FJ-ownersclub.nl
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken

Nieuws:

Volg clubnieuws ook via Twitter:
https://twitter.com/FJownersclub

Auteur Topic: flip up ruit  (gelezen 14095 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FJrider

  • Gast
Re: flip up ruit
« Reactie #45 Gepost op: 23 april 2007, 21:54:55 »

Mwah, vraag ik mij af. Het is namelijk na montage van mijn Corbin (aantal cm lager) niet veranderd.
dus je zit nog steeds in het geburdel en de wervelingen...? :cry:
Gelogd

Eelco

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7494
  • Eschebrügge (Duitsland)
    • the sensor people
Re: flip up ruit
« Reactie #46 Gepost op: 23 april 2007, 21:58:53 »

Jep. Daarom pak ik meestal de andere fiets.
Gelogd
FJ 1200 ABS 3CY (Model 3XW) 1994 Kleur MAS
FJ 1200 3CY (Model 3CV)1988 Kleur SBL

Vincent Jansen

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 551
  • Horn
Re: flip up ruit
« Reactie #47 Gepost op: 23 april 2007, 22:41:48 »

Ik heb maar ??n FJ  :cry:. Wisselen van ruitje is dan goedkoper dan er een andere FJ bij te kopen. Maar wel of geen lawaai heeft inderdaad veel te maken met de combinatie eigen lengte en hoogte/vorm van het ruitje. Ik zal deze week wel ervaren of het MRA-ruitje voor mij een verbetering is.
Gelogd
FJ1200A 1991
CB900F2 Bol d'Or 1982

jaahaa

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3519
  • Omdehoek
Re: flip up ruit
« Reactie #48 Gepost op: 23 april 2007, 23:01:39 »

 
:lol: Vincent EENTJE maar, nou dat is toch een goede reden om er een bij te kopen :mrgreen:
een met hoge en een met lage ruit :smitten:

Fokko

  • Gast
Re: flip up ruit
« Reactie #49 Gepost op: 7 mei 2007, 23:05:10 »

Rij met een haaievinruit en de turbulentie zit precies rond je oren, erg vervelend. Die gaat nog wel eens vervangen worden door een laag ruitje, kop in de wind en geen druk op je bovenlijf.
Gelogd

VinceFJ

  • Gast
Re: flip up ruit
« Reactie #50 Gepost op: 8 mei 2007, 09:27:57 »

Mijn lengte 1,96 m.
Heb de eerste week met sportieve ruit gereden , krijg je inderdaad nek spieren van en je rijd niet te hard.
Rij nu elke dag met flip-up ruit . Het rijd relaxed en heb minder last van de wind , word ook minder nat tijdens een regenbui(he he eindelijk regen).
De vorige eigenaar was 1,85 lang en die heeft nooit met de flip-up gereden.
Hij had last van onderdruk en turbulentie achter het scherm , dus heeft altijd met de sportruit gereden.
Kortom ieder moet gewoon zelf ervaren wat hij prettig vind.

Veel veilige km's  Grtz Vince
Gelogd

Michael

  • Gast
Re: flip up ruit
« Reactie #51 Gepost op: 8 mei 2007, 12:38:43 »

Mijn lengte 1,96 m.
Heb de eerste week met sportieve ruit gereden , krijg je inderdaad nek spieren van en je rijd niet te hard.
Rij nu elke dag met flip-up ruit . Het rijd relaxed en heb minder last van de wind , word ook minder nat tijdens een regenbui(he he eindelijk regen).
De vorige eigenaar was 1,85 lang en die heeft nooit met de flip-up gereden.
Hij had last van onderdruk en turbulentie achter het scherm , dus heeft altijd met de sportruit gereden.
Kortom ieder moet gewoon zelf ervaren wat hij prettig vind.

Veel veilige km's  Grtz Vince


Klopt het heeft alles met je lengte te maken.
Bij mij hetzelfde verhaal de vorige eigenaar vond het niks en reed altijd met de lage ruit, ik ben iets langer als hem en vind de hoge ruit veel prettiger.
Als je last hebt van turbulentie bij een hoge ruit moet je maar eens uitproberen om even iets hoger te gaan zitten.
Als het bij een paar cm hoger zitten al weg is kun je nog uitproberen om 1 of 2 cm van de ruit af te zagen.

Gelogd

Eelco

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7494
  • Eschebrügge (Duitsland)
    • the sensor people
Re: flip up ruit
« Reactie #52 Gepost op: 8 mei 2007, 16:42:12 »

Ja dat heb ik getest. Ik moet rechtop de motor gaan staan. Dr moet dus een flink stuk van de ruit en kuip af, wil ik dat compenseren.
Gelogd
FJ 1200 ABS 3CY (Model 3XW) 1994 Kleur MAS
FJ 1200 3CY (Model 3CV)1988 Kleur SBL

Michael

  • Gast
Re: flip up ruit
« Reactie #53 Gepost op: 8 mei 2007, 16:48:59 »

Ja dat heb ik getest. Ik moet rechtop de motor gaan staan. Dr moet dus een flink stuk van de ruit en kuip af, wil ik dat compenseren.

Ben je zo klein dan?  :2funny:
Gelogd

FJrider

  • Gast
Re: flip up ruit
« Reactie #54 Gepost op: 11 mei 2007, 16:47:35 »

Ik heb maar ??n FJ  :cry:. Wisselen van ruitje is dan goedkoper dan er een andere FJ bij te kopen. Maar wel of geen lawaai heeft inderdaad veel te maken met de combinatie eigen lengte en hoogte/vorm van het ruitje. Ik zal deze week wel ervaren of het MRA-ruitje voor mij een verbetering is.

en hoe is het bevallen?

Gelogd

Vincent Jansen

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 551
  • Horn
Re: flip up ruit
« Reactie #55 Gepost op: 11 mei 2007, 23:13:24 »

Citaat
en hoe is het bevallen?

Na ruim 1000 km vorige week ben ik positief. Ik reed daarvoor met zo'n haaievinruitje en dat gaf voor mij een matige bescherming en veel lawaai. De MRA-ruit is een stuk rustiger. Ruitje is wat breder dan origineel, volgens mij ongeveer net zo hoog. Er zit een klein spoilertje bovenaan het ruitje dat je in 6 standen kunt verstellen. Komt bij verstellen wat hoger en verder van de ruit af. Volgens mij is het zo dat de lucht tussen spoiler en ruitje er voor zorgt dat er weinig turbulentie is. Vergelijk het maar met de nieuwere motoren waarbij je tegenwoordig vaker een "sleufje" in het ruitje ziet. In de laagste stand heb je een redelijk goede bescherming en nauwelijks turbulentie (dus een gelijkmatige luchtstroom op je helm die wat meer is dan met de haaievinruit). Door het spoilertje te verstellen krijg je telkens meer bescherming, maar daar staat tegenover ook meer turbulentie en dus lawaai. Maar ook met hoogste stand is snelweg goed te doen. Rij wel altijd met oordoppen.
Gelogd
FJ1200A 1991
CB900F2 Bol d'Or 1982

jenne1

  • Gast
Re: flip up ruit
« Reactie #56 Gepost op: 12 mei 2007, 16:51:49 »

Heb verleden week mijn lage ruit geruild voor een haaievin maar dit bracht voor mij geen uitkomst.
Ik heb bij thuiskomst meteen de flip up er weer opgezet.
In combinatie s1 en oordoppen lijkt dit de beste optie tot nog toe.
En zo n MRA ding hoe ziet dat eruit en wat kost zoiets dan?
Want het enige probleem wat ik nu nog heb is de herrie van de turbulentie maar daar begin ik nu ook een beetje aan gewend te raken.
Ben wel benieuwd of mijn FJ met zo n MRA ding helemaal stil te krijgen is wat dat vindt ik wel het meest comfortabele en aangezien ik naar Turkye ga wil ik graag zo comfortabel mogelijk reizen
Groetjes Jenne
Gelogd

Jackson

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1382
  • Julianadorp aan Zee.
Re: flip up ruit
« Reactie #57 Gepost op: 12 mei 2007, 16:59:35 »

Jenne kijk maar op www.motozoom.nl en dan naar motobase links in het scherm
ff je motortype selecteren en dan krijg je alle assesoires voor de FJ.
1 van de eerste dingen in de rij is het MRA vario scherm 129,95 :mrgreen:
Gelogd
Never drive faster than your guardian angel can fly!!!

Yamaha FJ1200 3XW. Bwj 1991 Wet Pale Brown.

https://www.mijnalbum.nl/Album=OOEKIHGB

Vincent Jansen

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 551
  • Horn
Re: flip up ruit
« Reactie #58 Gepost op: 17 mei 2007, 23:39:50 »

Citaat
En zo n MRA ding hoe ziet dat eruit en wat kost zoiets dan?

Heb vanavond wat foto's gemaakt van mijn FJ met de MRA-ruit. Telkens een foto met het spoilertje in de laagste en de hoogste stand. Kun je een idee krijgen van hoe dit werkt en staat op een FJ.

Zie https://www.mijnalbum.nl/Album=GQZLJQVW

Vincent
Gelogd
FJ1200A 1991
CB900F2 Bol d'Or 1982

Mischa

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6499
  • Harmelen
Re: flip up ruit
« Reactie #59 Gepost op: 18 mei 2007, 06:54:52 »

superduidelijk!!