FJ-Ownersclub
FJ1200 => Algemeen => Topic gestart door: DaveFJ op 7 april 2016, 19:34:51
-
Begin deze week de Hyperpro Streetbox binnen gekregen. (links is de nwe veer)
In de avonduren aan het klussen geweest. Ze zijn gemonteerd.
Meteen de voorvorkrubbers vervangen.
Gisteren gereden en ik kan zeggen, gewoon een strakke fiets!!!
Nu nog de zware trilling bij gasdicht opsporen.
Heeft iemand dezelfde ervaring?
Denk aan een koppeling in onbalans
Ketting en tandwielen zijn vervangen.
-
ja dat is een verschil van dag en nacht.
-
Is niet goedkoop, wel erg mooi spul.
-
Mooi spul :mrgreen:
Koppelingkorf heb ik ook wel eens gehad ( trillen) maar is niet alleen bij gas dicht.
Ketting niet te strak?
-
Gas dicht en koppeling in of alleen gas dicht?
Denk aan je voortandwiel of achtettandwieldrager lager.
-
Gas dicht en koppeling in of alleen gas dicht?
Denk aan je voortandwiel of achtettandwieldrager lager.
Alleen gas dicht
-
Fred,
Heb mijn achterwiellagers en tandwiellager gevingerd. Is ok.
Motor laten lopen bij 3500 - 4000 rpm.
Ik voel met mn hand tegen het koppelingdekesel een vibratie.
Ga eerst de carbs op synchroon controleren
Dan korf bekijken op speling.
Morgen maar verder.
-
Het lijkt inderdaad op of je voortandwiel zit niet vast of je tandwiel lager niet top.
Op de middenbok en ff wiel slingeren
Schroevendraaier op de as oor er tegen aan en luisteren maaar
-
Fred,
Heb mijn achterwiellagers en tandwiellager gevingerd. Is ok.
Ik vinger ook wel eens wat , maar niet zulke dingen :2funny: :2funny:
-
Het lijkt inderdaad op of je voortandwiel zit niet vast of je tandwiel lager niet top.
Op de middenbok en ff wiel slingeren
Schroevendraaier op de as oor er tegen aan en luisteren maaar
1. Voortandwiel zit vast.
2. Achter tandwiellager is goed.
3. Er zit speling op de korf (naaldlager)
Enig ervaring met de hoeveelheid speling? (of juist geen speling)
BTW het lager is niet meer te koop bij YAMAHA dealer…
-
Heb toch maar het zooitje losgemaakt.
Het druklagertje is inmiddels vervangen en de naaldlager ligt in bestelling bij Van Meel Motoren (achteraf toch in voorraad)
Vrijdag alles weer samenbouwen.
Wordt vervolgt.
-
goed bezig :mrgreen:
groet, Ro
-
Ik denk dat ik die ook maar eens moet vervangen. Heb je onderdeel nummer van dit lager?
-
Trilling bij 3500 is grotendeels weg door het monteren van een origineel tandwiel voor.
-
Trilling bij 3500 is grotendeels weg door het monteren van een origineel tandwiel voor.
Dave, pas hadden we het er over.
Heb je nu een tandwiel met rubber ( origineel yamaha)gemonteerd?
-
Zijn je silent blocks gangbaar?
-
Trilling bij 3500 is grotendeels weg door het monteren van een origineel tandwiel voor.
Dave, pas hadden we het er over.
Heb je nu een tandwiel met rubber ( origineel yamaha)gemonteerd?
Heb idd op advies van jou OEM tandwiel met rubber gekocht.
Echter heel duur rond de 50 euries.
Overigens ook mijn remklauwen gecontroleerd.
Zijn met de hand terug te drukken.
Schijven zijn inmiddels besteld.
-
Zijn je silent blocks gangbaar?
Nog niet gecontroleerd.
Maaruh…bij een kmstand van ruim 16.000 km?
Maar goed wellicht uitgedroogd in de 24 jaar….
-
Precies de grootste bron van trillings overdracht ligt daar
-
Precies de grootste bron van trillings overdracht ligt daar
[/quote
Ok
Net gecontroleerd
De bussen zitten los in de messing passing echter wel versleten tot koper.
Lichte speling
Ingevet speling weg
Graag je advies cq mening
-
Het zijn bronzen bussen dus versleten lijkt me heel erg sterk.
Trillings overdracht kan echt waanzinnig veel oorzaken hebben. O.a. deZe bussen slechte ketting of tandwiel of uitlijning lagers motor ophanging frame bouten enz
-
Het zijn bronzen bussen dus versleten lijkt me heel erg sterk.
Trillings overdracht kan echt waanzinnig veel oorzaken hebben. O.a. deZe bussen slechte ketting of tandwiel of uitlijning lagers motor ophanging frame bouten enz
Ok Fred brons zou ook kunnen
Zal foto's uploaden
Morge ff rijden
-
Bij de 3 xw zitten achter de voetsteunen extra rubberdoppen op de schetsplaten waar de voetsteun tegenaan zit, oud rubber is hard en geeft trillingen goed door. Die rubbers kan je vervangen ook links achter het voortandwiel zit een trillingsdemprubber tussen frame en blok die kan je aandraaien/ stellen met een bout en moer, als dat rubber verhard is geeft dat ook de trilling heftiger door. De oudere FJ's hebben deze rubbers niet dus ook geen last van.
Ik heb al sinds tijden het originele voortandwiel met rubberbezetting kost wat maar hoe vaak wissel je dat.
-
Heb idd op advies van jou OEM tandwiel met rubber gekocht.
Echter heel duur rond de 50 euries.
Die zijn dan van HFL 45 naar EUR 50 gegaan!
-
Wat kan trillingen bij een 3cv veroorzaken? Daar zitten geen silent blocks op toch?
-
Heb idd op advies van jou OEM tandwiel met rubber gekocht.
Echter heel duur rond de 50 euries.
Die zijn dan van HFL 45 naar EUR 50 gegaan!
Wat niet?!! :-(
-
Bij de 3 xw zitten achter de voetsteunen extra ..................
Hey Jan!! :-) Ook weer daar.?! :mrgreen:
-
Wat kan trillingen bij een 3cv veroorzaken? Daar zitten geen silent blocks op toch?
Silent blocks veroorzaken geen trillingen.
-
Heb idd op advies van jou OEM tandwiel met rubber gekocht.
Echter heel duur rond de 50 euries.
Die zijn dan van HFL 45 naar EUR 50 gegaan!
Wat niet?!! :-(
Salarissen van de gewone man niet, wel die van het kabinet en diverse "top"functies.