FJ-Ownersclub
FJ1200 => Algemeen => Topic gestart door: fjaap op 6 januari 2017, 10:53:12
-
Een "self-balancing" motor van Honda:
https://youtu.be/VH60-R8MOKo (https://youtu.be/VH60-R8MOKo)
-
wow, hebben, hebben, hebben. kan ik niet meer omvallen :2funny: :2funny:
-
Echt heel cool gemaakt
-
Pfft..
-
Ah joh, vooruitgang is nie te stoppen. Over een paar jaar stap ik zondagmorgen nie meer op de motor maar druk ik vanuit me nest op een knopje en zeg tegen hem: ga maar effe tanken in Luxemburg en breng gelijk ff een fles wiskey mee :-D
Maar ik moet da knopje wel af en toe uit kunnen zetten... 8-)
-
Ah joh, vooruitgang is nie te stoppen. Over een paar jaar stap ik zondagmorgen nie meer op de motor maar druk ik vanuit me nest op een knopje en zeg tegen hem: ga maar effe tanken in Luxemburg en breng gelijk ff een fles wiskey mee :-D
Maar ik moet da knopje wel af en toe uit kunnen zetten... 8-)
zou wel beter voor je benen zijn of niet? :evil: :2funny: :2funny:
-
Ah joh, vooruitgang is nie te stoppen. Over een paar jaar stap ik zondagmorgen nie meer op de motor maar druk ik vanuit me nest op een knopje en zeg tegen hem: ga maar effe tanken in Luxemburg en breng gelijk ff een fles wiskey mee :-D
Maar ik moet da knopje wel af en toe uit kunnen zetten... 8-)
zou wel beter voor je benen zijn of niet? :evil: :2funny: :2funny:
Jot, en bij jou voor je armen :evil: :2funny:
-
Ah joh, vooruitgang is nie te stoppen. Over een paar jaar stap ik zondagmorgen nie meer op de motor maar druk ik vanuit me nest op een knopje en zeg tegen hem: ga maar effe tanken in Luxemburg en breng gelijk ff een fles wiskey mee :-D
Maar ik moet da knopje wel af en toe uit kunnen zetten... 8-)
zou wel beter voor je benen zijn of niet? :evil: :2funny: :2funny:
Jot, en bij jou voor je armen :evil: :2funny:
jut en jul op de motor :2funny: :2funny:
-
:2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :-D
-
Opvallend is dat het stuur in dezelfde positie blijft, terwijl de voorvork om het balhoofd draait.
-
Wel grotere stabiliteit op hoge snelheid
-
Het schijnt juist ontwikkeld te zijn voor vergroting van stabiliteit bij lage snelheden, vandaar ook het kunnen onderuitzakken van de voorvork:
grotere balhoofdhoek en grotere wielbasis en grotere naloop.
-
jut en jul op de motor :2funny: :2funny:
Nee allebei niet op de motor :crazy2:
-
De hoek van voorvork is instelbaar dus rechterop voor stadsverkeer of veel korte bochtjes, en naar voren voor grotere stabiliteit bij hogere snelheid. Ben wel benieuwd of je zoiets al rijdend kunt instellen.
Op die onderste schommel moet je trouwens geen speling krijgen lijkt me trouwens ook een zwakkere verbinding als nu gebruikelijk.
Ik heb mijn poten maximaal doorstaan wat hetzelfde effect geeft, is makkelijk in het stadsverkeer waar ik hem veel gebruik.