FJ-ownersclub.nl
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken

Nieuws:

Volg clubnieuws ook via Twitter:
https://twitter.com/FJownersclub

Pagina's: [1] 2  Allemaal   Omlaag

Auteur Topic: Motorrijder overleeft botsing eend niet  (gelezen 6800 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Beertje

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12623
Motorrijder overleeft botsing eend niet
« Gepost op: 17 april 2004, 15:13:07 »

AMSTERDAM, 17-04-2004 - Een motorrijder is zaterdagochtend in Zwijndrecht om het leven gekomen, nadat een eend tegen zijn helm vloog. De motorrijder raakte daardoor uit balans en viel van zijn motor tegen een paal aan. De man reed 50 kilometer per uur. Dat vertelt politiewoordvoerder Marieke Schoneveld.

De man had nog een hartslag toen de ambulance en traumahelikopter arriveerden. Het slachtoffer overleed na reanimatie aan zijn verwondingen. De identiteit van de man is nog niet bekend gemaakt.
Cash is King, tegen de digitale slavernij.

Meatpoint

  • Gast
Motorrijder overleeft botsing eend niet
« Reactie #1 Gepost op: 17 april 2004, 15:35:25 »

zo zie je maar,
er gebeuren ook dingen die je zelf niet in de hand hebt. Je kunt zo voorzichtig rijden maar een eend......................

lullige manier om een ongeluk te krijgen

Eelco

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7491
  • Eschebrügge (Duitsland)
    • the sensor people
Motorrijder overleeft botsing eend niet
« Reactie #2 Gepost op: 17 april 2004, 20:09:01 »

Tja, ik heb er nog een:

Motorrijder omgekomen op N34  
 
COEVORDEN - Een 23-jarige motorrijder uit Coevorden is vrijdagmorgen op de N34 om het leven gekomen.

De man reed 's ochtends vroeg vanuit Coevorden in de richting van Gramsbergen. Ter hoogte van de afslag Holtone raakte de man door nog onbekende oorzaak op de linker weghelft. Een tegemoet komende vrachtwagen kon de motorrijder niet meer ontwijken.

De weg is enkele uren afgesloten geweest voor het verkeer.
 


Is motorrijden wel zo'n veilige hobby?
FJ 1200 ABS 3CY (Model 3XW) 1994 Kleur MAS
FJ 1200 3CY (Model 3CV)1988 Kleur SBL

Crazy

  • Gast
Motorrijder overleeft botsing eend niet
« Reactie #3 Gepost op: 17 april 2004, 20:21:57 »

Er zullen er nog wel meer volgen, twas weer goed weer en heb toch weer een hoop zomerrijders gezien: geen pak, geen laarzen, geen handschoenen en geen verstand.

Heb wel het idee dat narmate de db's stijgen, de rijbekwaamheid daalt.


Maar tegen zoiets lulligs als een eend is natuurlijk niet veel te doen. Sneu verhaal. Op het nieuw meldden ze ook nog dat de eend het ook niet overleeft had; alsof we op die informatie zitten te w88 na het sterven van een mens......... :evil:

eric fj 1200 93

  • Gast
Motorrijder overleeft botsing eend niet
« Reactie #4 Gepost op: 17 april 2004, 20:44:02 »

hoi,

"is motor rijden wel zo'n veilige hobby"

Als ik de statistieken goed herinner, dan is de kans om een dodelijk ongeval op een motor te krijgen ongeveer 10x zo groot als in ee auto! Sommige mensen weten deze (gemiddelde) kans fors te verhogen door hun specifieke rijstijl. Het blijft natuurlijk zo dat je "je eigen kreukelzone" bent op een motor.

Let wel, veel motor ongelukken zijn "eenzijdig" , bijv. het missen van een bocht. Je kunt er zelf dus wel iets aan doen. Maar het blijft een risico.

Je hele leven niet drinken, niet roken, niet ..., niet FJ 1200 rijden, dat is toch ook saai!

Ssssmoky

  • Gast
Motorrijder overleeft botsing eend niet
« Reactie #5 Gepost op: 17 april 2004, 23:16:19 »

Eric schreef

Citaat
Je hele leven niet drinken, niet roken, niet ..., niet FJ 1200 rijden, dat is toch ook saai



Niet drinken, doe ik niet.     niet roken, doe ik.   niet....., doe ik .....  niet FJ rijden doe ik niet,   zo is het toch al een stuk minder saai 8)    \:D/

Peertje

  • Gast
Motorrijder overleeft botsing eend niet
« Reactie #6 Gepost op: 18 april 2004, 13:17:33 »

Was gistermiddag met het cb'tje onderweg , reed rustig met 80km/h over de provinciale weg., (veel harder is metzo.n cb'tje ook niet comfortabel., )
werd ik bijna van de weg geschoffeld door een mens in een golffie die driekwart van de tegenligger baan nodig had.,
het ging gelukkig goed, maar besloot toch het mens even te burgerarresteren., na dus met gevaar voor rijbewijsverlies en met 140 achter het mens aangescheurd te zijn., kon ik haar in de berm sturen/drukken.,  
raampje ging los, heel veel verontschuldigingen., en het stuur was haar uit de handen gegleden (Ha).,
mijn vermoeden is dat ze een sigaret aan het pakken/opsteken was en daarom ver uit koers was.,
maar het was geen opzet, daar was ik wel van overtuigd, dus het mens twee keer verteld dat ze haar kop erbij moest houden en weer verder gegaan.,
kunnen ze op een vrijwel rechte weg nog niet eens met een hand sturen en met de andere sigaretten pakken.,
wat een trut!

vr3506

  • Gast
Motorrijder overleeft botsing eend niet
« Reactie #7 Gepost op: 18 april 2004, 18:01:53 »

Mag niet generaliseren, maar heb de indruk dat er met vw golfjes in alle soorten en maten heel erg "vreemd" gereden wordt, als je na het weekend op tv van die ongevallen bekijkt zijn er bijna altijd golfjes bij betrokken.


Jan

willem777

  • Gast
Motorrijder overleeft botsing eend niet
« Reactie #8 Gepost op: 18 april 2004, 18:08:29 »

Citaat van: vr3506
Mag niet generaliseren, maar heb de indruk dat er met vw golfjes in alle soorten en maten heel erg "vreemd" gereden wordt, als je na het weekend op tv van die ongevallen bekijkt zijn er bijna altijd golfjes bij betrokken.


Jan


Geldt voor meerdere auto's Jan , ook bij gasten in terreinwagens kan ik me soms dood ergeren aan hoeveel weg die gasten nodig hebben , hoe groter de auto, hoe onkwetsbaarder zij zich voelen krijg ik wel eens de indruk. gr. willem

Eelco

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7491
  • Eschebrügge (Duitsland)
    • the sensor people
Motorrijder overleeft botsing eend niet
« Reactie #9 Gepost op: 18 april 2004, 19:19:28 »

Vandaag ook weer zo'n l*l in een Volvo XC.
Eerst op het laatste nippertje mij inhalen en vervolgens zowat mijn koplampwissers (was met de auto) erafrijden. Vervolgens mijn voorligger op de uitvoegstrook inhalen en na het viaduct de auto daarvoor over de invoegstrook inhalen. En dat over het gedeelte van de N34 waar in een maand tijd al 3 dodelijke ongevallen te betreuren waren.
Maar ik heb z'n kenteken:30-JB-LK :twisted:
FJ 1200 ABS 3CY (Model 3XW) 1994 Kleur MAS
FJ 1200 3CY (Model 3CV)1988 Kleur SBL

Dyrck

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5453
Motorrijder overleeft botsing eend niet
« Reactie #10 Gepost op: 18 april 2004, 20:00:18 »

Citaat van: eelco
Maar ik heb z'n kenteken:30-JB-LK :twisted:

Bestaat er geen 'hufterlijn' waarop je dit soort gedrag kunt doorgeven, kun je deze mail doorsturen naar dat politieforum, of is er niet iemand met connecties bij het cbr ???? :twisted:
Gib mir Benzin
Es fließt durch meine Venen, Es schläft in meinen Tränen
Es läuft mir aus den Ohren, Herz und Nieren sind Motoren

Eelco

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7491
  • Eschebrügge (Duitsland)
    • the sensor people
Motorrijder overleeft botsing eend niet
« Reactie #11 Gepost op: 18 april 2004, 20:07:33 »

ikke :twisted:  :twisted:  :twisted:
FJ 1200 ABS 3CY (Model 3XW) 1994 Kleur MAS
FJ 1200 3CY (Model 3CV)1988 Kleur SBL

Crazy

  • Gast
Motorrijder overleeft botsing eend niet
« Reactie #12 Gepost op: 18 april 2004, 20:10:06 »

Doodhangen en opschieten dat volk!



Of is dat erg radicaal?

eric fj 1200 93

  • Gast
Motorrijder overleeft botsing eend niet
« Reactie #13 Gepost op: 18 april 2004, 21:33:42 »

hoi,

Er schijnt een algemeen politie nummer te zijn waar je dit soort ongein op kunt melden (met kenteken, dus). Weet niet wat ze er precies mee doen, maar helpt in ieder geval om je frustatie nivo te verlagen.
Weet het nummer zo niet, maar dat zullen ze je bij het plaatselijke buro wel kunnen vertellen.

marco

  • Gast
Motorrijder overleeft botsing eend niet
« Reactie #14 Gepost op: 19 april 2004, 03:50:54 »

Ik heb iets met BMWtjes.Die gasten rijden langzaam zodat ze gezien worden....haal ik ze in scheuren ze als gekken achter me aan en snijden me dan weer de weg af. Deze week al 2 x gebeurt...tja gewoon rustig blijven en leven en laten leven.
Over bijzonder telefoonnummers geschreven: Je hebt een KLIKLIJN: 090070000 is het zover ik weet.
Pagina's: [1] 2  Allemaal   Omhoog