FJ-Ownersclub
FJ1200 => Welkom nieuwe bezoekers/leden => Topic gestart door: Jacco op 30 augustus 2020, 22:25:09
-
Goedenavond allemaal!
Even voorstellen: Ik ben Jacco, 32 jaar, kom uit Rotterdam. Letterlijk de dag dat ik mijn rijbewijs kon ophalen direct een Kawasaki KLX650 gekocht. Voor mij was dat het idee van motorrijden. Maanden later 1 ritje op een FJ van een kennis gemaakt, er ging er een wereld voor me open. Ik kocht enkele maanden geleden een wit / rode FJ uit 86 voor 700 euro. Mijn 1 cilinder met noppebanden is sindsdien niet veel meer de schuur uit geweest ;)
Om zelf zo veel mogelijk te leren heb ik het onderhoud aan de fiets zelf gedaan in het Doe-het-zelf garage in de buurt. Hij rijdt heerlijk en sindsdien is het de perfect woon-werk en tour motor voor me.
Momenteel echter wat problemen waarvoor ik dit forum eens aandachtig door zal nemen. Trof meerdere keren een plas benzine onder de motor aan, druppelend uit 1 van de afvoer slangetjes aan de onderkant. Nu helaas op het punt dat er benzine (door mijn cilinders?) in het blok zelf is gelekt. Het oliepijl is duidelijk gestegen en via de opening waar je de olie bijvult ruik ik nu duidelijk benzine. Eens kijken hoe ik dit probleem ga aanvliegen!
Mocht dit nog geen bestaand topic zijn op het forum dan zal ik jullie hier waarschijnlijk wat advies over gaan vragen;)
Groeten,
Jacco
-
Welkom hier Jacco, als je wilt kun je je inschrijven als Clublid , voor die twee tientjes heb je toegANG tot de grote kennisbank en kun je zelf sleutelen ( met hulp) op een van onze sleuteldagen groet Herbert.
Jouw probleem is een veelvoorkomend carburtateurprobleem , gebruik de zoekfunctie maar eens.
-
Welkom !
-
Welkom Jacco, heb hetzelfde al eens meegemaakt.
-
Geef die man dan verdorie wat pointers!
-
Welkom Jacco
-
Welkom Jacco
-
Welkom alhier!
-
Geef die man dan verdorie wat pointers!
Tja, is een kwestie van carbuarateurs uit de motor halen, demonteren, evt revisie kitjes monteren en op de werkbank vullen met benzine.
Dan moet alles dicht zijn. Zo niet, dan moet er meer vervangen worden, maar dan weet je waar het lek zit.
-
Welkom hier.
Er is zat te leren over de FJ
Daar zijn inderdaad al de nodige topics over geschreven.
-
Welkom Jacco :mrgreen:
-
Jacco, welkom hier !
-
Van harte welkom Jacco
-
Welkom hier op het forum jacco
-
Geef die man dan verdorie wat pointers!
Tja, is een kwestie van carbuarateurs uit de motor halen, demonteren, evt revisie kitjes monteren en op de werkbank vullen met benzine.
Dan moet alles dicht zijn. Zo niet, dan moet er meer vervangen worden, maar dan weet je waar het lek zit.
Thanks alvast voor je advies! Wel is het zo dat ik al kan zien dat de carbs zelf aan de buitenkant niet lekken of vochtg zijn. Er komt echt alleen benzine uit het slangetje onder de motor. Weet ik hierdoor ook al specifieker waar ik wel moet zoeken, of kunnen het nog steeds de carbs zijn?
-
Ja daar zijn 6 slangen
4 dunne en 2 dikkere
Lekt hij uit de dunnere dan moet je vlotter naalden nakijken
Waarschijnlijk vervuild en zal deze gereinigd moeten worden, mogelijk voorzien van nieuwe vlotter naalden en afgesteld moeten worden.
-
Hi
Meestal hangende vlotter (naald), meestal moeten de carbs goed gereinigd worden en wat kleinere onderdelen, rubbers e.d. vervangen worden, setjes zijn ervoor te koop...
-
En hoe zit het bij zijn '86-er qua benzinekraan en vacuĆ¼m?
-
Als in kapot vacuĆ¼mmembraan in de kraan bedoel je, Mark ?
-
Kraantje is lek en de vlotters blijven hangen, heb je dit nog niet zo vaak gedaan doe het dan niet, soms is een FJ moeilijk dicht te krijgen en als je hem loshaald dan moet je zowiezo syncroniseren.
-
Het heeft even geduurd maar was uiteindelijk een leerzame klus. De carbs er af en alles goed gereinigd. De o ringetjes onder die naalden waren helemaal verteerd en heb ik vervangen.
Voor nu nog geen lekkage gehad en de motor ruikt niet meer naar bezine!