FJ-ownersclub.nl
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken

Nieuws:

Volg clubnieuws ook via Twitter:
https://twitter.com/FJownersclub

Auteur Topic: flip up ruit  (gelezen 14097 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Meatpoint

  • Gast
Re: flip up ruit
« Reactie #15 Gepost op: 4 april 2007, 20:53:01 »

Hoi Jenne,

misschien een domme vraag, maar draag je altijd oordoppen??? zo niet, dan meteen aanschaffen. ten eerste is het beter voor je oren en het verminderd de ruis een stuk meer.
ik draag ze altijd, otoplastieken. kosten normaal rond de 120 euro maar ik weet dat je ze met pasen voor 85 krijgt in eindhoven bij motomoda, zie topic in algemeen
Gelogd

jenne1

  • Gast
Re: flip up ruit
« Reactie #16 Gepost op: 4 april 2007, 21:07:55 »

Welke ruit heb je afgeslepen ?die hele hoge?
Gelogd

jenne1

  • Gast
Re: flip up ruit
« Reactie #17 Gepost op: 4 april 2007, 21:10:31 »

Ja oordoppen draag ik altijd helemaal sinds ik die turbulentie ruit op mijn fj heb gemonteerd  het is net of er een f 16 door mijn helm vliegt
Gelogd

Eelco

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7494
  • Eschebrügge (Duitsland)
    • the sensor people
Re: flip up ruit
« Reactie #18 Gepost op: 5 april 2007, 16:17:01 »

hm, wat voor helm heb je? Ook dat maakt namelijk verschil.
Gelogd
FJ 1200 ABS 3CY (Model 3XW) 1994 Kleur MAS
FJ 1200 3CY (Model 3CV)1988 Kleur SBL

Michael

  • Gast
Re: flip up ruit
« Reactie #19 Gepost op: 6 april 2007, 08:26:12 »

Ik rij op ook met een hoog scherm vanwege de prettige wind- en ongedierte bescherming.
Van turbulentie in de zin van schudden met het hoofd heb ik geen last, wel van het windgeruis.
Ik draag ook altijd oordoppen, ik heb otoplastieken aan laten meten en er ongeveer een jaar mee gereden.
Die otoplastieken verlagen de herrie tot een nivo dat niet schadelijk is voor je gehoor, maar je kunt nog wel met elkaar praten.
Dat klinkt als een groot voordeel maar ondanks dat ik het zwaarste filter erin heb laten zetten vond ik het nog te veel herrie.
Daarom gebruik ik de dure otoplastieken nu niet meer en ben overgegaan naar de goedkope wegwerpdoppen.
Dat zijn die gele die je klein kunt draaien tussen je vingers en die dan uitzetten in je oor, die zijn voor mij perfect, veel minder herrie dan die otoplastieken.

Groeten,
Rob.

Gelogd

FJrider

  • Gast
Re: flip up ruit
« Reactie #20 Gepost op: 6 april 2007, 09:13:14 »

hm, wat voor helm heb je? Ook dat maakt namelijk verschil.

goed punt.
Ik heb een Concept en dat geeft veel herrie (ik rijd met hoge flip up).
Maar als ik mijn S1 draag is het bijna helemaal stil.

Altijd oordoppen dragen!  :mrgreen:
Gelogd

jaahaa

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3519
  • Omdehoek
Re: flip up ruit
« Reactie #21 Gepost op: 6 april 2007, 12:42:46 »

Hiervoor had ik een shark, en veel last van schudden nu met een S1 geen last van schudden
en ook geen last van geluid rijd dus zonder doppen vind ze nl. bijzonder irritant moet misschien
is er een paar laten aanmeten misschien zitten die wel goed maar nogmaals heb er eigenlijk geen
last van.

Meatpoint

  • Gast
Re: flip up ruit
« Reactie #22 Gepost op: 6 april 2007, 15:51:53 »

Dat zijn die gele die je klein kunt draaien tussen je vingers en die dan uitzetten in je oor, die zijn voor mij perfect, veel minder herrie dan die otoplastieken.

Groeten,
Rob.


het is wel de bedoeling dat je nog omgevingsgeluid hoort, helemaal niets horen is niet veilig, daarom raden ze die gele voor op de motor ook af
Gelogd

jenne1

  • Gast
Re: flip up ruit
« Reactie #23 Gepost op: 6 april 2007, 18:29:42 »

En een s1 dat is een helm denk ik maar wat voor merk dan?
Gelogd

Meatpoint

  • Gast
Re: flip up ruit
« Reactie #24 Gepost op: 6 april 2007, 18:30:37 »

schuberth
Gelogd

Michael

  • Gast
Re: flip up ruit
« Reactie #25 Gepost op: 6 april 2007, 18:51:28 »

Dat zijn die gele die je klein kunt draaien tussen je vingers en die dan uitzetten in je oor, die zijn voor mij perfect, veel minder herrie dan die otoplastieken.

Groeten,
Rob.


het is wel de bedoeling dat je nog omgevingsgeluid hoort, helemaal niets horen is niet veilig, daarom raden ze die gele voor op de motor ook af

Ik vind dat verkooppraatjes van otoplastieken leveranciers.
Als je met een hoge ruit rijdt dan heb je op snelheid zoveel herrie dat je zowieso niks anders hoort.
Bovendien kun je ook eens af en toe in de spiegels kijken.
Gelogd

Meatpoint

  • Gast
Re: flip up ruit
« Reactie #26 Gepost op: 6 april 2007, 21:27:59 »

dat ben ik niet helemaal met je eens.

omgevingsgeluid heb je niet alleen voor je eigen veiligheid en ook niet alleen bij hoge snelheid.
het is in alle omstandigheden belangrijk dat je nog iets hoort en in je spiegels zie je ook niet alles wat er om je heen gebeurd. denk maar eens aan spelende kinderen, of ambulance of brandweer met zwaailicht en sirene en zo zijn er nog tich andere situaties waarbij de combinatie van zien en horen net iets meer voordeel oplevert dan alleen zien.

Gelogd

FJrider

  • Gast
Re: flip up ruit
« Reactie #27 Gepost op: 12 april 2007, 13:14:51 »

Wat nog niet naar voren gekomen is:

ik wissel nog wel eens tussen mijn hoge (super flip-up) ruit en een lage ruit. Denk ook dat het prettig en licht sturen van de FJ duidelijk minder wordt als de hoge ruit erop zit.

Gelogd

jenne1

  • Gast
Re: flip up ruit
« Reactie #28 Gepost op: 12 april 2007, 18:10:00 »

Ik heb nou al een hoop reacties gekregen maar ik ben nog steeds niet veel wijzer geworden omtrent de ervaringen met de haaievinneruit.
Maar ik ben geduldig dus ik wacht nog en ik rij evengoed nog met veel plezier op mijn fj
Gelogd

Meatpoint

  • Gast
Re: flip up ruit
« Reactie #29 Gepost op: 12 april 2007, 20:12:32 »

wordt schijnbaar niet veel mee gereden, misschien..............
Gelogd