FJ-ownersclub.nl
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken

Nieuws:

Volg clubnieuws ook via Twitter:
https://twitter.com/FJownersclub

Pagina's: 1 2 3 [Allemaal]   Omlaag

Auteur Topic: Mijn introductie  (gelezen 8690 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

superbaas

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 22
Mijn introductie
« Gepost op: 15 oktober 2019, 21:40:09 »

Ik ben Frits Bakker, 75jaar en woon in Amsterdam. Een paar maanden geleden heb ik een fj1200 gekocht voor €125,-. Hij stond al een jaar of drie op de hoek van m’n straat te verrotten. Gewoon zonder hoes, in weer en wind. Hij was helemaal ondergescheten met vogelpoep, jaren lang was er modder tegenaan gespetterd door de borstelwagens van de gemeentereiniging, remschijven verroest, ketting verroest, gashendel, remhendel, koppelingshendel, voetrem, álles zat vast. Elke keer als ik er langskwam begon m’n motorhart te bloeden. Niemand wist van wie hij was, er was al een keer geopperd dat hij van diegene was geweest die een paar jaar geleden zichzelf had opgehangen, die woonde daar vlakbij... Deze zomer zaten er ineens stickers van “handhaving” op geplakt, daar stond op dat het een voertuig was die daar in strijd met de regels was geparkeerd en spoedig verwijderd zou worden. Ik kon dat niet laten gebeuren voor m’n gevoel en trok alle stickers er weer van af in de hoop dat de gemeente er dan van af zou zien. Op een of andere manier was ik van die motor gaan houden, elke keer als ik er langs kwam op weg naar de supermarkt stond ik er even bij te mijmeren en z’n mooie vormen te bewonderen. Ik had hem graag willen redden van de ondergang maar ik wist niet van wie hij was en dat wist niemand in de buurt. Een maandje later zat er ineens een groot pamflet op de tank geplakt. Daar stond een officieel verhaal op van de gemeente Amsterdam, dat hij daar tegen de regels, in kennelijk verwaarloosde staat, op de openbare weg was aangetroffen en over 14 dagen zou worden afgevoerd. Tot mijn grote vreugde was dat epistel gericht tot een eigenaar die bij naam genoemd werd en er stond ook een adres bij. Alleen de straat en huisnummer maar niet op welke verdieping maar dat had ik al snel uitgezocht. Na een paar vergeefse pogingen trof ik hem thuis en overhandigde ik hem het epistel van de gemeente, hij had het nog niet gezien uiteraard want hij keek al jaren niet meer om naar die bike. Ik zei dat ik hem nog wel wilde proberen te redden en er een symbolisch bedrag voor wilde geven. Hoeveel dan? Nou, honderd euro had ik gedacht, hij stond er tenslotte treurig bij en het was nog maar de vraag of hij ooit nog zou functioneren. Dat vond hij toch wel erg weinig, hij dacht meer aan €150,-! Nou, op €125,- werden we het dus samen eens en ik ontving de papieren en de sleutels van de motor en het schijfslot.
Met bonkend hart begon ik hem te onderzoeken en te trachten hem van z’n plaats te krijgen. Dat bleek al ras onmogelijk, geen centimeter wilde hij van z’n plaats wijken. Ik ging maar wat gereedschap halen en demonteerde de remklauwen, waarna ik hem naar mijn woning kon duwen. De volgende dag heb ik hem stevig onderhanden genomen; nieuwe accu er in, een flinke schoonmaakbeurt, olie en benzine ververst, carburateurs schoongemaakt en hij liep weer als een zonnetje... Later heb ik de vorkpoten opnieuw laten hardvergromen en de keerringen vernieuwd, er zaten warempel nog progressieve veren in. Nieuwe, íets dikkere vorkolie er in en een iets kleinere luchtkamer aangehouden dan voorgeschreven en hij veert perfect nu. De koppeling kreeg ik ook problemen mee, eerst een revisiesetje in de hendel en de “slavecilinder” gemonteerd en toen was het even goed maar later begon toch de koppelingshendel te lekken dus heb ik maar een “nieuwe gebruikte” op Marktplaats gescoord en nu is het helemaal perfect. Het ontluchten van de koppeling is een ware crime! Maar ik heb ontdekt dat je de remolie van onder naar boven moet toevoegen, dan is het in één keer klaar. Met de achterrem heb ik ook erg zitten hannesen. Eerst brak er een ontluchtingsnippel af en uitboren mislukte jammerlijk. Toen een “nieuwe gebruikte” klauw op Marktplaats gescoord, maar op een of andere manier kreeg ik hem niet ontlucht. Ik veronderstelde dat de rempomp stuk was en monteerde een gebruikte rempomp van Marktplaats, met het zelfde negatieve resultaat. Toen zag ik dat de remleiding een beetje vreemd er uitzag, hij leek wel veel te lang en liep met een rare lus naar de rempomp. Het bleek dat de ABS kennelijk stuk was en de remleiding was inplaats van aan de ABS-pomp, rechtstreeks aan de rempomp gemonteerd. Op de plek van de ABS-pomp waar hij had moeten zitten was een stop gedraaid. Ontluchten lukte uiteindelijk door de klauw los te maken en helemaal omhoog te houden tijdens het ontluchten. Wél met een stukje hout tussen de remblokjes uiteraard.
Ik rijd er nu al een tijd met veel plezier mee, hij had 70.000 km op de teller en is bouwjaar ‘97, dus hij kan nog wel een tijdje mee. Ik denk dat ik er uiteindelijk zo’n €500,- aan kwijt was, géén geld dus voor zo’n fijne motor!
Maar het mooiste is dat ik hem van de ondergang gered heb en dat is een mooi gevoel. Ik heb ook nog een Ducati en een XV1000 Yamaha die verbouwd is tot “Bobber”, maar voor deze FJ voel ik echt liefde, door dat proces waar hij doorheen gegaan is.
Gelogd

