Na twee weken even een update!
Mijn FJ heb ik aan de gang gekregen en ik heb natuurlijk meteen even een stukje gereden.
Eerst naar de dichtstbijzijnde benzinepomp om de bandenspanning te controleren. Ai, achterband aan de zijkant uitgedroogd en scheuren in het rubber. Nodigt niet echt uit om eens even 'n stukje snelweg te gaan pakken, dus het is bij een rondje door het dorp en een klein stukje daarbuiten gebleven. Vijf kilometer op de teller erbij gezet, wauw!
Toen hij weer terug op z'n plek stond zag ik dat ie benzine lekte. Het druppelde er tussen de middenbok en het achterwiel onderuit. Zelf denk ik dat het langs de carburateurs komt waar waarschijnlijk iets blijft hangen. Overigens heb ik er tijdens het rijden niks van gemerkt. Hij deed het pas toen ik hem weer stil had gezet. Hij reed verder ook goed en draaide normaal stationair.
Het zelf sleutelen houdt bij mij op bij een beurtje geven en in een grijs verleden kookte ik weleens kettingen uit en verving zelf ketting en tandwielen. Zelfs de Bing-carburateur van mijn oude Kreidler van vroeger zou ik nu nog steeds met m'n ogen dicht in elkaar kunnen zetten, maar die van 'n FJ zijn toch even wat anders... Buiten dat wil ik gewoon rijden en heb ik geen tijd en plaats om te gaan zitten sleutelen en het zelf allemaal uit te vogelen.
Daarom heb ik besloten om hem toch maar weer weg te doen en te gaan voor een andere FJ 1200 waar niets meer aan gedaan hoeft te worden. Dus als er iemand interesse en genoeg technische FJ-kennis heeft dan mag deze zich in een PB'tje melden. Misschien iemand die een 1200 in de aanbieding heeft en toe is aan een nieuw project?
Hieronder een paar screenshots uit het filmpje en de historie van mijn FJ die ik opgevraagd heb. De laatste (eigenaar 3) ben ik zelf.