Net van de optimate lader gehaald, 12,3 volt gemeten, toen starten , lekker lang zonder choke kijken hoe ver hij terug zakt.
10.5 was het laagste maar dan nog fanatiek rond.
Mijn conclusive : de accu is nog wel redelijk.
Gestart, bij stationair 12.2Volt bij 1000 toeren 13,2Volt bij 4000 toeren 14.4 Volt, wat mis ik nu ??
Toch eens de handschoenen eraan hangen kijken wat hij dan doet.
Is dit met licht aan, of met alle verlichting uit?
Mooi plaatje,maar wat moet ik nu meten
Bij dit systeem kun je de weerstand van de bekrachtigingsspoel meten, en de lengte van de koolborstels. De weerstand van de spoel zou je kunnen meten via de stekker die op de spanningsregelaar zit.
Wat ook kan is dat alles goed werkt als de onderdelen relatief koud zijn, maar dat als het spul warm wordt er toch ergens sluiting of extra weerstand ontstaat waardoor je laadspanning daalt. Daarom zou ik proberen te meten terwijl je een rit maakt van bv. een half uur of langer.
Ik heb een motorfiets gehad die bij meten geen problemen gaf, maar als ik een half uur op pad was, dan zakte de spanning.....ik heb destijds de spanningsregelaar vervangen en toen bleef de spanning wel op niveau.