FJ1200 > Welkom nieuwe bezoekers/leden

Nieuw hier met een FJ1200

(1/4) > >>

Rensss:
Hallo,

Ik zou mij graag even willen voorstellen op dit forum  :-) Mijn naam is Rens, 27 jaar oud en onlangs 3 Maanden geleden een Yamaha fj1200 (3cv) uit 1988 gekocht. Motor rijden en het sleutelen aan diverse motoren is mijn hobby en passie.
Ik heb de FJ aangeschaft omdat het mij een zeer solide en betrouwbare motor leek, om eventueel ook mee op vakantie te kunnen. Echter heb ik al behoorlijk werk gehad om de FJ lopend te krijgen. Ik heb onder andere de carburateurs ultrasoon gereinigd en daarna liep die al beter. Echter ben ik nu toch achter verborgen technische gebreken gekomen :(  De FJ reed wel goed maar mistte vermogen, na inspectie (compressie meting), tot de conclusie gekomen dat alle 4 de cilinders niet meer dan 5 bar druk opbouwen en dat cilinder 2 zelfs niet meer dan 3 bar heeft  :cry: De endoscoop laat zien dat er in cilinder 2 een beschadiging zit aan de bovenkant van de zuiger tegen de wand van de cilinder aan. De wand heeft op die plek ook een lichte kras. 

Toch wel bijzonder dat de FJ hier nog mee liep  :roll:

Ik heb mijzelf aangemeld op het forum om wat motivatie te krijgen om uiteindelijk mijn FJ toch in orde te krijgen.

Hierbij een plaatje: https://ibb.co/XxZvJvv

Ik geef ondanks de tegenslagen niet op  :-) Misschien zijn er mensen met wat adviezen, dit wordt altijd op prijs gesteld.

Groeten,
Rens

Fred:
Welkom hier Rens, er is hier voldoende kennis en materiaal aanwezig om je weer op pad te helpen.

Vragen staat vrij ten slotte

FransJe:
Welkom Rens, leuk te lezen waaraan je klust. Misschien is een donorblok iets om te zoeken. Succes :mrgreen: Groet Frans

Rijk:
Welkom Rens, leuk dat je voor een FJ hebt gekozen en veel succes.

Batman:
Welkom vanuit  Winterswijk

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie