@ ard
Een radiaal band biedt principieel meer grip.
Normaal rij je een fj vrij gauw aan de grond , maar sinds ik de voetsteunen en middenbokaanslag verhoogt heb ,raakt nog maar heel soms bij doorveren over een hobbel hooguit de uitlaat en de puntbak.
Dan zit je echt heel dicht op de limiet van de banden.
Oke , zul je zeggen dan zit je op de verkeerde motor en dat klopt misschien ook wel.
Verder ben ik van plan mee te doen aan de Bikers Days op Spa 26 t/m 28 mei.
Ben daar vorig jaar tijdens een trackday geweest met de RX 8.
Trouwens ,alle sportmotoren rijden met radiaal banden.
Maar eerlijk is eerlijk, ik heb nog nooit met de BT 45 gereden.
Vanaf het begin heb ik met de bridgestone's BT 53 F en R gereden en toen de 010/020 uit kwam ben ik voor op de 020 overgestapt.
En dat was echt een verbetering. Ik baal dus heel erg dat die band er niet is (en ook nooit zal komen) in 16 inch.
Belangrijk is ook om niet met verschillende typen banden (radiaal of diagonaal) voor en achter te rijden.
Slecht eenmaal (in '98) met een avon azaro gereden (voor).
Dat was een ramp. Iedere keer dat je een bocht instuurt denk je dat ie wegglijd, hoewel dat dus niet echt gebeurde. Lees ik een week later in een test dat die band veel te slap is