Eindelijk, gisteren 100km gereden na 9j schuur.
Wat heb ik allemaal gedaan?
-achterwiel van een Thundercat er in. Heel eenvoudig: kamwiel vd FJ er op, maar dan omgedraaid. Linker bus van de Th 7mm af laten draaien, klauwhouder van de Th 9mm af laten frezen, arm van de klauwhouder over de lengte-as 180° gedraaid. Klaar.
-2 nieuwe Michelin's PR4
-alle klauwen open gegooid en gereinigd evenals de mastercilinder. Uiteraard remolie nieuw.
-koppelingscilinder revisiesetje geplaatst
-vorkolie verversd (deze zag zo zwart als afgedraaide motorolie, is dat altijd zo?)
-carbs ultrasoon gereinigd
-motorolie vervangen
Resultaat na het eerste ritje:
-motor zoals steeds top
-remmen doet hij niet goed. Nochtans schijven ontvet. Nog wat lucht misschien? Enfin, blue spots zijn onderweg met de pakjesdienst.
-snelheidsmeter doet het niet. Deze deed het 9j geleden wel. Kan ik iets verkeerd gedaan hebben bij de montage van het voorwiel?
-ik heb gemerkt dat bij contact opzetten het olielampje niet brandt. Is dit normaal? Het brandt wel als ik de dodemansknop op zet en dan start, dus het lampje is ok.
Hier een paar pics;
https://photos.app.goo.gl/PbANuDmmd8GxPn43AAlleen jammer dat de bagster golvend geworden is in de loop der jaren. Die moet er op, want er zit een deuk in de tank (rij je motor nooit de schuur in terwijl je hem achteruit duwt, dus met je benen over het voorwiel
). Als iemand daar een oplossing voor weet....