Beste mensen,
Ben weer terug!
Mijn vorige FJ was prachtig geworden na het opknappen (zie topic, alleen kon ik er zelf ineens niet meer in omdat ik lid moest worden) en liep geweldig. Heel fijn.
Toen kon ik een jeugddroom in vervulling laten gaan en heb ik een Harley Davidson gekocht, een Road King.
Mijn vrouw vond dat ik dan een motor moest verkopen, dus daar ging de FJ. Gelukkig naar een groot liefhebber, heropstapper, erg leuk.
Maar zoals het soms gaat, ik kreeg al snel echt spijt van de verkoop. Hoe heerlijk de HD ook is, een FJ is totaal anders en mag er wezen. Ik miste 'm!
Dus er kwam een 'nieuwe' FJ. Wederom een opknapper, zo bleek al gauw (was niet het idee). Maar goed, ik ben ook een perfectionist en wilde deze ook weer helemaal tiptop hebben!
Paar weken af en aan geklust, gepoetst, gepolijst, gespoten, megagrote beurt, nieuw rubber etc etc.
Yes, ik had / heb weer een top FJ! In de in mijn ogen mooiste kleurstelling: goud/zwart, uit 1991.
Nu ben ik ook maar clublid geworden, zojuist alles in orde gemaakt en betaald.
Kom ik mooi met mijn HD naar club events!
Nah, dat komt wel goed.
Inmiddels trouwens weer flink aan het klussen. Mijn koppakking ging lek, had steeds olie op mijn laars zitten na een stuk snelweg. Mooi kut.
Dus kop eraf voor een nieuwe pakking. Bleek een cilinderbout verrot te zijn, en bij demontage bleek ook de uitlaat collector rot.
Inmiddels heb ik de cilinders ook eraf liggen, nieuwe pakkingen besteld, er komt een helicoil in het motorblok + een nieuwe cilinderbout en dan kunnen we weer!
Via MP een andere uitlaat op de kop getikt, een JAMA (vast een verbastering van yamaha
- maar is hetzelfde merk als vroeger Marchall was. Op mijn eerste motor, een Honda CB550 caferacer zat zo'n pijp. Heerlijk geluidje!) van rvs. Moest wel een middag poetsen maar hij is weer netjes.
Helaas bleken er 2 halve maantjes te missen. Heeft iemand die toevallig liggen?
Nou heel verhaal dit, en dat ter introductie!
Goed weekend allen en tot ooit!
Groet, Matthijs