FJ-ownersclub.nl
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken

Nieuws:

Natuurlijk mag ook onze Facebook pagina niet ontbreken.
Kijk hier voor de laatste informatie: Yamaha FJ Owners Club NL/BE

Pagina's: 1 2 [3]  Allemaal   Omlaag

Auteur Topic: der Bomber gecrashed  (gelezen 6918 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Meatpoint

  • Gast
der Bomber gecrashed
« Reactie #30 Gepost op: 19 februari 2005, 10:38:54 »

ik denk dat GPZ niet op de hoogte was van het feit dat je ook voor je werk op de motor rijdt. En ik denk dat menig ander wel is gevallen geheel of gedeeltelijk door vermoeidheid. Dus ik snap de vraag wel.

Blijft natuurlijk altijd opletten, werk of prive, dat je er voor zorgt dat je fit op de motor stapt.
Maar de externe factoren die je hierboven beschrijft heb je natuurlijk nooit in de hand.


De weg die ik iedere dag naar mijn werk rij met de motor wordt op dit moment gebruikt als alternatieve route omdat er in mijn buurt veel aan de weg wordt gewerkt. Het is normaal een landweg, 1 rijstrook, maar nu moet er veel meer verkeer overheen waaronder ook zware opleggers die dit als noodroute gebruiken.
Ze hebben al naast de asfaltstrook aan beide zijden grind gestort omdat de berm helemaal wordt kapot gereden. Daar moet ik met de motor helemaal vanaf blijven. Maar niet iedere tegemoetkomende medeweggebruiker gaat netjes aan de kant :evil:
En in de bochten wordt het grind door de zware banden van de opleggers en landbouwverkeer iedere keer losgereden en ligt dus verspreid over de weg. Nou het voelt af en toe als of je op ijs rijdt.
Dus ik kan maar 1 ding doen langzaam rijden en smorgens ( ik vertrek rond 6.20 uur) zo lang mijn grootlicht aanlaten dat het begint te ergeren zodat ik zeker weet dat iedereen mij gezien heeft.
Ik weet, ik weet het ....het is niet netjes. maar liever duidelijk aanwezig dan uitwijken in een berm en op mijn plaat gaan. Zeker omdat de weersomstandigheden de laatste weken ook niet zo optimaal zijn.
Ik hoop dat het in iedergeval snel weer enigszins normaal zal zijn

der Bomber

  • Gast
der Bomber gecrashed
« Reactie #31 Gepost op: 19 februari 2005, 14:16:15 »

Hallo Miel,

Ik vond de vraag van GPZ niet vreemd hoor  :wink:  maar wel opmerkelijk omdat ik er graag een opmerking bij wilde maken. Vandaar mijn verhaal over fit zijn en routine.
Succes met het rijden op die onveilige route. Je hebt groot gelijk om je grootlicht zo lang mogelijk te gebruiken. Mijn ervaring is dat je plaats op de weg (ook) in dit soort situaties erg belangrijk is.

Greetings,  Gerton  8)

Michel

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2933
  • Zeewolde
    • Zin in een avondje rocken?
der Bomber gecrashed
« Reactie #32 Gepost op: 20 februari 2005, 13:16:20 »

Ik druk altijd in de file mijn grootlicht aan :P  irritant h?, blikjes?!?

Ik ben ook een keer omgekukeld door vermoeidheid :oops: gelieve dit niet verder vertellen :wink:
Geen FJ1200 3CV 1988 meer
www.dusrockt.nl

FJolanda

  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2350
  • Tilburg
der Bomber gecrashed
« Reactie #33 Gepost op: 20 februari 2005, 15:18:09 »

Als ik dit zo lees denk ik dat het tegenwoordig ook meer rekening mee gehouden word met vermoeidheid, wat ik op dit moment allemaal mag leren is eigenlijk meer als wat je normaal met les krijgt.

Hiermee bedoel ik dat ik met bijzondere verrichtingen ook over autoband heen rij of stapvoeds staand op de motor door de berm.

Hierdoor leer je ook je voertuit te beheersen en je weet wat je met de motor kan doen waardoor de angst ook weg genomen word, maar wel dat je bedacht blijft op de gevaren die op de weg aanwezig zijn.

