De laatste keer dat ik 't heb gedaan, deed ik het als volgt:
- een tweede persoon erbij is handig
- houd een vochtige doek bij de hand om evt remvloeistofspetters meteen weg te vegen
- maak alle onderdelen van de slave goed schoon
- monteer alle onderdelen (veer/zuiger/keerringen) goed in de slave
- monteer de slave-unit nog niet op het carterdeksel
- dek lak- en plasticdelen om en bij het masterreservoir goed af. Oók het deel van het ruitje boven het reservoir
- Vul het systeem van onderaf, maar nog niet helemaal
- houd de ogen gericht op het reservoir
- dan met duim(en) de cilinder voorzichtig in de slave drukken
- houd hierbij de slangaansluiting op het hoogste punt
- houd de ogen gericht op het reservoir
- het niveau daarin stijgt
- tik tijdens het terugduwen op de slave-unit en/of slang om luchtbubbels 'los' te krijgen
- let op luchtbubbels die mee omhoog komen waardoor de rem vloeistof kan spatten
- bedien de koppelingshendel terwijl je met de duim(en) tegendruk blijft geven
- herhaal stappen (cilinder terugduwen, opletten, hendel bedienen) totdat er
- geen, of in ieder geval weinig, bubbels meer omhoog komen
- je een duidelijkere tegendruk voelt bij het inknijpen van de remhendel
- monteer de slave-unit op het blok
- ontlucht de koppeling
- eventueel zet je de motor weg met een ingeknepen koppelingshendel (bv met een tie-wrap of spanband)
- knijp de koppelingshendel daarbij niet helemaal in