FJ-ownersclub.nl
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken

Nieuws:

Natuurlijk mag ook onze Facebook pagina niet ontbreken.
Kijk hier voor de laatste informatie: Yamaha FJ Owners Club NL/BE

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: 2023, de club gaat verder!  (gelezen 4892 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Eelco

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7491
  • Eschebrügge (Duitsland)
    • the sensor people
2023, de club gaat verder!
« Gepost op: 12 februari 2023, 21:18:20 »

Voor iedereen die op 12 februari niet bij de Algemene Leden Vergadering kon zijn.


De FJ club verkeert in zwaar weer.
Hieronder leg ik het een en ander uit.

Wellicht dat velen van jullie het niet eens weten maar de FJ club is niet alleen een forum en facebook pagina. Wij zijn een echte, bij de kamer van koophandel ingeschreven vereniging die tot doel heeft om de FJ1100 en FJ1200 niet uit het straatbeeld te laten verdwijnen. Om die reden is de club 20 jaar geleden opgericht. Een clubhuis hebben we niet, ons forum was ons clubhuis.

Maar tijden veranderen. Daar waar je vroeger alleen met je technische vragen op een forum terecht kon, zijn wij nu een beetje achterhaald door de social media. Op facebook krijg je ook antwoorden op je technische vragen dus waarom zou je betalen voor informatie?

Het huidige bestuur heeft met de aanwezige leden in een ingelaste ALV in september besloten om de stekker er uit te trekken. Het forum zou door blijven lopen maar de officiele vereniging zou stoppen.

Samen met Ron (Nor), Fred en Mark (Mark_Vans) hebben wij de leden gevraagd om ons het vertrouwen te geven om de club door te starten. We zijn nog in gesprek met een zeer waardevolle vijfde kandidaat bestuurslid. Niet omdat we bang zijn het werk niet aan te kunnen maar om zijn waardevolle kennis.

Wij willen in de toekomst het lidmaatschap aantrekkelijker maken. Ik heb wat wilde plannen maar die moeten allemaal eerst worden uitgewerkt. Maar we gaan absoluut ons uiterste best doen om meer inkomsten te genereren.

Nu zul je denken: waarom? Zo duur is een forum in de lucht houden toch niet?
Op zich is dat inderdaad niet heel duur. Maar met website is dat een stuk prijziger en op die website staat jaren clubhistorie. Dat willen we niet kwijt. Verder zijn er kosten voor de bankrekening en de min of meer verplichte verzekering. Dat telt uiteindelijk flink op. We kunnen dat niet betalen van slechts een handjevol betalende leden.

Daarom een oproep aan iedereen: Help ons! Meld je aan als betalend lid voor slechts 2 tientjes per jaar. Maar ik ben heel eerlijk. Op dit moment is je eigen voordeel daarvan klein. Maar help de FJ club overleven voor slechts twee McDonalds maaltijden per jaar en ik beloof iedereen dat wij van het nieuwe bestuur onze uiterste best gaan doen om er weer iets moois van te maken. 

Wij van het bestuur hebben een aantal plannen die we willen gaan uitwerken. Maar iedereen die ideeën heeft die goed zijn voor de club nodig ik graag uit om deze ideeën op te schrijven en te melden. Om oeverloze discussies te vermijden verzoek ik iedereen om deze ideeën per PB of mail aan een van de nieuwe bestuursleden te melden. Dit topic zal strak worden gemodereerd om het leesbaar te houden en zoals gezegd welles-nietus discussies te voorkomen. Vragen kunnen hier natuurlijk wel worden geplaatst.


Op dit moment hebben we echt financiële hulp nodig. Dus kijk in die ouwe sok of je daar nog 2 tientjes in hebt. Wij kunnen niet zonder jouw hulp!


Je kunt je 20 euro overmaken op Iban NL 59 INGB 00050378 17 tnv Yamaha FJ Owners Club Nederland. Wel graag je forumnaam vermelden.

Er zijn ook vermogende FJers onder ons. Donaties zijn uiteraard ook zeer welkom!

Heb je een eigen bedrijf of kun je je baas zover krijgen dat hij ons wil sponsoren? Neem dan met mij contact op om de mogelijkheden te bespreken.

Alvast ontzettend bedankt aan iedereen die de FJ club verder helpt!
« Laatst bewerkt op: 22 januari 2024, 17:45:05 door Eelco »
FJ 1200 ABS 3CY (Model 3XW) 1994 Kleur MAS
FJ 1200 3CY (Model 3CV)1988 Kleur SBL

FJRob90

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7000
  • Geldrop N.B.
Re: ***Doorstart FJ club***
« Reactie #1 Gepost op: 13 februari 2023, 09:52:57 »

Eelco misschien is het een idee om een banner op de stand te hangen met een oproep om Sponsoren te werven.
Tevens een spaarpot waar men geheel vrijwillig een sponsor bedrag kan doneren.
FJ1200 3cv 1989
BMW R1200 GS Adventure

Eelco

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7491
  • Eschebrügge (Duitsland)
    • the sensor people
Re: ***Doorstart FJ club***
« Reactie #2 Gepost op: 13 februari 2023, 12:19:53 »

De spaarpot is zeker een goed idee. De banner op zich ook maar die kost geld. En dat hebben we op dit moment niet. We gaan wel flyers uitdelen.
FJ 1200 ABS 3CY (Model 3XW) 1994 Kleur MAS
FJ 1200 3CY (Model 3CV)1988 Kleur SBL

FJRob90

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7000
  • Geldrop N.B.
Re: ***Doorstart FJ club***
« Reactie #3 Gepost op: 14 februari 2023, 17:08:42 »

De spaarpot is zeker een goed idee. De banner op zich ook maar die kost geld. En dat hebben we op dit moment niet. We gaan wel flyers uitdelen.

Mwa wat A4 met 1 letter per A4 en die aan elkaar plakken en je hebt een banner.
Stuur ( als nieuw bestuur ) op tijd een korte vattende tekst en dan weet ik wel een printer en dan hangt ie er vrijdag  :evil:
FJ1200 3cv 1989
BMW R1200 GS Adventure
Pagina's: [1]   Omhoog