FJ1200 > Welkom nieuwe bezoekers/leden
Garfield stelt zich voor
Beertje:
Daar kun je nog jaren plezier van hebben.
Je kunt er ook CBR 600 spiegels opzetten, die kostten niet veel, je moet alleen de nokjes er even afvijlen, en van één boutgat een sleufgat maken, en je zit niet meer tegen je schouders aan te kijken.
Denk niet dat we moeilijk doen over doorlinken.
Mark_Vans:
Ik raad je aan de stalen achterbrug te vervangen door een aluminium achterbrug van het 3CV/3XW model (88-90).
Herbert:
Begin eerst maar met hem af te stellen en te synchroniseren verder is het een koopje, hij is wat slap in de kont dat komt door de stalen achterbrug, wil je dat eruit hebben dan moet je inderdaad een als achterbrug zetten zoals hierboven al aangegeven.
Voorspatbord mist maar daar is erg moeilijk aan te komen.
Garfield:
Dank weer voor de reacties.
In eerste instantie is deze motor aangeschaft voor de 500 Euro challengedus het sleutelbudget is beperkt.
De verkoper heeft de motor zelf 'per ongeluk' eerder dit jaar bij Troostwijk gekocht.
Geschiedenis onbekend.
Er zit nog een paar liter benzine in de tank maar die zat er al in toen de verkoper hem kocht.
Die benzine ga ik er nu eerst even uithalen en vervangen met Euro98 E5.
(Alles wat ik heb krijgt E5)
Meestal moet ik bij oudere motoren de carbs meteen compleet uit elkaar halen en (ultrasoon) reinigen maar dat lijkt hier niet nodig te zijn. De motor loopt heel netjes en pakt goed op.
Ook het door de verkoper gemelde lekken van een carburateur heb ik niet meer gemerkt.
Wellicht hebben de rubbers zich alweer gezet nu er weer wat benzine door de carbs heen vloeit.
En dan ga ik eerst maar eens rijden.
De banden zijn (erg) oud (2011 resp. 2013) maar ik heb op wel slechtere banden gereden dus de eerste 1000 km doe ik hiermee. Dan heb ik ondertussen een goed beeld van wat er echt moet gebeuren.
Dat voorspatbord ... ik heb de afgebroken voorste helft erbij.
Had nog niet gekeken / bedacht hoe ik dat ga oplossen maar gezien de constructie had ik eigenlijk een vermoeden dat ik niet de enige FJ-eigenaar ben met dit probleem ?
Beertje:
Als alleen de oogjes stuk zijn,kun je het boutje herplaatsen met een groot onderleg plaatje en daarmee het voormalige ooggat klemmen, ook kun je over de naad tussen voor en achterspatbord een stuk zwarte ductape doen, dat valt niet zo op, en het zit.
Zitten er scheuren op andere plekken, dan zou ik er polyester vezelmatjes achter plakken, let wel op, dat het materiaal, dan waarschijnlijk even heel heet wordt.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie