FJ-ownersclub.nl
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken

Nieuws:

Natuurlijk mag ook onze Facebook pagina niet ontbreken.
Kijk hier voor de laatste informatie: Yamaha FJ Owners Club NL/BE

Auteur Topic: hallo allemaal...  (gelezen 12891 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Beertje

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12624
Re:hallo allemaal...
« Reactie #15 Gepost op: 5 juni 2011, 06:37:15 »

Welkom,

ex-trucker 59 heeft nog een mooie staan, tip top in orde.

wat jij doorlinkt is volgens mij hier niet bekend.
Gelogd
Cash is King, tegen de digitale slavernij.

Dyrck

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5453
Re:hallo allemaal...
« Reactie #16 Gepost op: 5 juni 2011, 08:00:41 »

Welkom Ro,

Als je (zoals je zelf al aangeeft) nog niet echt handig genoeg bent om groter onderhoud uit te voeren en toch low-budget wilt rijden, kan ik alleen maar adviseren om een FJ te kopen die hier bekend is.
Wij kennen zo ondertussen iedere FJ liefhebber in NL (en een paar Vlamingen) en als je een FJ koopt van iemand die hier bekend is, kun je van tevoren beter een inschatting maken welk groot onderhoud je te wachten staat.
En dan weet je ook meteen dat die FJ van een liefhebber is geweest die er dus goed voor gezorgd heeft.

Als je bijvoorbeeld een FJ koopt die 120.000 km. gelopen heeft zal die een nieuwe nokkenas nodig hebben.
Als je een FJ koopt waarvan hier bekend is dat dit al gebeurt is, scheelt je dat meteen een hoop geld.
Dan kun je misschien wel 'goedkoper' via Marktplaats wat vinden, maar je weet niets van die motor en welke kosten je binnenkort kunt verwachten.
Goedkoop is dan waarschijnlijk duurkoop.
Motoren die hier door leden aangeboden worden zijn hun prijs dubbel en dwars waard en vaak nog goedkoper dan op marktplaats.

Succes met je speurtocht !

Gelogd
Gib mir Benzin
Es fließt durch meine Venen, Es schläft in meinen Tränen
Es läuft mir aus den Ohren, Herz und Nieren sind Motoren

boeddah58

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14542
  • riel noord-brabant
Re:hallo allemaal...
« Reactie #17 Gepost op: 5 juni 2011, 10:03:40 »

iets duurder misschien, maar wel in topstaat... :coolsmiley:

http://forum.fj-ownersclub.nl/index.php?topic=15448.0
Gelogd
Discomfort endlessly has pulled itself upon me
Distracting, reacting
Against my will I stand beside my own reflection
It's haunting how I can't seem...

Ro

  • Gast
Re:hallo allemaal...
« Reactie #18 Gepost op: 5 juni 2011, 11:29:00 »

ik weet het Boeddah.. heb hem al gespot maar dan nog gaat ie way over mn budget heen  :-(
en dat ie goed is daar twijfel ik niet aan, heb het forum al aardig door zitten nemen  :mrgreen:
dan is die van Ex-trucker er ook nog , ook een plaatje maje  :embarassed: durf het bijna niet te zeggen.
heb al wat biedingen uitgebracht en nu heeft er 1 gereageerd om te gaan kijken. is wel een errug low-budget en nu Dyrck daar zijn verhaal bij gezet heeft, heeft me wel aan het denken gezet.  ( gaat om deze http://link.marktplaats.nl/440376960  ) ik heb de beste man gevraagd mij wat meer foto's te sturen en te vertellen wat erzo moet gebeuren .
dan is er nog 1 binnen de club hier waar ik Wel belang bij heb maar ik kom net niet op zijn prijs uit. nu probeer ik nog wel iets dus zal hem nog even een pb'tje sturen.
ik snap dat het moeilijk is om een goede motor te kopen voor weinig, en daar komt wat geluk bij kijken.
en naar mijn mening mag een motor in perfecte staat ook meer kosten. als ik zo die prijzen gezien heb de afgelopen 3 maanden dan verschilt dat enorm, en dan niet te praten over wat er soms geboden wordt.

the search goes on
Gelogd

Beertje

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12624
Re:hallo allemaal...
« Reactie #19 Gepost op: 5 juni 2011, 13:05:46 »

Er zijn meer laag geprijsde FJ 1100's momenteel.,

Het voordeel is het veel betere verbruik. vergeleken met de 1200, en belastingvrij.

Heb ook geen nut ., om iets van 500 te kopen, waar je alsnog 500 aan moet verspijkeren.
Gelogd
Cash is King, tegen de digitale slavernij.

Nor

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14091
  • 't Zand N-H.
    • Arrow classic rock
Re:hallo allemaal...
« Reactie #20 Gepost op: 5 juni 2011, 14:34:30 »

Als je bijvoorbeeld een FJ koopt die 120.000 km. gelopen heeft zal die een nieuwe nokkenas nodig hebben.
Ben het helemaal met Dirk eens maar denk ook dat Dirk de nokkenasketting bedoeld ipv. de nokkenas...   :coolsmiley:
Gelogd
Jij weet toch ook wel, FJ1200 maakt het verschil tussen "beleving en kippevel"..

5x FJ. '85 t/m '92.

Dyrck

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5453
Re:hallo allemaal...
« Reactie #21 Gepost op: 5 juni 2011, 15:28:38 »

Ahum.....  :oops:
Je hebt helemaal gelijk Ron, NokkenasKETTING moet het zijn.
Gelogd
Gib mir Benzin
Es fließt durch meine Venen, Es schläft in meinen Tränen
Es läuft mir aus den Ohren, Herz und Nieren sind Motoren

Nor

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14091
  • 't Zand N-H.
    • Arrow classic rock
Re:hallo allemaal...
« Reactie #22 Gepost op: 5 juni 2011, 22:16:44 »

Je kunt hier ook eens kijken:
http://link.marktplaats.nl/453212708

Zet je er eerst eens 800 op zie je wel wat er gebeurt.
Gelogd
Jij weet toch ook wel, FJ1200 maakt het verschil tussen "beleving en kippevel"..

5x FJ. '85 t/m '92.

Nor

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14091
  • 't Zand N-H.
    • Arrow classic rock
Re:hallo allemaal...
« Reactie #23 Gepost op: 5 juni 2011, 22:33:49 »

Of deus..:  http://link.marktplaats.nl/441038305  Nog een heule mooie kleur ook..   :angel:
Gelogd
Jij weet toch ook wel, FJ1200 maakt het verschil tussen "beleving en kippevel"..

5x FJ. '85 t/m '92.

tuut

  • Gast
Re:hallo allemaal...
« Reactie #24 Gepost op: 5 juni 2011, 22:58:14 »

 :-D :-D :2funny: :2funny:
Gelogd

Nor

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14091
  • 't Zand N-H.
    • Arrow classic rock
Re:hallo allemaal...
« Reactie #25 Gepost op: 5 juni 2011, 23:01:38 »

 :?  is dat leuk..? 
Gelogd
Jij weet toch ook wel, FJ1200 maakt het verschil tussen "beleving en kippevel"..

5x FJ. '85 t/m '92.

Gerko

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3641
  • Vlaardingen
Re:hallo allemaal...
« Reactie #26 Gepost op: 6 juni 2011, 07:28:50 »

welkom
Gelogd
FJ1200 3XW '91 WPB
FJ1200 3SK '90 Blauw/Rood project

Ro

  • Gast
Re:hallo allemaal...
« Reactie #27 Gepost op: 6 juni 2011, 12:00:14 »

@Nor..  daar had ik al op geboden maar zoals gezegd bieden vanaf 950 pleurries

@tuut  :-( is niet grappig   :-D  maar ik kom er wel  had gehoopt nog iets te kunnen regelen op korte termijn, maar je biedingen gaan al de lucht in, dus zal m wel niet meer worden vrees ik zo :?

ben tevens in onderhandeling over een fj1100 ga daar, als ie niet eerder verkocht word, zaterdag even naar kijken
idd pluspunten;relatief goedkoper dan de 1200, belastingvrij en ietwat zuiniger , althans  dat laatste zal toch voor een groot deel aan mezelf liggen.
ik lees in een aantal topic's dat de 1100 mooier is dan de 1200. kan iemand me uitleggen waarom? vind ze nogal vrij identiek op de kuip na dan, die vind ik van de 1200 net wat meer uitstralen,verder moet ik toch even zoeken hoor. ja de handgreep achterop voor de bijrijder en misschien nog wat kleine dingen.
ik lees een hoop over de tweede versnelling bij de 1100, dat deze eruit wil schieten  (wanneer deze versleten is )
is er dan nog wel normaal mee te rijden of moet deze dan echt op stel en sprong gemaakt worden?

als er iemand nog tips heeft, wat betreft het waar op te letten bij aankoop, die best belangrijk zijn buiten de normale dingen dan hoor ik die graag

keep you posted

groet, Ro
Gelogd

Dyrck

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5453
Re:hallo allemaal...
« Reactie #28 Gepost op: 6 juni 2011, 12:33:32 »

Beauty is in the eye of the beholder.
Oftewel: Wat de één mooi vindt, vind de ander spuuglelijk.


Zo vind ik de wit/grijze '88'er veel mooier dan de zwart/blauwe.
Gelogd
Gib mir Benzin
Es fließt durch meine Venen, Es schläft in meinen Tränen
Es läuft mir aus den Ohren, Herz und Nieren sind Motoren

tuut

  • Gast
Re:hallo allemaal...
« Reactie #29 Gepost op: 6 juni 2011, 20:42:24 »

Hoi RO
De mijne is weg je had hem voor 900 kenne hebbe geen 950 maar ik heb hem ingeruild en deze man zet hem voor 1000 te koop ik zou zeggen ga kijken hij staat nu in liendel het is echt een goeie motor waar best veel extra,s aan is gedaan tel 0653833395
Mvg Ruud.
Gelogd
 

cuneate-rose