FJ1200 > Algemeen

Aanschafprijs FJ 1200 ABS

(1/3) > >>

Menno:
Hallo allemaal. Heb me voor dit Forum aangemeld omdat ik een FJ 1200 wil kopen. Maar eerst wil ik iets weten over de aanschafprijs van een 2e hands FJ1200. Hopelijk kunnen jullie me helpen. Ik heb nl een FJ1200 ABS uit 1991 met 58000 km zien staan. Er zit ook nog een hoge ruit op en een LSL stuur. De vraagprijs is Euro 3900 maar na wat praten kon ik hem voor Euro 3650 meekrijgen. Is dit te duur? Waar moet ik op letten? Motor ziet er netjes uit. Ben zelf nog niet in bezit van een motor en niet erg technisch. Heb wel rij ervaring op diverse motoren. Alvast bedankt voor jullie reacties !!!

Mischa:
Incl. ABS en goeie staat en weinig km's. Dat lijkt me een zeer redelijke prijs.

Ruud:

--- Citaat van: Menno ---Hallo allemaal. Heb me voor dit Forum aangemeld omdat ik een FJ 1200 wil kopen.
--- Einde van citaat ---


En natuurlijk wil je dan na aanschaf van een FJ wel lid worden van deze FANTASTISCHE club  8)

Eelco:
Ik heb het gevoel dat FJ's een beetje duurder worden.
Vergelijk: mijn 93er kocht ik 2 jaar geleden voor 3250. Okee, zonder ABS maar wel nog maar 9 jaar oud. Had 52k gelopen ofzoiets.
Dan vind ik deze 91er helemaal niet zo goedkoop. Maar ik zie ze ook wel eens duurder staan.
Mijn 94er komt uit Duitsland en is dus met de prijs niet te vergelijken.
Ik denk dat je er zelf een goed gevoel bij moet hebben.

Waar moet je op letten?
Plastic is een zwak punt. Vooral onderkuipen en voorspatborden zijn relatief snel kapot. Koppeling wil wel eens lekken, daar zou ik ook op letten. Let ook even op de uitlaatdempers en vooral de middenpot onder het blok. Dezen zijn enorm duur. En voor de rest de gebruikelijke dingen: ketting en tandwielen, banden, voorvorkkeeringen, remmerij enzovoorts.

Succes met de aankoop. En als je meer ervaring wilt meenemen is er vast wel een clublid in de buurt die eens mee wil.

eric fj 1200 93:
Hoi ,

Ben met Eelco eens wat betreft prijsontwikkelen, kocht mijn '93 1 jaar geleden voor 3500, in zeer goede staat, wel zonder ABS. Toch is dat 3 jaar verschil met die ABS fiets (en ook nog een 20 k minder op de teller).

Lijkt me dat die ABS fiets 2750 mag opbrengen??

ERic.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie