FJ-ownersclub.nl
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken

Nieuws:

Volg clubnieuws ook via Twitter:
https://twitter.com/FJownersclub

Pagina's: 1 2 3 [Allemaal]   Omlaag

Auteur Topic: der Bomber gecrashed  (gelezen 6919 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

der Bomber

  • Gast
der Bomber gecrashed
« Gepost op: 11 februari 2005, 21:13:19 »

Ik ben vanmorgen vroeg met de blauwe Bomber onderuit gegaan in een gladde rechterbocht  :(    
Daar ik deze bocht altijd al wat glad vond was mijn snelheid gering. Mede hierdoor heb ikzelf gelukkig geen enkele schade, op een kleine ego-deuk na..

De FJ is tot mijn grote spijt toch wel aanzienlijk beschadigd. Naast gebroken, gebarsten, verbogen en afgesleten delen aan de motor zijn helaas de twee blokdeksels rechts (zie foto) zwaar geraakt. In beide deksels zit nu een gat.....

https://www.mijnalbum.nl/foto.php?m=fto&a=72&id=2093299&key=EI8ZFB6R

https://www.mijnalbum.nl/foto.php?m=fto&a=72&id=2093298&key=CLWG4OV4


Al met al zwaar kl....
Ik was van plan om zelf meer aan deze motor te gaan sleutelen mbt het onderhoud, maar dit was dus niet de bedoeling. Voorlopig rijdt ik ff niet meer met de FJ maar ik hoop haar zo snel mogelijk weer op de weg te krijgen.

Greetings,  der Bomber  :cry:

type_o_mike

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1449
  • Genk Belgie
    • http://www.fj1200.be
der Bomber gecrashed
« Reactie #1 Gepost op: 11 februari 2005, 21:20:13 »

Zwaar kl...  :(
Bomber gelukkig alleen maar een egodeuk bij jezelf.
De FJ komt ook wel terug in orde en hopelijk zien we jullie weer snel on the road
FJ 1987 1TX-R Fading to ??????

www.fj1200.be

Nog 7000 te gaan

Four wheels move the body, Two wheels move the soul

marcos

  • Gast
der Bomber gecrashed
« Reactie #2 Gepost op: 11 februari 2005, 21:22:41 »

dat is k.t kijk ff snel op ebay.de staan een heleboel onderdelen ook dekseltje wat jij zoekt. Staat overigens ook op marktplaats te koop voor paar cent.

Mischa

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6499
  • Harmelen
der Bomber gecrashed
« Reactie #3 Gepost op: 11 februari 2005, 22:23:29 »

Die '86-er kunnen wel een schuivertje hebben hoor. Succes met bijwerken

Ruud

  • Gast
der Bomber gecrashed
« Reactie #4 Gepost op: 11 februari 2005, 22:25:44 »

Klote man....gelukkig heb je zelf niks....

fj_paultje

  • Gast
der Bomber gecrashed
« Reactie #5 Gepost op: 11 februari 2005, 22:32:22 »

Bale!! Belangrijkste is dat je zelf nix hebt...

Heel veel succes met de reparatie, ik hoop dat het (financieel) een beetje meevalt!!

sideburns

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3289
  • 's-Hertogenbosch
der Bomber gecrashed
« Reactie #6 Gepost op: 11 februari 2005, 22:33:08 »

Zwaar balen!  Ik we stonden tijdens de N-J receptie bij Eelco nog te kijken hoe netjes hij erbij stond.

Gelukkig zelf niks. Echo groeit wel weer (2x op m'n plaat en nog steeds een echo zo groot als een huis  :wink: )

copret

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3892
  • Montfoort, midden vh land
der Bomber gecrashed
« Reactie #7 Gepost op: 11 februari 2005, 22:54:16 »

Heb ik net kennis gemaakt bij de N-J receptie en tips uitgewisseld, ga je plat, klote man... sterkte met het repareren

Groet Cor en Gijs....
leenmotor FJ1200ABS '95
FJ1200ABS '91 winterproject
XT 600E '95
KTM Super Adventure 1290 S
http://corvendrig.magix.net/public/index.htm
Koppelling foto https://www.mijnalbum.nl/Album=YMSREOVY
Isle of Man https://www.mijnalbum.nl/Album=EOXUJTTA

floris

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4350
  • Arnhem
    • frem.nl
der Bomber gecrashed
« Reactie #8 Gepost op: 11 februari 2005, 23:25:41 »

enne
je bent echt niet de enigste die wel eens wat dichter bij de grond willen gaan zoeken.

suc6 met repairen
FJ1200 '87
FJ1200A '93


listening to SomaFm

Ruben

  • Gast
der Bomber gecrashed
« Reactie #9 Gepost op: 12 februari 2005, 00:11:18 »

@ Der Bomber; tegen mij zeiden ze dat ik na mijn val echt tot de club behoorde, dus welkom :wink: .  Gelukkig heb je zelf nix, succes met opknappen. (Als je hetzelf doet ff fototjes maken!)



Citaat van: sideburns
Echo groeit wel weer (2x op m'n plaat en nog steeds een echo zo groot als een huis  :wink: )

Hoe groot moet je ego wel niet zijn zijn als je deze met echo verwardt! Spreekt jou ego terug dmv van echo?!?!? Ik wil ook zo'n put in de tuin! :wink:

Crazy

  • Gast
der Bomber gecrashed
« Reactie #10 Gepost op: 12 februari 2005, 08:04:26 »

Sjips man, succes met opknappen.

vr3506

  • Gast
der Bomber gecrashed
« Reactie #11 Gepost op: 12 februari 2005, 11:15:46 »

Ik weet, zoals zovele lezers hier, hoe kl... je je voelt na zo'n val, sterkte er mee!

Meatpoint

  • Gast
der Bomber gecrashed
« Reactie #12 Gepost op: 12 februari 2005, 11:58:43 »

succes moet repareren....al met al 3x K*T. hopelijk is hij weer toppie voor het nieuwe seizoen

Dan

  • Gast
der Bomber gecrashed
« Reactie #13 Gepost op: 12 februari 2005, 12:45:41 »

Klote man! Succes met repareren.

Rob

  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2083
der Bomber gecrashed
« Reactie #14 Gepost op: 12 februari 2005, 14:03:57 »

Zonde, errug zonde, je doe er zo weinig aan behalve repareren.

niet te enthousiast geworden na het zien van de mannen die plat gaan in de crazy sectie :wink:  het zou verboden moeten worden dat FJees omvallen.

succes met de reparatie en je echo.
RUFTY

FJ 1200 '88 3CV met AANHANGWAGEN

Ik gebruik in deze dure tijden, het toiletpapier aan beide zijde.

Na regen komt regent, kijk maar in het woordenboek

Als het niet komt, dan komt het maar niet

Michel

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2933
  • Zeewolde
    • Zin in een avondje rocken?
der Bomber gecrashed
« Reactie #15 Gepost op: 12 februari 2005, 18:36:41 »

Echt balen man, ik vond jouw FJ errug mooi. veel succes met oplappen.
Geen FJ1200 3CV 1988 meer
www.dusrockt.nl

Eelco

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7494
  • Eschebrügge (Duitsland)
    • the sensor people
der Bomber gecrashed
« Reactie #16 Gepost op: 12 februari 2005, 19:42:06 »

Shiiiit. Zonde man.
Ik kan wel eens even bij de buren op zolder kijken of ze er nog dekseltjes hebben liggen. Denk ut niet maar je weet nooit.
Enneh, toevallig net vandaag met een motorspuiter gesproken. Dus die weet ik nog wel voor je.

Ohja, ik wil wel graag weten waar het was. Ik rij ook wel eens rond in de omgeving.
FJ 1200 ABS 3CY (Model 3XW) 1994 Kleur MAS
FJ 1200 3CY (Model 3CV)1988 Kleur SBL

der Bomber

  • Gast
der Bomber gecrashed
« Reactie #17 Gepost op: 12 februari 2005, 20:51:06 »

Iedereen erg bedankt voor de reacties hoor!

Ik ben druk bezig om de blauwe Bomber weer helemaal te genezen en hoop haar zo snel mogelijk weer op de weg te krijgen. Ik ben van plan om haar te voorzien van nieuwe banden, andere spiegels (CBR1000?) en een korte kuipruit (blauw). Tevens was het al de bedoeling om een K&N filter te monteren en de carburatie af te regelen.

Kortom; genoeg plannen, maar helaas (met 3 dames thuis) een chronisch tekort aan tijd en pecunia dus het zal wel ff gaan duren.  :?

Ik houd jullie wel op de hoogte!

Greetings,  der Bomber  8)

der Bomber

  • Gast
der Bomber gecrashed
« Reactie #18 Gepost op: 12 februari 2005, 20:58:34 »

Helemaal vergeten om de plaats delict (PD) te vermelden  #-o

Kruising afrit N34 Emmen-Zuid met de rondweg Emmen richting stad. Rechter bocht voorzien van enkele stukken met een verschillend soort wegdek. Tevens enkele gietstukken  :?

Greetings, Gerton.

Eelco

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7494
  • Eschebrügge (Duitsland)
    • the sensor people
der Bomber gecrashed
« Reactie #19 Gepost op: 12 februari 2005, 23:22:47 »

Ik ken die bocht. Kom er regelmatig met de auto. Bijna nooit met de motor. De rondweg van Emmen is me iets te duur voor de motor  :evil: .
FJ 1200 ABS 3CY (Model 3XW) 1994 Kleur MAS
FJ 1200 3CY (Model 3CV)1988 Kleur SBL

Dyrck

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5453
der Bomber gecrashed
« Reactie #20 Gepost op: 13 februari 2005, 09:30:56 »

Citaat van: der Bomber
...voorzien van enkele stukken met een verschillend soort wegdek. Tevens enkele gietstukken



Da's mooi klote, dat je onderuit bent gegaan, zeg  :x
Kun je de wegbeheerder niet op een of andere manier aansprakelijk stellen i.v.m. die gietstukken.
Kan me herinneren, daar een keer iets over gelezen te hebben in het MAG-blad.
Gib mir Benzin
Es fließt durch meine Venen, Es schläft in meinen Tränen
Es läuft mir aus den Ohren, Herz und Nieren sind Motoren

vr3506

  • Gast
der Bomber gecrashed
« Reactie #21 Gepost op: 13 februari 2005, 11:38:54 »

Gietstukken kunnen zeer glad zijn, stond er een waarschuwing bij?

Dan

  • Gast
der Bomber gecrashed
« Reactie #22 Gepost op: 13 februari 2005, 13:07:07 »

Gietstukken, zijn dat die zwarte gladde lijnen in het wegdek?

Marcel

  • Clublid
  • Berichten: 2729
  • Meppel
der Bomber gecrashed
« Reactie #23 Gepost op: 15 februari 2005, 11:27:28 »

Kijk dit zuigt nou echt.  Succes met repareren.
Het wordt een beetje rustiger: Triumph sprint 1050 ST

Old School: FJ1100 84 ;)

Menno

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7934
der Bomber gecrashed
« Reactie #24 Gepost op: 15 februari 2005, 13:38:47 »

Erg SHIT Bomber....  maar ik vind je FJ heel erg mooi !!  Succes met opknappen.

Eelco

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7494
  • Eschebrügge (Duitsland)
    • the sensor people
der Bomber gecrashed
« Reactie #25 Gepost op: 15 februari 2005, 18:08:39 »

H? Gerton,
Wat is er kapot aan het grote deksel? Het zwarte of het aluminiumkleurige deel? Zo'n ronde plaat heb ik nog!
FJ 1200 ABS 3CY (Model 3XW) 1994 Kleur MAS
FJ 1200 3CY (Model 3CV)1988 Kleur SBL

der Bomber

  • Gast
der Bomber gecrashed
« Reactie #26 Gepost op: 15 februari 2005, 21:02:44 »

Hallo Eelco,
Het ronde gedeelte is inderdaad beschadigd door het rempedaal.
Ik neem binnenkort contact met je op want ik wil graag een beroep doen op je expertise  :wink:

Greetings,  der Bomber  8)

mutsie prutsie

  • Gast
der Bomber gecrashed
« Reactie #27 Gepost op: 16 februari 2005, 12:18:31 »

haai Gerton,

errug balen van je crach, gelukkig heb je zelf niks!!! Succes met het repareren van je bomber (vreemde naam voor een "zij" :wink: )

Groetjes Gabriella

gpz900r gek

  • Gast
der Bomber gecrashed
« Reactie #28 Gepost op: 18 februari 2005, 18:09:26 »

hoi der Bomber, heb je er iets van geleerd, van het vallen en was het je eerste keer?
weet je misschien ook waar het aan lag behalve dat het daar altijd glad is.
banden, CQ, spanning, rotzooi op de weg, of gewoon moe.

der Bomber

  • Gast
der Bomber gecrashed
« Reactie #29 Gepost op: 18 februari 2005, 23:32:31 »

Hallo GPZ,
Nee, het was niet de 1e keer dat ik plat ga met een motor, maar wel de eerste keer dat het een prive-motor betreft. Voor mijn werk heb ik een beste rijopleiding gehad waarbij je af en toe bewust de grens moest opzoeken. Ik ben toen een x plat gegaan tijdens het oefenen van een noodstop bij hoge snelheid. Helaas was het door omstandigheden niet mogelijk om deze oefening op het circuit in Lelystad te laten plaatsvinden. Dientengevolge ben ik op een stuk openbare weg tijdens het remmen over een platgeslagen frisdrankblikje gereden. BMW in de barrels maar der Bomber gelukkig niets. Vervolgens de BMW geruild voor een andere en weer verder gegaan. Dat is het grote voordeel van het crashen met een dienstfiets. Prive is weer een ander verhaal  :?

Natuurlijk leer je van dit soort momenten. De banden van de blauwe Bomber waren in orde maar zeer waarschijnlijk is de combinatie van smeer en regen bepalend geweest. Gelukkig was mijn snelheid (bewust) laag.

Je vraag of ik gewoon moe was vind ik opmerkelijk. Ik laat altijd de motor laten staan op de momenten dat ik mij minder fit voel. Tevens last ik altijd een bepaalde "niet rijden" periode in voor het werk. Simpelweg omdat er anders na enige tijd toch een gewenning cq routine onstaat die gevaarlijk kan zijn.

Greetings, Gerton (der Bomber  8) )

Meatpoint

  • Gast
der Bomber gecrashed
« Reactie #30 Gepost op: 19 februari 2005, 10:38:54 »

ik denk dat GPZ niet op de hoogte was van het feit dat je ook voor je werk op de motor rijdt. En ik denk dat menig ander wel is gevallen geheel of gedeeltelijk door vermoeidheid. Dus ik snap de vraag wel.

Blijft natuurlijk altijd opletten, werk of prive, dat je er voor zorgt dat je fit op de motor stapt.
Maar de externe factoren die je hierboven beschrijft heb je natuurlijk nooit in de hand.


De weg die ik iedere dag naar mijn werk rij met de motor wordt op dit moment gebruikt als alternatieve route omdat er in mijn buurt veel aan de weg wordt gewerkt. Het is normaal een landweg, 1 rijstrook, maar nu moet er veel meer verkeer overheen waaronder ook zware opleggers die dit als noodroute gebruiken.
Ze hebben al naast de asfaltstrook aan beide zijden grind gestort omdat de berm helemaal wordt kapot gereden. Daar moet ik met de motor helemaal vanaf blijven. Maar niet iedere tegemoetkomende medeweggebruiker gaat netjes aan de kant :evil:
En in de bochten wordt het grind door de zware banden van de opleggers en landbouwverkeer iedere keer losgereden en ligt dus verspreid over de weg. Nou het voelt af en toe als of je op ijs rijdt.
Dus ik kan maar 1 ding doen langzaam rijden en smorgens ( ik vertrek rond 6.20 uur) zo lang mijn grootlicht aanlaten dat het begint te ergeren zodat ik zeker weet dat iedereen mij gezien heeft.
Ik weet, ik weet het ....het is niet netjes. maar liever duidelijk aanwezig dan uitwijken in een berm en op mijn plaat gaan. Zeker omdat de weersomstandigheden de laatste weken ook niet zo optimaal zijn.
Ik hoop dat het in iedergeval snel weer enigszins normaal zal zijn

der Bomber

  • Gast
der Bomber gecrashed
« Reactie #31 Gepost op: 19 februari 2005, 14:16:15 »

Hallo Miel,

Ik vond de vraag van GPZ niet vreemd hoor  :wink:  maar wel opmerkelijk omdat ik er graag een opmerking bij wilde maken. Vandaar mijn verhaal over fit zijn en routine.
Succes met het rijden op die onveilige route. Je hebt groot gelijk om je grootlicht zo lang mogelijk te gebruiken. Mijn ervaring is dat je plaats op de weg (ook) in dit soort situaties erg belangrijk is.

Greetings,  Gerton  8)

Michel

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2933
  • Zeewolde
    • Zin in een avondje rocken?
der Bomber gecrashed
« Reactie #32 Gepost op: 20 februari 2005, 13:16:20 »

Ik druk altijd in de file mijn grootlicht aan :P  irritant h?, blikjes?!?

Ik ben ook een keer omgekukeld door vermoeidheid :oops: gelieve dit niet verder vertellen :wink:
Geen FJ1200 3CV 1988 meer
www.dusrockt.nl

FJolanda

  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2350
  • Tilburg
der Bomber gecrashed
« Reactie #33 Gepost op: 20 februari 2005, 15:18:09 »

Als ik dit zo lees denk ik dat het tegenwoordig ook meer rekening mee gehouden word met vermoeidheid, wat ik op dit moment allemaal mag leren is eigenlijk meer als wat je normaal met les krijgt.

Hiermee bedoel ik dat ik met bijzondere verrichtingen ook over autoband heen rij of stapvoeds staand op de motor door de berm.

Hierdoor leer je ook je voertuit te beheersen en je weet wat je met de motor kan doen waardoor de angst ook weg genomen word, maar wel dat je bedacht blijft op de gevaren die op de weg aanwezig zijn.

Ik rij per les 1 1/2 uur maar als ik inderdaad moe ben dan moet ik dit aangeven en word er direkt een pauze ingezet, dat betekend dat ik dan ipv met de motor rond de oefenplaats, mijn benen mag strekken en zelf de plaats mag rond lopen.
Geef ik aan dat ik echt moe ben dan ga ik resoluut terug en is mijn les ten einde.

Verder heb ik nog iets leuks, Fjoppie en ik zijn lid geworden van een motorblad www.motoren-toerisme.be hierbij hebben wij een veiligheidsvest gekregen en dragen deze ook als we gaan rijden, het is een aanrader iedereen ziet je goed en soms reageren ze door zich spontaan aan de snelheid te gaan houden en rechts te gaan rijden hihihihi.
Een blik, een woord, een stille wenk....elkaar zo kennen is een geschenk

Eelco

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7494
  • Eschebrügge (Duitsland)
    • the sensor people
der Bomber gecrashed
« Reactie #34 Gepost op: 21 februari 2005, 09:49:53 »

Vermoeidheid? Op de motor heb ik daar niet zo veel last van. In de auto wel. So! Ik heb de nodige Red Bull weg gewerkt om wakker te blijven. Hadden we op vrijdag een vergadering in Utrecht. Begon om 8.30 (dus om 6 uur thuis weg) en stopte om 18.00. Dan is de avondspits erg zwaar kan ik je melden.

Niet goed te praten maar ja. Je moet toch naar huis.
FJ 1200 ABS 3CY (Model 3XW) 1994 Kleur MAS
FJ 1200 3CY (Model 3CV)1988 Kleur SBL

Eelco

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7494
  • Eschebrügge (Duitsland)
    • the sensor people
der Bomber gecrashed
« Reactie #35 Gepost op: 21 februari 2005, 09:54:15 »

Citaat van: FJ-enny
Verder heb ik nog iets leuks, Fjoppie en ik zijn lid geworden van een motorblad www.motoren-toerisme.be hierbij hebben wij een veiligheidsvest gekregen en dragen deze ook als we gaan rijden, het is een aanrader iedereen ziet je goed en soms reageren ze door zich spontaan aan de snelheid te gaan houden en rechts te gaan rijden hihihihi.


Nou, das lekker zo'n rijdende wegblokkade. Kep liever dat ze een beetje doorrijden.
In mijn GPSontvanger zit een hele felle rode led die aan en uit gaat. In de auto heb je er geen last van maar van buiten zie je hem goed. En dat in een witte Mercedes bus geeft voor veel mensen de aanleiding om op de rem te gaan. Ik zal er eens reklame op plakken.
FJ 1200 ABS 3CY (Model 3XW) 1994 Kleur MAS
FJ 1200 3CY (Model 3CV)1988 Kleur SBL

Dyrck

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5453
der Bomber gecrashed
« Reactie #36 Gepost op: 21 februari 2005, 11:35:15 »

Citaat van: FJ-enny
hierbij hebben wij een veiligheidsvest gekregen en dragen deze ook als we gaan rijden, het is een aanrader iedereen ziet je goed en soms reageren ze door zich spontaan aan de snelheid te gaan houden en rechts te gaan rijden hihihihi.


Moet je eens een paar blauwe superled's in de kuip monteren en blauwe flashlights in je luchthappers....
Da's helemaal lache  :twisted:
Gib mir Benzin
Es fließt durch meine Venen, Es schläft in meinen Tränen
Es läuft mir aus den Ohren, Herz und Nieren sind Motoren

Meatpoint

  • Gast
der Bomber gecrashed
« Reactie #37 Gepost op: 21 februari 2005, 17:03:34 »

Citaat

een veiligheidsvest gekregen

voor hen die geen lid willen worden, ze liggen ook bij Halfords, kleuren geel of oranje. ik meende 4,95 eurries

Citaat

Hiermee bedoel ik dat ik met bijzondere verrichtingen ook over autoband heen rij of stapvoeds staand op de motor door de berm.

Heb ik bij de VRO gehad, is wel een mooie ervaring. Toch wel goed om te weten wat je met een motor allemaal wel en niet kan. Alleen moet je met veranderde weersomstandigheden goed opletten, wat eerst wel kon kan dan niet meer....
Pagina's: 1 2 3 [Allemaal]   Omhoog