FJ-ownersclub.nl
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken

Nieuws:

Volg clubnieuws ook via Twitter:
https://twitter.com/FJownersclub

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: We zijn er weer klaar voor  (gelezen 2370 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Meatpoint

  • Gast
We zijn er weer klaar voor
« Gepost op: 2 mei 2005, 17:06:31 »

Hallo

Gisteravond mijn motor weer opgehaald. Was bij John de vriend van Creez voor een beurt.
De middenpot van Bikkel zit er onder, waarvoor nogmaals mijn dank, in de mijne zitten 3 gaatjes( vandaar die herrie). Hij ligt klaar om verscheept te worden naar Ard om te zien of er nog iets van kan worden gemaakt. Verder heeft hij een grote beurt gehad, alle vloeistoffen vervangen.
Ik heb mijn kofferrekje laten stralen en spuiten, zit nu weer strak in de lak. Verder de nodige kleine zaakjes weer in orde gemaakt:

nieuw voorlampje
nieuw achterlampje
nieuwe keerringen en olie in de voorvork
nieuwe bougies+ klepdekstel pakking

en een aantal zaakjes weer vastgezet die losgetrild waren.
John vroeg zich af of ik veel reed, omdat mijn remmen zo vies waren dat het leek alsof ik of the road gereden had. Blijkt dat in de winter doorrijden toch meer rommel achterlaat dan je op het oog kunt zien.

Verder de stationaittoeren iets hoger gezet, hij stond op 800 en dat was een beetje aan de lage kant. Dan had hij toch de neiging om snel af te slaan en daardoor reed ik langer met de shook. En John gaf aan om dat zo min mogelijk te doen, dus die tip nemen we weer ter harte.
Verder kan ik alleen maar zeggen dat het weer heerlijk rijd zo'n vers afgestelde motor. jongejonge wat zit daar een verschil in.

O ja , Crazy heeft proefgereden en was tevreden dus ik kan met een gerust hart weer de weg op

mutsie prutsie

  • Gast
We zijn er weer klaar voor
« Reactie #1 Gepost op: 2 mei 2005, 17:34:33 »

koffie staat klaar miel !!!!!!

Crazy

  • Gast
We zijn er weer klaar voor
« Reactie #2 Gepost op: 2 mei 2005, 17:56:22 »

Jip, niks op aan te merken!

Meatpoint

  • Gast
We zijn er weer klaar voor
« Reactie #3 Gepost op: 2 mei 2005, 19:15:18 »

Citaat

koffie staat klaar miel !!!!!!

Goed om te weten. thanks

Citaat

Jip, niks op aan te merken!

John zei dat je zo tevreden was over mijn remmen....

Dan

  • Gast
We zijn er weer klaar voor
« Reactie #4 Gepost op: 3 mei 2005, 00:53:26 »

Ja de winter is fouter voor je bike dan je denkt, toch maar een pekelfiets aanschaffen voor de volgende winter...........

Meatpoint

  • Gast
We zijn er weer klaar voor
« Reactie #5 Gepost op: 3 mei 2005, 20:34:33 »

Ik zou wel willen maar dat kan ik niet betalen :cry: . ik hou het daarom maar op twee keer onderhoud per jaar, voor en na de winter en een hele goede monteur die ik tenminste kan vertrouwen.

Dan

  • Gast
We zijn er weer klaar voor
« Reactie #6 Gepost op: 3 mei 2005, 23:25:45 »

Je hebt toch geen monteur nodig met een FJ? Alle onderhoud moet toch zelf en natuurlijk met behulp van clubleden gedaan kunnen worden, ook het motorische gedeelte bedoel ik daarmee.

Ik ben het met jouw 2 onderhoudsbeurten eens, ik heb zojuist mijn motor helemaal opgeknapt van alle pekelschade die ik gevonden heb van afgelopen winter en ben van plan om mijn motor voor de volgende winter nog beter klaar te maken dan ik voor deze winter gedaan heb, want de schade die ik er dit jaar van gehad heb wil ik nooit meer meemaken.

floris

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4350
  • Arnhem
    • frem.nl
We zijn er weer klaar voor
« Reactie #7 Gepost op: 4 mei 2005, 20:45:34 »

voor de winter alle zooi en troep erop laten zitten
is een goeie beschermlaag

en je hebt idd een hele club tot je beschikking voor hulp
FJ1200 '87
FJ1200A '93


listening to SomaFm

Crazy

  • Gast
We zijn er weer klaar voor
« Reactie #8 Gepost op: 4 mei 2005, 22:05:59 »

Citaat van: DannBekk
Je hebt toch geen monteur nodig met een FJ? Alle onderhoud moet toch zelf en natuurlijk met behulp van clubleden gedaan kunnen worden, ook het motorische gedeelte bedoel ik daarmee.


Ja en nee, als je twijfelt aan jezelf adviseer ik je toch het te laten doen door ervaren sleutelaars, iets kapot draaien of verkeerd monteren kan altijd. Je blijft op 2 wielen, dat moet 100% zijn vind ik!

Meatpoint

  • Gast
We zijn er weer klaar voor
« Reactie #9 Gepost op: 5 mei 2005, 10:01:22 »

Daarbij kan ik met mijn handen alles maken waarvan jij heerlijk kunt smullen maar een FJ onderhouden is aan mij niet besteed. Ik gebruik hem dagelijks voor woonwerk en kan me dus niet veroorloven dat hij stil staat of mankementen heeft.

Daarbij kan ik me niet voorstellen dat ik het beter zou kunnen doen als John, de monteur die hem nu onderhoud. Vraag maar aan crazy (is ook zijn monteur) die man kan veel en heeft ook nog vaak goede ideen die niet eens zo veel geld hoeven te kosten.

Dan

  • Gast
We zijn er weer klaar voor
« Reactie #10 Gepost op: 5 mei 2005, 10:50:51 »

Ok dan moet je dat ook zo houden natuurlijk  :) .
Pagina's: [1]   Omhoog