Ik rij per les 1 1/2 uur maar als ik inderdaad moe ben dan moet ik dit aangeven en word er direkt een pauze ingezet, dat betekend dat ik dan ipv met de motor rond de oefenplaats, mijn benen mag strekken en zelf de plaats mag rond lopen.
Geef ik aan dat ik echt moe ben dan ga ik resoluut terug en is mijn les ten einde.

Verder heb ik nog iets leuks, Fjoppie en ik zijn lid geworden van een motorblad www.motoren-toerisme.be hierbij hebben wij een veiligheidsvest gekregen en dragen deze ook als we gaan rijden, het is een aanrader iedereen ziet je goed en soms reageren ze door zich spontaan aan de snelheid te gaan houden en rechts te gaan rijden hihihihi.
Een blik, een woord, een stille wenk....elkaar zo kennen is een geschenk

Eelco

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7494
  • Eschebrügge (Duitsland)
    • the sensor people
der Bomber gecrashed
« Reactie #34 Gepost op: 21 februari 2005, 09:49:53 »

Vermoeidheid? Op de motor heb ik daar niet zo veel last van. In de auto wel. So! Ik heb de nodige Red Bull weg gewerkt om wakker te blijven. Hadden we op vrijdag een vergadering in Utrecht. Begon om 8.30 (dus om 6 uur thuis weg) en stopte om 18.00. Dan is de avondspits erg zwaar kan ik je melden.

Niet goed te praten maar ja. Je moet toch naar huis.
FJ 1200 ABS 3CY (Model 3XW) 1994 Kleur MAS
FJ 1200 3CY (Model 3CV)1988 Kleur SBL

Eelco

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7494
  • Eschebrügge (Duitsland)
    • the sensor people
der Bomber gecrashed
« Reactie #35 Gepost op: 21 februari 2005, 09:54:15 »

Citaat van: FJ-enny
Verder heb ik nog iets leuks, Fjoppie en ik zijn lid geworden van een motorblad www.motoren-toerisme.be hierbij hebben wij een veiligheidsvest gekregen en dragen deze ook als we gaan rijden, het is een aanrader iedereen ziet je goed en soms reageren ze door zich spontaan aan de snelheid te gaan houden en rechts te gaan rijden hihihihi.


Nou, das lekker zo'n rijdende wegblokkade. Kep liever dat ze een beetje doorrijden.
In mijn GPSontvanger zit een hele felle rode led die aan en uit gaat. In de auto heb je er geen last van maar van buiten zie je hem goed. En dat in een witte Mercedes bus geeft voor veel mensen de aanleiding om op de rem te gaan. Ik zal er eens reklame op plakken.
FJ 1200 ABS 3CY (Model 3XW) 1994 Kleur MAS
FJ 1200 3CY (Model 3CV)1988 Kleur SBL

Dyrck

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5453
der Bomber gecrashed
« Reactie #36 Gepost op: 21 februari 2005, 11:35:15 »

Citaat van: FJ-enny
hierbij hebben wij een veiligheidsvest gekregen en dragen deze ook als we gaan rijden, het is een aanrader iedereen ziet je goed en soms reageren ze door zich spontaan aan de snelheid te gaan houden en rechts te gaan rijden hihihihi.


Moet je eens een paar blauwe superled's in de kuip monteren en blauwe flashlights in je luchthappers....
Da's helemaal lache  :twisted:
Gib mir Benzin
Es fließt durch meine Venen, Es schläft in meinen Tränen
Es läuft mir aus den Ohren, Herz und Nieren sind Motoren

Meatpoint

  • Gast
der Bomber gecrashed
« Reactie #37 Gepost op: 21 februari 2005, 17:03:34 »

Citaat

een veiligheidsvest gekregen

voor hen die geen lid willen worden, ze liggen ook bij Halfords, kleuren geel of oranje. ik meende 4,95 eurries

Citaat

Hiermee bedoel ik dat ik met bijzondere verrichtingen ook over autoband heen rij of stapvoeds staand op de motor door de berm.

Heb ik bij de VRO gehad, is wel een mooie ervaring. Toch wel goed om te weten wat je met een motor allemaal wel en niet kan. Alleen moet je met veranderde weersomstandigheden goed opletten, wat eerst wel kon kan dan niet meer....
Pagina's: 1 2 [3]  Allemaal   Omhoog