FJ-ownersclub.nl
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken

Nieuws:

Natuurlijk mag ook onze Facebook pagina niet ontbreken.
Kijk hier voor de laatste informatie: Yamaha FJ Owners Club NL/BE

Auteur Topic: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.  (gelezen 2206325 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Gradje gas

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3840
  • Valkenswaard, Noord-Brabant
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #15360 Gepost op: 31 juli 2020, 17:36:49 »

Ik heb nu een motobatt besteld.

Ik moet ook een nieuwe motobat bestellen. Ik had de accu uit mn FJ in mn grasmaaier gezet. Ging best een maand of twee goed, tot die plots niet meer startte. Blijkt toch een 30 Ah accuutje in een Stigaatje te moeten. Die 14 Ah motobat trok dat blijkbaar niet meer. Kon hem wel weer gewoon laden tot 12,7 V met de druppellader.
Een 40 Ah Varta voor de grasmaaier gekocht voor € 50 (klein accuutje voor jappenbakkies) want die Stigaprijzen liggen boven de € 100.
En zojuist tot de conclusie gekomen dat de motobat van mn FJ echt overleden is, dus morgen die andere maar pakken. En motobatje bestellen dussssss....
FJ1200A 3XW
FJR1300A RP08
----------------------------------------------
Vallen is niet erg. Niet meer opstaan wel!

Mark_Vans

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6204
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #15361 Gepost op: 24 augustus 2020, 07:59:54 »

Afgelopen vrijdag en zaterdag naar Wallonië geweest en gedeelte langs de grens met Frankrijk gereden. De Tigerclub van mijn broer had een rit uitgezet, vandaar. Op vrijdag via een leuke route naar een alleraardigste BNB in Annevoie-Rouillon aan de Maas gereden. De volgende ochtend om 10 uur verzamelen op 10 minuten afstand van ons hotel. Daar bleek dat twee deelnemers niet naar het begin-, maar naar het eindpunt waren gereden. De route was erg mooi en afwisselend, qua bochten, omgeving en wegdek. Enige kleine minpuntje was een straight van ca. 12 km.

Verder: ogottegottegot, wat zitten er bij die club gasten die kunnen sturen en rijden met hun Tiger. Bij het groepje waarin Wil en ik meereden, zaten, hoorde ik later, leden met circuitervaring die van een racemotor waren overgestapt. Er was er ook één met een Tiger 800 die pas drie jaar motor reed en die, in ieder geval in bochten naar rechts, zijn voet- en rempedaal én zijn koffer over het asfalt schuurde. Oké, hij lag achter wat lager vanwege volle top- en zijkoffers, een bagagerol, een tent, en een campingstoel en nog wat klein spul, maar dan nog.
Na een heerlijke stuurweg eindigden we in Sougné-Remouchamps. En daarna via de snelweg naar huis, waar we om half negen aankwamen.
« Laatst bewerkt op: 22 september 2020, 10:05:37 door Mark_Vans »
FJ 1200 3CW, '89. Bluish Black
Triumph Tiger 1200 XRX Explorer '18
Meindl Bernina 2

AC

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 57
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #15362 Gepost op: 1 september 2020, 17:13:34 »

Overwogen om de FJ ( 87k) met z'n verstelbare Öhlin demper en progressieve voorveertjes wel of niet weg te doen daar ik nu eigenlijk hoofdzakelijk met de FJR rijdt.
Ben er nog niet uit  :|

Fred

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 8700
  • Noord Scharwoude
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #15363 Gepost op: 1 september 2020, 17:50:12 »

Ik doe dat ook. Voornamelijk de FJR.  Mijne gaan nog niet weg.
Ben dr nog niet klaar mee.
FJ 1200 maar dan Blauw
1x3FJR
2,5 x 3XW

lekniGv

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1314
  • Wacht niet op een goede dag, maak er een!
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #15364 Gepost op: 4 september 2020, 11:09:03 »

De 1TX wordt voorzien van nieuwe ketting en tandwielen + een WP, thx Jaap.

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk

FJ1100 - 50H
FJ1200 - 1TX

fjaap

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5590
  • Alstätte (Bij Enschede)
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #15365 Gepost op: 4 september 2020, 18:38:39 »

Graag gedaan, Jan !
Klink je de ketting of is het een eindloze ketting ?
FJ1100 36Y
FJ1200 1TX Shiny Black
Let the rabbits wear glasses

lekniGv

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1314
  • Wacht niet op een goede dag, maak er een!
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #15366 Gepost op: 20 september 2020, 22:40:38 »

Dit is de 2e geklonken ketting, van Jos Smit. De 1100 heeft een paar jaar ook 1 gehad.  Achterbrug eruit stelt weinig voor.

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk

FJ1100 - 50H
FJ1200 - 1TX

Herbert

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5484
  • Of Wha
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #15367 Gepost op: 21 september 2020, 06:03:16 »

Eigenlijk gisteren,een prachtige rit gemaakt van 140 km door de achterhoek was een rit van de mra app de tenktastour 2019 met bizonder veel weggetjes die ik nog nooit gereden had en de drempels waren op een hand te tellen.
Super Tenere 1200 2010
Subaru Outback 2,5l AWD 2011
Wilk 560
Achterhoeker en Brabander
Kiekt um goan Jonghe , zij gelooft in ons (tante Riekie)
Locatie Achterhoek , Gaanderen
Motto," Remmen is Angst"
En zoekt en gij zult vinden.....

Batman

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5301
  • Winterswijk
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #15368 Gepost op: 21 september 2020, 16:40:55 »

Eigenlijk gisteren,een prachtige rit gemaakt van 140 km door de achterhoek was een rit van de mra app de tenktastour 2019 met bizonder veel weggetjes die ik nog nooit gereden had en de drempels waren op een hand te tellen.

