FJ-ownersclub.nl
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken

Nieuws:

Natuurlijk mag ook onze Facebook pagina niet ontbreken.
Kijk hier voor de laatste informatie: Yamaha FJ Owners Club NL/BE

Pagina's: 1 [2] 3  Allemaal   Omlaag

Auteur Topic: wat is de dagwaarde?  (gelezen 7483 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Evabosch

  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 325
  • FJ1100
Re:wat is de dagwaarde?
« Reactie #15 Gepost op: 8 maart 2011, 13:18:05 »

Wauw Rob,
Dat is inderdaad een andere kant vanhet verhaal waar niemand snel bij stil staat.
Ik heb contact opgenomen met de verzekering, maar heb de schadepapieren nu nog even thuis.
wil ze morgen verzenden. Maar ga vandaag nog naar de garage (wordt gebeld als de motor er is) om de schade eens goed te bekijken.
het blok heeft het vast overleefd, maar het frame is de vraag.
Het is inderdaad mijn dagelijks vervoer, dus heeft voor mij veel meer waarde idd.
Ik zat inderdaad te denken of het mogelijk is met tweedehands onderdelen de motor op te knappen.
Mocht dit niet baten, de onderdelen voor anderen ter beschikking te stellen.
Wat ik raar vond is dat het bedrijf die zou kunnen taxeren me meedeelde dat een officieel taxatierapport 200 euro kost en voor mijn rekening is.
Wanneer de schade boven de dagwaarde uitkomt komt er ook een expert bij voor de taxatie.
Hij zou wel kijken of het mogelijk is de waarde van de motor hoger in te schatten idd, maar ik heb er geen 'nieuwe' snufjes of dergelijke op.
Ik ga in elk geval even contact opnemen met het betreffende bedrijf zodra ik meer weet.
bedankt voor de goede hulp!


rop

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 541
  • 3CV 132.000 km, 3XW abs 33894 km
Re:wat is de dagwaarde?
« Reactie #16 Gepost op: 8 maart 2011, 13:34:26 »

Een taxatierapport met een prijs van 200 euro is belachelijk hoog en die zou je dan inderdaad eerst zelf moeten voorschieten! Aangezien die kosten later ook vergoed moeten worden door de verzekeraar van de tegenpartij, gaat dat bedrag ook nog eens van de dagwaarde af; hou je nog minder over voor schadeherstel! Maar, stel dat je tweede hands onderdelen overweegt, en je zou hiervoor een motorreparatiebedrijf waar ook motoren worden gesloopt benaderen, dan moet je waarschijinlijk wel een leuke deal kunnen maken. Zeker als ze weten dat je bij hun onderdelen komt kopen, moet het er toch wel inzitten dat ze die taxatie gratis doen. In het geval je goede contacten hebt met een motorherstelbedrijf, dan kan je ook afspreken dat je je motor bij dat bedrijf neerzet en dat de schade-expert van de verzekeraar bij dat bedrijf en in overleg met hun de schade vaststelt. (in mijn geval gelukt bij Bolman in Den Haag :mrgreen:).

@Mark, bedankt je reactie en goed idee ook maar ik heb geen flauw idee hoe ik een sticky moet plaatsen :oops:
belijdend lid sinds 24 Januari 2003

Evabosch

  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 325
  • FJ1100
Re:wat is de dagwaarde?
« Reactie #17 Gepost op: 8 maart 2011, 14:41:40 »

Hij gaf inderdaad al aan dat als ik dara een nieuwe motor koop de taxatie gratis is en bij onderdelen er een korting op is.
maar als het allemaal officieel wordt dan gaat het iig wat kosten. Moet ik dat ook nog zelf voorschieten ja? Wat een belachelijk iets.
Maar het bedrijf wilde me wel helpen de dagwaarde omhoog te schroeven. Bespreek het straks allemaal wel en post vanavond weer:)
bedankt voor de goede reacties :mrgreen:

The O

  • Gast
Re:wat is de dagwaarde?
« Reactie #18 Gepost op: 8 maart 2011, 14:45:23 »

@Mark, bedankt je reactie en goed idee ook maar ik heb geen flauw idee hoe ik een sticky moet plaatsen :oops:

Als we van alles dat wel interessant is  :2funny: sticky's gaan maken dan kunnen we de zoekfunctie er wel af gooien en wordt het een saaie "openingspagina" :buck2: :coolsmiley:
Gooi het dan in een FAQ sectie.

