FJ-Ownersclub
FJ1200 => Algemeen => Topic gestart door: Remco op 26 april 2004, 14:34:44
-
Wie weet er meer te vertellen over het rijden met een 1 wielige aanhanger.
- maximum snelheid
- eigen kenteken
- andere voorwaarden/verplichtingen
Ik ben nu serieus bezig om een aanhanger te kopen en zou graag wat meer info willen.
-
Volgens mij moet je dezelfde regels volgen als bij de auto alleen hoe het zit met (on)geremd gewicht durf ik niet te zeggen. Je hebt wel een witte kentekenplaat nodig met hetzelfde nummer als je motor.
Succes ermee en als je ergens alle info bij elkaar hebt, plaats het dan ook hier op het forum.
Melle
-
Effe op Internet rondsurfen en je hebt de exacte info.
Voor NL geldt dat tot een max totaal gewicht geen eigen kenteken verplicht is (wel witte plaat), daarboven wel eigen kenteken. Is er dat nog niet dan is keuren verplicht. Bovendien E-rijbewijs nodig. Hoe het in B zit weet ik niet.
-
Effe denke: in de Weebosch een, in Overpelt een. Kan er altijd wel eentje leasen dan tegen een Dommelsch prijsje?
-
de regels voor een 1 of twee wieler zijn het zelfde en vrij simpel
voordat ik met mn kar project begon heb ik het een an ander uitgezocht tot ik een ons weeg de enigste twee regels die ik kon vinden zijn dat de achterkant van de kar niet langer mocht wezen dat twee en een halfe meter van hart achterwiel gezien en er mag niet meet wegen dan de helft van je motor dat zijn de twee regels die je zonder gezond verstand misschien niet geweten had !!!
suc6
ard
-
:oops: Gaaaaaaaaaaaaaap, oh, ging over aanhanger achter motor ipv onder motor
-
hi hi :roll:
-
bij tips en trucs een bericht gepost over een gevonden internetsite. Maar ik weet nog steeds niet hoe hard je met een 1 wielige motoraanhanger in Nederland mag. 80 of 120????
-
80 al heb je 9 wielen onder je AANHANGER het blijft een aanhanger
er zit geen verschil in 1 of twee wielen
ard
-
80 met een FJ....... :( :(
Dan ga ik toch liever voor een rack en koffers
Jan
-
Ik kan dan beter in Belgi? met een motoraanhanger rijden, max 120 op de snelweg of heb ik het verkeerd gelezen bij tips en trucs
-
In duitsland mag je dan 60 op de autobahn, daar is een FJ helemaal niet voor gebouwt.
Gezellig met de club naar Sauerland , als er een met een aanhanger meegaat moet je officieel 60 km/u aanhouden.
Als er dan zo'n dikke ster aan komt zetten met 200+ ben je nog neit jarig
-
die snelheid moet je met een groote korrel zout nemen
kep vant jaar door duitsland gereden en 100 110 gereden niks aan het handje div keren de polizij gezien en niks nada nop
als je een beetje aandacht besteed aan de stand van je wiel tov het asfalt
kan je rustig 120 rijden!!!!!
toen mijn kar klaar was en de trekhaak achter mn fj zat ben ik wat gaan klooien met kogeldruk en bandenspanning beide factoren hebben groote invloed op het rijgedrag en het comfor vd motor rij nu probleem loos
ard
-
Bij mijnheer Schuring op de site (aanhangerbouwer) staan wat regeltjes, en ook mijn aanhangertje... www.h-schuring.nl.
Greetzzz,
Spooky :twisted: :twisted:
-
Effe op Internet rondsurfen en je hebt de exacte info.
Voor NL geldt dat tot een max totaal gewicht geen eigen kenteken verplicht is (wel witte plaat), daarboven wel eigen kenteken. Is er dat nog niet dan is keuren verplicht. Bovendien E-rijbewijs nodig. Hoe het in B zit weet ik niet.
Mwah, ik neem aan dat je aanhangergewicht niet boven de 750 kg komt dus over rijbewijs en kenteken geen zorgen.