arjen

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 136
Re: Mijn introductie
« Reactie #1 Gepost op: 15 oktober 2019, 22:12:07 »

welkom frits
Gelogd

Mark_Vans

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6204
Re: Mijn introductie
« Reactie #2 Gepost op: 15 oktober 2019, 22:28:37 »

Mooi verhaal!
Gelogd
FJ 1200 3CW, '89. Bluish Black
Triumph Tiger 1200 XRX Explorer '18
Meindl Bernina 2

sylvia

  • Clublid
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2191
  • Geldrop
Re: Mijn introductie
« Reactie #3 Gepost op: 15 oktober 2019, 22:48:43 »

Welkom Frits vanuit Geldrop, ik heb je verhaal gelezen op FB. Suc6 met je FJ!
Gelogd
Honda NC 750 X '17
Yamaha FZ1 S '09
Yamaha FJ 1200 '88



Women are Angels. And when someone breaks our wings, we simply continue to fly...
On a broomstick. We're flexible like that.

Nor

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14077
  • 't Zand N-H.
    • Arrow classic rock
Re: Mijn introductie
« Reactie #4 Gepost op: 15 oktober 2019, 22:59:50 »

Goeiendag Frits!  Heel erg welkom! Wat een bijzonder verhaal, zoiets heb ik nog nooit gehoord. Reddende engel kan je wel zeggen.   :mrgreen:
Wat een fietsen zijn het toch hé de FJees.. 
Ik hoop dat we die FJ eens in het echt kunnen zien ergens..
Gelogd
Jij weet toch ook wel, FJ1200 maakt het verschil tussen "beleving en kippevel"..

5x FJ. '85 t/m '92.

Eelco

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7484
  • Eschebrügge (Duitsland)
    • the sensor people
Re: Mijn introductie
« Reactie #5 Gepost op: 15 oktober 2019, 23:34:00 »

Welkom! Weer een FJ gered. Heel goed!
Gelogd
FJ 1200 ABS 3CY (Model 3XW) 1994 Kleur MAS
FJ 1200 3CY (Model 3CV)1988 Kleur SBL

fjaap

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5590
  • Alstätte (Bij Enschede)
Re: Mijn introductie
« Reactie #6 Gepost op: 15 oktober 2019, 23:38:05 »

Hallo Frits, welkom op het forum !
Ik heb je introductie in 1 adem uitgelezen  :wink:
Gelogd
FJ1100 36Y
FJ1200 1TX Shiny Black
Let the rabbits wear glasses

superbaas

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 22
Re: Mijn introductie
« Reactie #7 Gepost op: 16 oktober 2019, 00:37:01 »

welkom frits

Dankjewel Arjen!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

superbaas

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 22
Re: Mijn introductie
« Reactie #8 Gepost op: 16 oktober 2019, 00:37:47 »

Mooi verhaal!