Vervelend voor je Eva. Tips van Rop zijn nuttig, maar ik denk dat een buurman eerder in termen van redelijkheid denkt dan een bedrijf.
Alleen al omdat de boekhouder niet weet hoe hij het in zijn papieren moet boeken.....
Tevens heb ik zelf de ervaring met een dergelijke situatie met een bedrijf dat ze zich het liefst verschuilen achter "nicht mein Bier"
« Laatst bewerkt op: 8 maart 2011, 14:48:40 door The O »

Evabosch

  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 325
  • FJ1100
Re:wat is de dagwaarde?
« Reactie #19 Gepost op: 8 maart 2011, 16:47:09 »

Daar zit wat in, maar niet geschoten is altijd mis, denk dat ik morgen in mijn pauze even langs het 'buur'bedrijf ga :knuppel2:
Goed, de fj is een total loss geval :cry:. Stuur krom, grote kans dat frame ook harde klap heeft gehad en krom is..
Nu kan ik hem laten taxeren en mag daarna waarschijnlijk de motor houden, kosten 200 euries.
Of ik regel het zelf met de verzekeringstaxateur er moet het van de restwaarde hebben...
Denk dat ik voor het eerste ga...schatting is dat ik er mss zo 300 aan overhoudt.
FJaap is meegeweest en heeft er ook foto's van die mss vanavond al zichtbaar kunnen zijn
Toch jammer...

Nor

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14091
  • 't Zand N-H.
    • Arrow classic rock
Re:wat is de dagwaarde?
« Reactie #20 Gepost op: 8 maart 2011, 16:59:04 »

Echt balen, Eva..   :-(
Jij weet toch ook wel, FJ1200 maakt het verschil tussen "beleving en kippevel"..

5x FJ. '85 t/m '92.

fjaap

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5590
  • Alstätte (Bij Enschede)
Re:wat is de dagwaarde?
« Reactie #21 Gepost op: 8 maart 2011, 20:26:33 »

Lijst van zichtbare kapotte delen:
  • binnenpoten(krom vanaf het T-stuk)
  • voorspatbord
  • kuip
  • subframe (verbogen)
  • rechterspiegel
  • remhendel
  • koplamp
Het is inderdaad de vraag hoeveel het balhoofd te verduren heeft gehad en doorgegeven is aan het frame.
Risico is groot dat, wanneer alle delen uitgewisseld zouden worden, de fiets toch niet meer lekker stuurt.
Kl*te ... :-(
FJ1100 36Y
FJ1200 1TX Shiny Black
Let the rabbits wear glasses

Kraanvogel

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3889
  • Uit de enige Zuiderzeepolder. (Wieringermeer)
Re:wat is de dagwaarde?
« Reactie #22 Gepost op: 8 maart 2011, 20:36:46 »

Ik heb nog een achtersubfame van een 1100 liggen, als nieuw. :mrgreen:
Gestraald en gespoten in grondverf, zwarte lak en blanke lak. :smitten:

Groet, Gerard. :coolsmiley:
Alles op z'n tijd, maar wel rap een beetje.