Samen met Robin en mij dan maar eens rijden. Wordt Robin zijn vraag ook beantwoordt. :mrgreen:
Een dag niet getoerd is een dag niet geleefd.

FJ 1200. 1TX Bwj 1984 (The New Batbike)
FJ 1200 3XW Bwj 1993 (WPB)
Triumph Tiger 1200 XCa, Bwj 2018

FransJe

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 396
  • Bergen op Zoom
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #15369 Gepost op: 21 september 2020, 22:19:13 »

Gistermiddag de Lekdijk route gereden van Nieuwegein naar Amerongen. Heb me dood geschaamd voor de snelle herrie motoren die niet allemaal achter me wilden inhouden voor tegenliggers en het gas opendraaiden bij vrije baan. Veels te hard dus qua geluid en snelheid. Verbod voor motoren is niet meer te voorkomen ondanks protesten. Jammer en met dank aan de jankers!!!!! :cry:
leuk eeej, zo lekker toerre!!!!

Robin

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1662
  • Doetinchem
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #15370 Gepost op: 22 september 2020, 09:30:36 »

Eigenlijk gisteren,een prachtige rit gemaakt van 140 km door de achterhoek was een rit van de mra app de tenktastour 2019 met bizonder veel weggetjes die ik nog nooit gereden had en de drempels waren op een hand te tellen.

Samen met Robin en mij dan maar eens rijden. Wordt Robin zijn vraag ook beantwoordt. :mrgreen:
:mrgreen: :angel: :mrgreen:
Yamaha FJ1200 3CV '89

Herbert

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5484
  • Of Wha
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #15371 Gepost op: 24 oktober 2020, 08:09:11 »

Gisteravond is mijn FJ opgehaald door Bovio en zijn vader.
Leuk dat hij ook mee kwam en met Zijn zoon z'n motor terug reed.
Nog wat pics,....

https://myalbum.com/album/f6SLANBiAxeC
Super Tenere 1200 2010
Subaru Outback 2,5l AWD 2011
Wilk 560
Achterhoeker en Brabander
Kiekt um goan Jonghe , zij gelooft in ons (tante Riekie)
Locatie Achterhoek , Gaanderen
Motto," Remmen is Angst"
En zoekt en gij zult vinden.....

fjaap

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5590
  • Alstätte (Bij Enschede)
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #15372 Gepost op: 24 oktober 2020, 13:14:10 »

Dat is dan best snel gegaan, Herbert ...
FJ1100 36Y
FJ1200 1TX Shiny Black
Let the rabbits wear glasses

Beertje

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12615
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #15373 Gepost op: 24 oktober 2020, 13:24:00 »

Veel voor weinig verkoopt wel.
Cash is King, tegen de digitale slavernij.

bovio

  • Clublid
  • Berichten: 175
Re: "Wat heb je vandaag gedaan" topic.
« Reactie #15374 Gepost op: 24 oktober 2020, 20:18:09 »

Ha FJ-rijders,

Dat was een mooie rit gisteren naar Herbert en terug. Van Leiderdorp naar Nijkerk. Daar m'n vader opgehaald die al richting de 80 gaat. Die vond bij de eerste rotonde al dat ik veeeel te schuin ging met 15 km/u  :-D Onderweg 3x gestopt om te checken of alles nog goed ging achterop en of de knieën het nog volhielden. Dat was gelukkig het geval. Mooi zonnetje erbij en op de A12 bij de Veluwe was het een prachtig gezicht met de bomen in verschillende herfstkleuren. In Gaanderen gelukkig van die saaie snelweg af en werden we warm onthaald door Herbert. Proefrit gemaakt: Ik vond mijn eigen FJ fijn rijden, zeker gezien het psychologische effect dat alles beter voelt nadat ik de klepspeling had aangepast (dank nog voor de hulp allemaal!) en het luchtfilter had vervangen maar die motor van Herbert is niet te vergelijken met die van mij. Bizar hoe groot het verschil is. Je gaat met veel meer vertrouwen een bocht in en het lijkt alsof de motor veel gelijkmatiger optrekt. Hij voelt 20 jaar jonger aan. Grappig detail, die van mij is van 20-03-1991, die van Herbert 28-03-1991. Kan je zien wat 8 dagen verschil maakt he.   :-)  Ik kwam met een glimlach weer terug bij Herbert. Toen in de schemer weer terug naar de snelweg, op naar Nijkerk. Bijzonder detail is dat mijn eigen FJ bij de tankbeurt 1:17 liep - heeft vooral te maken met het feit dat een groot deel 95 km/u was met pa achterop maar normaal gesproken is het 1:14. Of zou die klepspeling + luchtfilter toch nog wat geholpen hebben? Ritje in het donker was goed te doen. Wel fijn, met z'n tweetjes over de donkere snelwegen was gezellig. Pa deed het fantastisch zonder al te veel zware motorervaring. Lekker rustig'an. Bij m'n ouderlijk huis mijn eigen FJ laten staan en na een kop thee weer terug naar Leiderdorp. Na een bult wind en een afgesloten A4 kwam ik rond 23.30 weer thuis. Mooi avontuur.

Tot de volgende keer bij de sleuteldag, dan komen de FJ broertjes weer langs, gepoetst en wel. De oudste kan wel wat synchronisatie gebruiken want vergeleken met z'n jonge broertje loopt hij veel te rauw weet ik nu.

Corjan
« Laatst bewerkt op: 24 oktober 2020, 20:26:50 door bovio »