FJ-ownersclub.nl
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken

Nieuws:

Natuurlijk mag ook onze Facebook pagina niet ontbreken.
Kijk hier voor de laatste informatie: Yamaha FJ Owners Club NL/BE

Auteur Topic: Weer eentje erbij...  (gelezen 9176 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FJRob90

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7002
  • Geldrop N.B.
Re: Weer eentje erbij...
« Reactie #30 Gepost op: 15 juni 2014, 18:21:36 »

Haha das twee keer
Gelogd
FJ1200 3cv 1989
BMW R1200 GS Adventure

Robert Koot

  • Gast
Re: Weer eentje erbij...
« Reactie #31 Gepost op: 15 juni 2014, 18:30:41 »

Toch wel, maar niet op de foto waar die op de aanhanger staat maar op de foto op de eerste post.......
Gelogd

Wil59

  • Gast
Re: Weer eentje erbij...
« Reactie #32 Gepost op: 15 juni 2014, 19:24:31 »

Heb ik me aan de linkerkant rot zitten zoeken naar dat slot...  :knuppel2:

In het klepje dat boven de choke zit vond ik net een papiertje dat daar al heeeel lang in zit:



De afgelopen 16 jaar is er op 20 km na 27000 km mee gereden. Daarmee is ook het vermoeden bevestigd dat ie 116405 km heeft gelopen. Het heeft wel wat om dit soort dingen te vinden.  :-)
Gelogd

Robert Koot

  • Gast
Re: Weer eentje erbij...
« Reactie #33 Gepost op: 15 juni 2014, 20:31:47 »

Waar n shag-vakje al niet goed voor is.....
Gelogd

Wil59

  • Gast
Re: Weer eentje erbij...
« Reactie #34 Gepost op: 1 juli 2014, 10:01:12 »

Na twee weken even een update!

Mijn FJ heb ik aan de gang gekregen en ik heb natuurlijk meteen even een stukje gereden. :-P
Eerst naar de dichtstbijzijnde benzinepomp om de bandenspanning te controleren. Ai, achterband aan de zijkant uitgedroogd en scheuren in het rubber. Nodigt niet echt uit om eens even 'n stukje snelweg te gaan pakken, dus het is bij een rondje door het dorp en een klein stukje daarbuiten gebleven. Vijf kilometer op de teller erbij gezet, wauw! :-D

Toen hij weer terug op z'n plek stond zag ik dat ie benzine lekte. Het druppelde er tussen de middenbok en het achterwiel onderuit. Zelf denk ik dat het langs de carburateurs komt waar waarschijnlijk iets blijft hangen. Overigens heb ik er tijdens het rijden niks van gemerkt. Hij deed het pas toen ik hem weer stil had gezet. Hij reed verder ook goed en draaide normaal stationair.

Het zelf sleutelen houdt bij mij op bij een beurtje geven en in een grijs verleden kookte ik weleens kettingen uit en verving zelf ketting en tandwielen. Zelfs de Bing-carburateur van mijn oude Kreidler van vroeger zou ik nu nog steeds met m'n ogen dicht in elkaar kunnen zetten, maar die van 'n FJ zijn toch even wat anders... Buiten dat wil ik gewoon rijden en heb ik geen tijd en plaats om te gaan zitten sleutelen en het zelf allemaal uit te vogelen.

Daarom heb ik besloten om hem toch maar weer weg te doen en te gaan voor een andere FJ 1200 waar niets meer aan gedaan hoeft te worden. Dus als er iemand interesse en genoeg technische FJ-kennis heeft dan mag deze zich in een PB'tje melden. Misschien iemand die een 1200 in de aanbieding heeft en toe is aan een nieuw project?

Hieronder een paar screenshots uit het filmpje en de historie van mijn FJ die ik opgevraagd heb. De laatste (eigenaar 3) ben ik zelf.







« Laatst bewerkt op: 1 juli 2014, 11:05:28 door Wil59 »
Gelogd

fredbb

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1133
  • 3XW 1993 WPB + 51J 1984
Re: Weer eentje erbij...
« Reactie #35 Gepost op: 1 juli 2014, 10:20:27 »

Lekkende carbs komt vaak voor bij de FJ's, is ook niet echt moeilijk om op te lossen (hoewel het soms ietwat hardnekkig kan zijn), een zoektochtje op het forum zou je een stuk verder kunnen brengen.

Fred
Gelogd
The pen(cil) is mightier than the sword.

Wil59

  • Gast
Re: Weer eentje erbij...
« Reactie #36 Gepost op: 1 juli 2014, 10:55:02 »

Dat had ik inderdaad al ergens gelezen hier op het forum Fred. 
Gelogd

Beertje

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12627
Re: Weer eentje erbij...
« Reactie #37 Gepost op: 1 juli 2014, 11:46:45 »

Even een keer flink doorgassen wil ook wel eens helpen!

Plus  Shell V-power erin en een flesje Forte om het brandstofsysteem te reinigen is ook niet veel werk.

Gelogd
Cash is King, tegen de digitale slavernij.