Ik zou wel graag willen weten wat er dan precies kapot/afgebroken of doorgeroest was, jammer genoeg gaat het verhaal daar verder niet op in.
Nou, da's niet zo lastig uit te leggen hoor
Doordat de naaldlagers, waarin de bouten van het linksysteem horen te draaien (dus net als bij de FJ), vastroesten zitten ook de dogbones (dat zijn dus die twee metalen 'strips' aan het linksysteem) vast en deze draaien niet meer mee tijdens het inveren van de achtervork. En als dat maar lang genoeg duurt dan breken deze dogbones af, gewoon door metaalmoeheid als gevolg van het verbuigen doordat ze immers vastzitten. En dan 'dondert' het achterste gedeelte van de motor naar beneden waarbij dan het kunststof achterspatbord op het achterwiel beland (en heel snel wegsmelt door de wrijving). Het achterwiel blokkeert daarbij natuurlijk omdat de halve motor op dat wiel drukt...... Geloof me, dat wil dus je allemaal als berijder(s) niet meemaken.
Maar..... als de boel gewoon naar behoren wordt onderhouden komt dit probleem dus gewoon nooit voor.
Groeten Harry