Dankje Mark!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: 16 oktober 2019, 00:44:10 door superbaas »
Gelogd

superbaas

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 22
Re: Mijn introductie
« Reactie #9 Gepost op: 16 oktober 2019, 00:38:15 »

Mooi verhaal!

Dankje Mark!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

superbaas

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 22
Re: Mijn introductie
« Reactie #10 Gepost op: 16 oktober 2019, 00:46:35 »

Hallo Frits, welkom op het forum !
Ik heb je introductie in 1 adem uitgelezen  :wink:

Dankje Fjaap!
« Laatst bewerkt op: 16 oktober 2019, 09:26:07 door superbaas »
Gelogd

superbaas

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 22
Re: Mijn introductie
« Reactie #11 Gepost op: 16 oktober 2019, 01:00:27 »

Ik ben Frits Bakker, 75jaar en woon in Amsterdam. Een paar maanden geleden heb ik een fj1200 gekocht voor €125,-. Hij stond al een jaar of drie op de hoek van m’n straat te verrotten. Gewoon zonder hoes, in weer en wind. Hij was helemaal ondergescheten met vogelpoep, jaren lang was er modder tegenaan gespetterd door de borstelwagens van de gemeentereiniging, remschijven verroest, ketting verroest, gashendel, remhendel, koppelingshendel, voetrem, álles zat vast. Elke keer als ik er langskwam begon m’n motorhart te bloeden. Niemand wist van wie hij was, er was al een keer geopperd dat hij van diegene was geweest die een paar jaar geleden zichzelf had opgehangen, die woonde daar vlakbij... Deze zomer zaten er ineens stickers van “handhaving” op geplakt, daar stond op dat het een voertuig was die daar in strijd met de regels was geparkeerd en spoedig verwijderd zou worden. Ik kon dat niet laten gebeuren voor m’n gevoel en trok alle stickers er weer van af in de hoop dat de gemeente er dan van af zou zien. Op een of andere manier was ik van die motor gaan houden, elke keer als ik er langs kwam op weg naar de supermarkt stond ik er even bij te mijmeren en z’n mooie vormen te bewonderen. Ik had hem graag willen redden van de ondergang maar ik wist niet van wie hij was en dat wist niemand in de buurt. Een maandje later zat er ineens een groot pamflet op de tank geplakt. Daar stond een officieel verhaal op van de gemeente Amsterdam, dat hij daar tegen de regels, in kennelijk verwaarloosde staat, op de openbare weg was aangetroffen en over 14 dagen zou worden afgevoerd. Tot mijn grote vreugde was dat epistel gericht tot een eigenaar die bij naam genoemd werd en er stond ook een adres bij. Alleen de straat en huisnummer maar niet op welke verdieping maar dat had ik al snel uitgezocht. Na een paar vergeefse pogingen trof ik hem thuis en overhandigde ik hem het epistel van de gemeente, hij had het nog niet gezien uiteraard want hij keek al jaren niet meer om naar die bike. Ik zei dat ik hem nog wel wilde proberen te redden en er een symbolisch bedrag voor wilde geven. Hoeveel dan? Nou, honderd euro had ik gedacht, hij stond er tenslotte treurig bij en het was nog maar de vraag of hij ooit nog zou functioneren. Dat vond hij toch wel erg weinig, hij dacht meer aan €150,-! Nou, op €125,- werden we het dus samen eens en ik ontving de papieren en de sleutels van de motor en het schijfslot.
Met bonkend hart begon ik hem te onderzoeken en te trachten hem van z’n plaats te krijgen. Dat bleek al ras onmogelijk, geen centimeter wilde hij van z’n plaats wijken. Ik ging maar wat gereedschap halen en demonteerde de remklauwen, waarna ik hem naar mijn woning kon duwen. De volgende dag heb ik hem stevig onderhanden genomen; nieuwe accu er in, een flinke schoonmaakbeurt, olie en benzine ververst, carburateurs schoongemaakt en hij liep weer als een zonnetje... Later heb ik de vorkpoten opnieuw laten hardvergromen en de keerringen vernieuwd, er zaten warempel nog progressieve veren in. Nieuwe, íets dikkere vorkolie er in en een iets kleinere luchtkamer aangehouden dan voorgeschreven en hij veert perfect nu. De koppeling kreeg ik ook problemen mee, eerst een revisiesetje in de hendel en de “slavecilinder” gemonteerd en toen was het even goed maar later begon toch de koppelingshendel te lekken dus heb ik maar een “nieuwe gebruikte” op Marktplaats gescoord en nu is het helemaal perfect. Het ontluchten van de koppeling is een ware crime! Maar ik heb ontdekt dat je de remolie van onder naar boven moet toevoegen, dan is het in één keer klaar. Met de achterrem heb ik ook erg zitten hannesen. Eerst brak er een ontluchtingsnippel af en uitboren mislukte jammerlijk. Toen een “nieuwe gebruikte” klauw op Marktplaats gescoord, maar op een of andere manier kreeg ik hem niet ontlucht. Ik veronderstelde dat de rempomp stuk was en monteerde een gebruikte rempomp van Marktplaats, met het zelfde negatieve resultaat. Toen zag ik dat de remleiding een beetje vreemd er uitzag, hij leek wel veel te lang en liep met een rare lus naar de rempomp. Het bleek dat de ABS kennelijk stuk was en de remleiding was inplaats van aan de ABS-pomp, rechtstreeks aan de rempomp gemonteerd. Op de plek van de ABS-pomp waar hij had moeten zitten was een stop gedraaid. Ontluchten lukte uiteindelijk door de klauw los te maken en helemaal omhoog te houden tijdens het ontluchten. Wél met een stukje hout tussen de remblokjes uiteraard.
Ik rijd er nu al een tijd met veel plezier mee, hij had 70.000 km op de teller en is bouwjaar ‘97, dus hij kan nog wel een tijdje mee. Ik denk dat ik er uiteindelijk zo’n €500,- aan kwijt was, géén geld dus voor zo’n fijne motor!
Maar het mooiste is dat ik hem van de ondergang gered heb en dat is een mooi gevoel. Ik heb ook nog een Ducati en een XV1000 Yamaha die verbouwd is tot “Bobber”, maar voor deze FJ voel ik echt liefde, door dat proces waar hij doorheen gegaan is.




Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

superbaas

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 22
Re: Mijn introductie
« Reactie #12 Gepost op: 16 oktober 2019, 01:37:06 »

Goeiendag Frits!  Heel erg welkom! Wat een bijzonder verhaal, zoiets heb ik nog nooit gehoord. Reddende engel kan je wel zeggen.   :mrgreen:
Wat een fietsen zijn het toch hé de FJees.. 
Ik hoop dat we die FJ eens in het echt kunnen zien ergens..

Dankjewel Nor! Dat zal vast nog wel eens gebeuren, misschien “de kouwe klauwen” rit?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

Herbert

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5484
  • Of Wha
Re: Mijn introductie
« Reactie #13 Gepost op: 16 oktober 2019, 05:58:30 »

Welkom Frits, fijn dat er nog mensen zijn die er tijd en zin in steken  :mrgreen:
Gelogd
Super Tenere 1200 2010
Subaru Outback 2,5l AWD 2011
Wilk 560
Achterhoeker en Brabander
Kiekt um goan Jonghe , zij gelooft in ons (tante Riekie)
Locatie Achterhoek , Gaanderen
Motto," Remmen is Angst"
En zoekt en gij zult vinden.....

superbaas

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 22
Re: Mijn introductie
« Reactie #14 Gepost op: 16 oktober 2019, 09:27:12 »

Welkom Frits, fijn dat er nog mensen zijn die er tijd en zin in steken  :mrgreen:

Dankje Herbert!
Gelogd

Beertje

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12615
Re: Mijn introductie
« Reactie #15 Gepost op: 16 oktober 2019, 09:32:33 »

Gefjeliciteerd, mooi man!
Gelogd
Cash is King, tegen de digitale slavernij.

superbaas

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 22
Re: Mijn introductie
« Reactie #16 Gepost op: 16 oktober 2019, 09:34:33 »

Gefjeliciteerd, mooi man!

Bedankt Beertje!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

superbaas

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 22
Re: Mijn introductie
« Reactie #17 Gepost op: 16 oktober 2019, 09:37:49 »

Welkom! Weer een FJ gered. Heel goed!

Dankjewel Eelco!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

superbaas

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 22
Re: Mijn introductie
« Reactie #18 Gepost op: 16 oktober 2019, 09:38:47 »

Welkom Frits vanuit Geldrop, ik heb je verhaal gelezen op FB. Suc6 met je FJ!

Dankjewel Sylvia!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

FJRob90

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6992
  • Geldrop N.B.
Re: Mijn introductie
« Reactie #19 Gepost op: 16 oktober 2019, 16:20:28 »

Frits welkom.
Mooi verhaal en fijn dat de FJ weer een goeie baas heeft gevonden.
Veel plezier ermee.
Gelogd
FJ1200 3cv 1989
BMW R1200 GS Adventure

superbaas

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 22
Re: Mijn introductie
« Reactie #20 Gepost op: 16 oktober 2019, 17:59:25 »

Frits welkom.
Mooi verhaal en fijn dat de FJ weer een goeie baas heeft gevonden.
Veel plezier ermee.
Dankjewel Rob!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

Wouter

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 790
  • Broek op Langedijk
Re: Mijn introductie
« Reactie #21 Gepost op: 16 oktober 2019, 19:10:03 »

Welkom Frits, goed bezig!!
Gelogd

Batman

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5301
  • Winterswijk
Re: Mijn introductie
« Reactie #22 Gepost op: 16 oktober 2019, 19:22:11 »

Welkom ook hier Frits. Ik heb je fj al in het eggie gezien.  Ga je nog veel plezier van beleven.
Gelogd
Een dag niet getoerd is een dag niet geleefd.

FJ 1200. 1TX Bwj 1984 (The New Batbike)
FJ 1200 3XW Bwj 1993 (WPB)
Triumph Tiger 1200 XCa, Bwj 2018

silwillemsen

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 720
  • Doorneburg, Gelderland
Re: Mijn introductie
« Reactie #23 Gepost op: 16 oktober 2019, 19:56:51 »

Welkom Frits wat een super mooie verhaal!
En ook leuk om te horen dat je er zo veel tijd in hebt gestoken veel veilig en km's gewenst
Heb je misschien nog foto's hoe hij er nu bij staat?
Groeten uit doornenburg
Gelogd
Fj1100 36y 1984
Fj1200 1tx 1986
Fj1200 3xw abs 1991
Xz550 11u 1982 in opbouw

Rijk

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 323
Re: Mijn introductie
« Reactie #24 Gepost op: 16 oktober 2019, 19:59:45 »

Welkom Frits . opknappen die FJ en weer 1 erbij in NL
Gelogd

superbaas

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 22
Re: Mijn introductie
« Reactie #25 Gepost op: 16 oktober 2019, 21:41:29 »

Welkom Frits, goed bezig!!
Dankjewel Wouter!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

superbaas

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 22
Re: Mijn introductie
« Reactie #26 Gepost op: 16 oktober 2019, 21:43:33 »

Welkom ook hier Frits. Ik heb je fj al in het eggie gezien.  Ga je nog veel plezier van beleven.
Dankjewel Batman!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

superbaas

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 22
Re: Mijn introductie
« Reactie #27 Gepost op: 16 oktober 2019, 21:51:12 »

Welkom Frits wat een super mooie verhaal!
En ook leuk om te horen dat je er zo veel tijd in hebt gestoken veel veilig en km's gewenst
Heb je misschien nog foto's hoe hij er nu bij staat?
Groeten uit doornenburg
Dankjewel Sil, maar nee, dat heb ik nog niet gedaan. Het wordt natuurlijk nooit meer Moeders mooiste, maar hij ziet er weer gemiddeld goed uit. Z’n langzaam wegkwijnen is er niet meer aan af te zien. Zo heel veel tijd heb ik er niet eens in gestoken hoor. Misschien twee dagen in totaal.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

superbaas

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 22
Re: Mijn introductie
« Reactie #28 Gepost op: 16 oktober 2019, 21:52:21 »

Welkom Frits . opknappen die FJ en weer 1 erbij in NL
Dankjewel Rijk! Gered van de schroothoop...


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

magnetron

  • Berichten: 406
Re: Mijn introductie
« Reactie #29 Gepost op: 16 oktober 2019, 22:50:39 »

Geweldig


Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Gelogd

superbaas

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 22
Re: Mijn introductie
« Reactie #30 Gepost op: 16 oktober 2019, 22:51:42 »

Geweldig


Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Thanks!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

magnetron

  • Berichten: 406
Re: Mijn introductie
« Reactie #31 Gepost op: 16 oktober 2019, 22:54:43 »

Geweldig


Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Thanks!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Trouwens, altijd remmen ontluchten op de volgende manier:
Alles monteren, reservoir open, nippel losdraaien, rubber slangetje op nippel, grove ziekenhuis spuit vol zuigen met remolie, aansluiten op rubber slangetje nippel; en nu erin spuiten, nipple dicht.

3x herhalen tot het reservoir bijna vol zit.

Voila rete strak!

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Gelogd

superbaas

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 22
Mijn introductie
« Reactie #32 Gepost op: 16 oktober 2019, 23:16:53 »

Geweldig


Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Thanks!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Trouwens, altijd remmen ontluchten op de volgende manier:
Alles monteren, reservoir open, nippel losdraaien, rubber slangetje op nippel, grove ziekenhuis spuit vol zuigen met remolie, aansluiten op rubber slangetje nippel; en nu erin spuiten, nipple dicht.

3x herhalen tot het reservoir bijna vol zit.

Voila rete strak!

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Ja, klopt! Ikzelf laat de zwaartekracht z’n werk doen. Lange benzineslang op de ontluchtingsnippel en op het andere eind een klein trechtertje, hoger dan het stuur houden en zodra ik de remolie in het potje zie komen vul ik die verder op de gewone manier. Maar bij m’n achterrem ging dat niet omdat de remleiding veel te lang was en er een rare kronkel inzat waar een grote luchtbel in bleef hangen. Zodoende moest ik de klauw losmaken en omhoog houden tijdens het vullen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: 16 oktober 2019, 23:22:35 door superbaas »
Gelogd

silwillemsen

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 720
  • Doorneburg, Gelderland
Re: Mijn introductie
« Reactie #33 Gepost op: 17 oktober 2019, 08:42:31 »

Welkom Frits wat een super mooie verhaal!
En ook leuk om te horen dat je er zo veel tijd in hebt gestoken veel veilig en km's gewenst
Heb je misschien nog foto's hoe hij er nu bij staat?
Groeten uit doornenburg
Dankjewel Sil, maar nee, dat heb ik nog niet gedaan. Het wordt natuurlijk nooit meer Moeders mooiste, maar hij ziet er weer gemiddeld goed uit. Z’n langzaam wegkwijnen is er niet meer aan af te zien. Zo heel veel tijd heb ik er niet eens in gestoken hoor. Misschien twee dagen in totaal.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Hij wordt in ieder geval van de sloop weggehouden

Ben zelf ook al een poosje bezig om hem weer een goede staat terug te brengen mijn fj ui 1986 had 7 jaar stil gestaan waarvan 3 jaar buiten zonder hoes
Gelogd
Fj1100 36y 1984
Fj1200 1tx 1986
Fj1200 3xw abs 1991
Xz550 11u 1982 in opbouw

superbaas

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 22
Re: Mijn introductie
« Reactie #34 Gepost op: 17 oktober 2019, 11:55:18 »

Welkom Frits wat een super mooie verhaal!
En ook leuk om te horen dat je er zo veel tijd in hebt gestoken veel veilig en km's gewenst
Heb je misschien nog foto's hoe hij er nu bij staat?
Groeten uit doornenburg
Dankjewel Sil, maar nee, dat heb ik nog niet gedaan. Het wordt natuurlijk nooit meer Moeders mooiste, maar hij ziet er weer gemiddeld goed uit. Z’n langzaam wegkwijnen is er niet meer aan af te zien. Zo heel veel tijd heb ik er niet eens in gestoken hoor. Misschien twee dagen in totaal.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Hij wordt in ieder geval van de sloop weggehouden

Ben zelf ook al een poosje bezig om hem weer een goede staat terug te brengen mijn fj ui 1986 had 7 jaar stil gestaan waarvan 3 jaar buiten zonder hoes
Tjonge, dat is nog ernstiger dan die van mij! Stilstand is achteruitgang zoals we weten. Hoe zijn de vorderingen van het herstel?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

silwillemsen

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 720
  • Doorneburg, Gelderland
Re: Mijn introductie
« Reactie #35 Gepost op: 17 oktober 2019, 12:00:41 »


Dat gaat zeer goed starten was het probleem niet het liep van geen meter op 2 cilinders maar na de carb ultrasoon zijn gereinigd is het super flink aan het polijsten en poetsen geweest spuiten en een ombouw naar 17 inch velgen bleuspots er op stalen remleidingen en nu een superbike stuur er aan het opmaken!
De verlichting vervangen voor bijna allemaal led
Het scheelt heb hier alle hulp bij de hand met de speciale dank aan Fred  :-D
Maar het is inmiddels meer een sport geworden om hem weer in topstaat terug te brengen :-D het is echt een fantastische machine
Zal de foto's er even bij zoeken!
Gelogd
Fj1100 36y 1984
Fj1200 1tx 1986
Fj1200 3xw abs 1991
Xz550 11u 1982 in opbouw

Mark_Vans

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6204
Re: Mijn introductie
« Reactie #36 Gepost op: 17 oktober 2019, 12:19:27 »

Frits,
waarom zag het vorige baasje van je FJ er niet meer naar om?
Gelogd
FJ 1200 3CW, '89. Bluish Black
Triumph Tiger 1200 XRX Explorer '18
Meindl Bernina 2

superbaas

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 22
Re: Mijn introductie
« Reactie #37 Gepost op: 17 oktober 2019, 12:29:54 »


Dat gaat zeer goed starten was het probleem niet het liep van geen meter op 2 cilinders maar na de carb ultrasoon zijn gereinigd is het super flink aan het polijsten en poetsen geweest spuiten en een ombouw naar 17 inch velgen bleuspots er op stalen remleidingen en nu een superbike stuur er aan het opmaken!
De verlichting vervangen voor bijna allemaal led
Het scheelt heb hier alle hulp bij de hand met de speciale dank aan Fred  :-D
Maar het is inmiddels meer een sport geworden om hem weer in topstaat terug te brengen :-D het is echt een fantastische machine
Zal de foto's er even bij zoeken!
Leuk zeg! Ik ben zelf eerder tevreden. Ik heb trouwens geen ruimte om te sleutelen. Ik moet hier in Amsterdam alles op het trottoir voor m’n woning doen...


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

superbaas

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 22
Re: Mijn introductie
« Reactie #38 Gepost op: 17 oktober 2019, 12:33:01 »

Frits,
waarom zag het vorige baasje van je FJ er niet meer naar om?

Hij zei dat hij op een gegeven moment een andere baan, dichter bij huis had gekregen zodat hij alles op de fiets afkon en toen was de klad er in gekomen...


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

magnetron

  • Berichten: 406
Re: Mijn introductie
« Reactie #39 Gepost op: 17 oktober 2019, 12:38:03 »


Dat gaat zeer goed starten was het probleem niet het liep van geen meter op 2 cilinders maar na de carb ultrasoon zijn gereinigd is het super flink aan het polijsten en poetsen geweest spuiten en een ombouw naar 17 inch velgen bleuspots er op stalen remleidingen en nu een superbike stuur er aan het opmaken!
De verlichting vervangen voor bijna allemaal led
Het scheelt heb hier alle hulp bij de hand met de speciale dank aan Fred  :-D
Maar het is inmiddels meer een sport geworden om hem weer in topstaat terug te brengen :-D het is echt een fantastische machine
Zal de foto's er even bij zoeken!
Leuk zeg! Ik ben zelf eerder tevreden. Ik heb trouwens geen ruimte om te sleutelen. Ik moet hier in Amsterdam alles op het trottoir voor m’n woning doen...


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Als je een keer wat gereedschap nodig hebt, heb veel bij mij en ben regelmatig in het centrum.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Gelogd

superbaas

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 22
Re: Mijn introductie
« Reactie #40 Gepost op: 17 oktober 2019, 12:41:03 »


Dat gaat zeer goed starten was het probleem niet het liep van geen meter op 2 cilinders maar na de carb ultrasoon zijn gereinigd is het super flink aan het polijsten en poetsen geweest spuiten en een ombouw naar 17 inch velgen bleuspots er op stalen remleidingen en nu een superbike stuur er aan het opmaken!
De verlichting vervangen voor bijna allemaal led
Het scheelt heb hier alle hulp bij de hand met de speciale dank aan Fred  :-D
Maar het is inmiddels meer een sport geworden om hem weer in topstaat terug te brengen :-D het is echt een fantastische machine
Zal de foto's er even bij zoeken!
Leuk zeg! Ik ben zelf eerder tevreden. Ik heb trouwens geen ruimte om te sleutelen. Ik moet hier in Amsterdam alles op het trottoir voor m’n woning doen...


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Als je een keer wat gereedschap nodig hebt, heb veel bij mij en ben regelmatig in het centrum.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Top! Maar gereedschap is het probleem niet, ik heb zelf een klusbedrijf en heb alle soorten gereedschap.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 [Allemaal]   Omhoog
 

cuneate-rose