FJ-Ownersclub
FJ1200 => Welkom nieuwe bezoekers/leden => Topic gestart door: herman50 op 13 april 2004, 15:06:22
-
naam: herman bosman
leeftijd: oje 50 jaar
woonpl. gorredijk in friesland
staat: gescheiden ( heb twee volwassen kids overgehouden)
beroep: leraar V.O.
garage: peugeot 405, URAL mt 11 solo, dnepr mt 16 zijspan, yamaha xs650 s1, en natuurlijk een 92?FJ 1200 (zonder ABS, want remmen kan ik zelf wel)
ik rij al meer dan 30 jaar motor, eigenlijk zonder onderbreking, daarbij de eerste jaren veel zijspanwegrace gedaan, de laatste jaren zijspanmotorcross. nu op dit moment geen "echte" sport meer alleen een keer of 8 per jaar met de FJ naar het cirquit voor de zomeravondcompetitie van de KNMV.
h? h? dat was het eerst maar ff, see you gauw genoeg in friesland geloof ik.
-
Hee Welkom! Ennuh Friesland staa al binnenkort op de agenda.
Welke staat verkeerd jouw FJ? OFwel wat heb je verandert aan je FJ om hem een beetje geschikt te maken voor het circuit?
-
[quote="herman50 yamaha xs650 s1[/quote]
Ben ik gelukkig niet de enige :D :D , s1 zegt mij echter niets, welk type,
bouwjaar bedoel je daarmee?
Welkom in de FJ club
met XS groet (mag toch wel hier?)
Jan
-
Welkom! Heb jij zo'n grote garage, of staat ie godsgruwelijk vol?
-
garage staat inderdaad een beetje vol, ga volgende maand dan ook verhuizen naar een grotere...............garage
FJ aangepast voor het cirquit door Hyperpro voorveren en iets dikkere olie,
achterveer van EML (zijspan) achtertandwiel van een 1100 (41T)
variabele tyming van de nokkenassen en een hyperpro stuurdemper (instelbaar
yamaha is van het type 256 XS1F bwj. ?71 (oranje/wit)
-
yamaha is van het type 256 XS1F bwj. ?71 (oranje/wit)
Leuk, bezit zelf naast de FJ ook een XS1 (candy orange) en een XS2
Ben nieuwsgierig geworden, moet maar eens in Friesland gaan kijken :)
Groet
Jan
-
variabele tyming van de nokkenassen)
Huh? D??r wil ik meer van weten!
-
variabele onstekingstijdstip lijkt mij een betere benaming.
Alles wat electronisch te regelen is is interessant
-
nix variabel ontstekingstijdstip, dat kan altijd maar hier is gewoon sprake van het kunnen verdraaien van de kettengwielen t.o.v. de nokkenassen.
-
Ben dan ook wel benieuwd hoe dat werkt
-
de twee boutjes waarmee de kettingwielen op de nokkenassen bevestigd zitten, zitten dan i.p.v. in twee ronde gaatjes gewoon in een sleufgat, hier door is het mogeloijk om de tyming van de in- en uitlaat nokkenas apart een aantal graden te verstellen, dit in combinatie met wat "scherpere" nokkenassen geeft vermogenwinst (maar ook meer slijtage)
-
Thanx voor de uitleg zolaat nog.
Groeten
Floris
-
Ja ja.
(https://forum.fj-ownersclub.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fhome.hccnet.nl%2Fm.schoemaker%2FMotor%2Fsprock.gif&hash=a85395e6df18f38a4d1b07575b2ac31d134d71b0)
-
herman goed bezig man hebt je voor of naloop en hoeveel graaden zijn ze te verstellen
zelf vind ik het eng om het op deze manier te doen heb het al twee keer gehad dat er 1 boutje los is gelopen
ga nu voor de excentrische busjes tot max 4 graaden
wat is je nok.as tyming in graden???
ard
-
pfff, dit wordt mij te moeilijk
-
pfff, dit wordt mij te moeilijk
Hebben ze het nog steeds over een FJ of hoort deze discussie op een andere website thuis?? :?
-
knutselen voor gevorderden
-
leg ik nog wel eens uit :wink:
ard