Zoals vele hier doen en ook gewaardeerd word zal ik mij eerst voorstellen alvorens ik verder rond kijk en antwoord geeft (zal eerder vragen zijn
).
Ben een Janssen uit het jaar 1981, kom uit de omg. van Arnhem (Renkum).
Sinds 8 Nov '12 ben ik in bezit van mijn motor rijbewijs, wou het altijd wel maar er was altijd iemand die het niet een prettig idee vond.
Moeders vond het vroeger namelijk niet zo'n goed idee en bij nader inzien had ze ook wel gelijk.
Nu is mijn moeder helaas 1,5jaar geleden overleden maar gelukkig hoef ze zich geen zorgen te maken als ik op de motor zit.
Jaaaaren later, veel wijzer geworden en door mijn (nu ex) vriendin aangespoord om weer te gaan denken aan motor rijden en toeren in de UK (daar woon ze).
Na korte overleg met een vriend van mij in de trend van.
ik: Hey wil motor rijbewijs doen, wat jij ?
vriend: uhhhmm, is goed.
Meteen informeren, les school uitzoeken en een week later zaten we op de les motor (Honda CB500 als eerste les, Yamaha XJ6 (waren nieuwe motoren (03-'12) voor alle andere lessen).
Weken en hoop geld later alles in 1 keer gehaald en meteen mijn rijbewijs aanpassen op het gemeentehuis.
Mijn FJ1200 had ik al in Augustus aangeschaft (was makkelijk, hij was van mijn Pa) en zo ook alle spullen (zelfde maten
)
Dus ik kwam er goedkoop mee af, al waren wel wat dingetjes aan de motor.
Voorvork kering lekte, collector was lek tandwiel voor kan nog 1 seizoen mee en koppeling slip iets.
Maar de motor startte vrijwel meteen na een jaar en een beetje still te hebben gestaan.
Beetje klussen, de voorvork er af gehaald om de kering te vervangen, nu is dat niet gedaan want bij het eruit halen van het voorwiel bleek de schroefdraad amper aanwezig te zijn voor de AS.
Collector er af gehaald, nieuwe vork gekocht waar de kering goed van zou zijn nu blijkt dat deze ook lekt
Collector door een neef dicht gelast, nieuwe stukjes pijp (uiteindes) aangelast (hij is erg goed in lassen) collector verder gekeken voor zwakke plekjes (viel allemaal mee en de rest was nog hard).
Nu rij ik dus al een paar weken met deze voorvork en lekkende kering, steeds controleren of de olie niet over de remklauwen/schijf loop voordat ik een stukkie gaat rijden.
Vanavond gaat de vork er weer af en Zaterdag naar Leuten (Nijmegen) om Hyperpro progressieve veren te plaatsen en meteen ook de kering fixen, ook een reden om langs de motorshop in Nijmegen te gaan tijdens het wachten.
Het is mijn eerste motor en de Fj1200 rijd erg lekker, ondanks de vering.
De XJ6 waar ik op les reed ook wel lekker maar was wat zenuwachtiger en de FJ1200 rijd na mijn mening lekkerder vooral als hoofd doel voornamelijk wat lekker toeren is en af en toe eens lekker los trekken (zo genoemde aso mode rijden).
Dit is hem: (foto 5-5-13)
Things to do:
Koppeling
Witte Knipperlicht glaasjes voor en achter knipperlichtjes die wat minder uitsteken
Het is een oudje ('93) en het ijzer werk glimt niet meer zo
Ben wel van plan dat te fixen alleen nog even kijken hoe.
Hij moet nog wel even een keer een goede poets beurt hebben, iets wat mijn vader nou niet echt deed.
Mocht je een FJ1200 in deze kleur stelling zien rijden om en nabij de Betuwe/Veluwe dan kan ik dat wel eens wezen.
Groeten,
R.Janssen