwe (Weizen).
FJ 1200 3CW, '89. Bluish Black
Triumph Tiger 1200 XRX Explorer '18
Meindl Bernina 2

Beertje

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12623
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #15655 Gepost op: 1 september 2021, 12:57:01 »

Nah, wist niet dat het braune weizen gaf, hoe komt het bruin ?

Omdat dit bier gemaakt is van tarwe (Weizen).

Is me te simpel Mark.

Maar heb het gevonden: https://www.biernet.nl/algemeen/weetjes/wat-is-het-verschil-tussen-weizen-en-witbier
Cash is King, tegen de digitale slavernij.

FJelmo

  • Berichten: 12
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #15656 Gepost op: 2 september 2021, 23:28:56 »

Even op en neer naar Duitsland gereden vandaag. Ik had wat twijfels over de motor, een ketting ipv cardan en compleet andere voorvering dan mijn oude R1100RS. Maar hoe meer ik er op rij, hoe leuker ik hem/haar/het type ga vinden!

Gradje gas

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3844
  • Valkenswaard, Noord-Brabant
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #15657 Gepost op: 3 september 2021, 07:17:07 »

Ja das leuk, maar hoe zit het met de dunkele Weizen, heb je dat nog nagevraagd in Duitsland, want @Beertje gelooft er geen snars van.
FJ1200A 3XW
FJR1300A RP08
----------------------------------------------
Vallen is niet erg. Niet meer opstaan wel!

FJRob90

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7000
  • Geldrop N.B.
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #15658 Gepost op: 3 september 2021, 08:09:58 »

Ja das leuk, maar hoe zit het met de dunkele Weizen, heb je dat nog nagevraagd in Duitsland, want @Beertje gelooft er geen snars van.

Grad ik denk dat Beertje het inmiddels wel geloofd want in het artikel dat hij zelf heeft geplaatst staat,
Dunkelweizen: gebruik van gebrande mout, donker, ongefilterd.
FJ1200 3cv 1989
BMW R1200 GS Adventure

Gradje gas

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3844
  • Valkenswaard, Noord-Brabant
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #15659 Gepost op: 3 september 2021, 13:29:03 »

Ja da kan zijn maar heeft Beertje het ook gelezen?
Volgens mij vertrouwtie het nie
FJ1200A 3XW
FJR1300A RP08
----------------------------------------------
Vallen is niet erg. Niet meer opstaan wel!
 

cuneate-rose