FJ1200 > Welkom nieuwe bezoekers/leden

Garfield stelt zich voor

(1/7) > >>

Garfield:
Hallo allemaal,

Mijn naam is Arvid, 53 jaar, ik woon in Amersfoort en ben verslaafd aan motoren: rijden, kopen, sleutelen.
Dit doe ik al sinds 1988.

Gisteravond heb ik in Groningen een FJ1200 uit 1992 gekocht om mee te doen aan de 'Motor-forum.nl 500 Euro Challenge'.
(Ik ben daar bekend als 'Rooiekater')
Hiermee maak ik ook een soort van tienerdroom waar want ik had in de jaren tachtig op mijn tienerkamer posters van de FJ1100 en FJ1200 hangen.

En nu heb ik dus ook een FJ1200 ... ik ben er erg blij mee.

Ik heb eerder vandaag een klein filmpje van een koude start gemaakt en op Youtube gezet:



In de komende tijd ga ik deze motor rustig inspecteren, eventueel noodzakelijk onderhoud doen en wat dingetjes waar nodig aanpakken.

Werkplaatshandboek is al onderweg.

lekniGv:
Welkom Arvid,

Zier er goed uit, deze FJ. RVS remleidingen.
En een los gewicht in de spiegel.
Trucjes hiervoor:
- spiegel warm maken en glas eruit halen.
- of gaatjes aan de onderzijde boren en opvullen met kit. Ook voor ontluchting zorgen en opvullen met het gewicht liggend op het zwarte kunststof.

Beertje:
Welkom Garfield en gefjeliciteerd, een en ander duidt erop dat je niet meer als 500 hebt betaald, dat is denk ik een heel gunstig bedrag voor deze FJ.

Ga je dus meedoen aan de tocht en daar ook verslag van doen, dat lijkt me wel boeiend.

Ik had dan vroeger die meid op die Zündapp hangen, maar dat was voor er FJ's waren, en wat geeft het.

Veel plezier ermee.

Garfield:
Dank heren !

Ik heb 300 Euro betaald ...

En inderdaad, RVS remleidingen en ook de uitlaten en achterbrug lijken nog in prima staat.

Ik heb al vaker oudere motoren die lang hebben stilgestaan gekocht en opgeknapt.
Vind ik eigenlijk het leukste om te doen, leuker dan al dat moderne spul.

Ik weet niet of ik naar een ander forum mag linken, maar op motor-forum.nl is hier meer info over de challenge en mijn project te vinden:

https://www.motor-forum.nl/threads/500-euro-challenge-2024-alles-kump-goed.466226/

https://www.motor-forum.nl/threads/500-euro-challenge-2024-teenage-dreams-bucketlist-yamaha-fj1200.470944/

Eelco:
Welkom. En gefeliciteerd met dit koopje!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie