ik denk dat GPZ niet op de hoogte was van het feit dat je ook voor je werk op de motor rijdt. En ik denk dat menig ander wel is gevallen geheel of gedeeltelijk door vermoeidheid. Dus ik snap de vraag wel.
Blijft natuurlijk altijd opletten, werk of prive, dat je er voor zorgt dat je fit op de motor stapt.
Maar de externe factoren die je hierboven beschrijft heb je natuurlijk nooit in de hand.
De weg die ik iedere dag naar mijn werk rij met de motor wordt op dit moment gebruikt als alternatieve route omdat er in mijn buurt veel aan de weg wordt gewerkt. Het is normaal een landweg, 1 rijstrook, maar nu moet er veel meer verkeer overheen waaronder ook zware opleggers die dit als noodroute gebruiken.
Ze hebben al naast de asfaltstrook aan beide zijden grind gestort omdat de berm helemaal wordt kapot gereden. Daar moet ik met de motor helemaal vanaf blijven. Maar niet iedere tegemoetkomende medeweggebruiker gaat netjes aan de kant
En in de bochten wordt het grind door de zware banden van de opleggers en landbouwverkeer iedere keer losgereden en ligt dus verspreid over de weg. Nou het voelt af en toe als of je op ijs rijdt.
Dus ik kan maar 1 ding doen langzaam rijden en smorgens ( ik vertrek rond 6.20 uur) zo lang mijn grootlicht aanlaten dat het begint te ergeren zodat ik zeker weet dat iedereen mij gezien heeft.
Ik weet, ik weet het ....het is niet netjes. maar liever duidelijk aanwezig dan uitwijken in een berm en op mijn plaat gaan. Zeker omdat de weersomstandigheden de laatste weken ook niet zo optimaal zijn.
Ik hoop dat het in iedergeval snel weer enigszins normaal zal zijn