Honda ST1100A CBS ABS TCS black 1996 V4 100pk
Volvo S80 II 2.5T Geartronic Summum zwart 11-2006 200pk G3 lpg
Volvo S40 2.4i zilver metallic 01-2005 170pk
Volledig uitgeruste motorwerkplaats.
Henra 2,7 tons 3 zijdige kipper / plateauwagen / oprijwagen '02
Batavus Staccato '07 1mk metallic blauw/brons
van Bommel maat 47 donkerblauw
5820 Kwh zonnepanelen
300 L. zonneboiler met warmtepomp en 4 zonnecollectoren
2000 Kwh aandelen windmolen "de Trouwe Wachter"

Menno

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7934
Re:wat is de dagwaarde?
« Reactie #23 Gepost op: 8 maart 2011, 20:56:08 »

Erg klote Eva..  aan 't lijstje van Jaap te zien is er toch eea krom of kapot.  Succes met de verzekering...  enne..  toch snel weer op een motor stappen en rondje(s) rijden (of heb je dat al gedaan ? )

Evabosch

  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 325
  • FJ1100
Re:wat is de dagwaarde?
« Reactie #24 Gepost op: 8 maart 2011, 21:07:49 »

nog niet menno, maar daar ben ik niet bang voor :mrgreen:
Als ik een motor had zou ik zo weer rijden.
Bedankt

Biker

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 161
  • Biker
Re:wat is de dagwaarde?
« Reactie #25 Gepost op: 8 maart 2011, 22:12:35 »

Hartstikke balen zulke schades. in ieder geval blij dat je er zelf heel uitgekomen bent.

Ik zou voorlopig niets accepteren van een verzekering. Laat je even goed informeren bij een letselschadebureau. Deze werken op kosten van de tegenpartij en regelen alles voor je. Heb er al 2 x gemak van gehad en bij schade waarbij mogelijk lichamelijk ongemak bij komt kijken is dat het eerste wat ik doe.

gr Biker

rop

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 541
  • 3CV 132.000 km, 3XW abs 33894 km
Re:wat is de dagwaarde?
« Reactie #26 Gepost op: 10 maart 2011, 11:52:42 »

Citaat
Ik zou voorlopig niets accepteren van een verzekering. Laat je even goed informeren bij een letselschadebureau. Deze werken op kosten van de tegenpartij en regelen alles voor je. Heb er al 2 x gemak van gehad en bij schade waarbij mogelijk lichamelijk ongemak bij komt kijken is dat het eerste wat ik doe.

Goed plan! Heb je een rechtsbijstandverzekering of een verkeersclausule rechtsbijstand op je verzekeringspolis?
Als redelijkheid niet werkt dan ARAG of vergelijkbare belangenbehartiger inschakelen. Als je nog geen verzekering hebt, dan kan je ze soms toch inschakelen mits je dan direct een rechtsbijstandverzekering afsluit of een verkeersrechtsbijstandclausule in je polis laat opnemen. Vooral dat laatste zou ik aanbevelen (sowieso). Je komt als motorrijder nou eenmaal eerder buiten je schuld om in situaties terecht waar juridische bijstand nodig is (been there).

Succes Eva en hoe zit het met de resources van de FJ-club: die schade moet met "ons" enorme arsenaal aan onderdelen toch prtettig te regelen zijn (of schrijf ik nou wat geks)?
belijdend lid sinds 24 Januari 2003

Nor

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14091
  • 't Zand N-H.
    • Arrow classic rock
Re:wat is de dagwaarde?
« Reactie #27 Gepost op: 10 maart 2011, 13:18:01 »

met "ons" enorme arsenaal aan onderdelen toch prtettig te regelen zijn (of schrijf ik nou wat geks)?
Ja..!!   :-D
Jij weet toch ook wel, FJ1200 maakt het verschil tussen "beleving en kippevel"..

5x FJ. '85 t/m '92.

jilt van Seijen

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 923
  • Hemrik Fryslan
Re:wat is de dagwaarde?
« Reactie #28 Gepost op: 10 maart 2011, 20:08:39 »



    Tja Eva Altijd heel vervelend als je zoiets mee maakt !!!!!
    Maar zoals ron al verteld onderdelen zijn binnen de club best wel te vinden
    In Hemrik ligt eventueel nog een compleet fj1100 Frame met kenteken
    Mocht je belangstellein hebben laat maar weten  :mrgreen: :mrgreen:

    Groetjes jilt
Fryslan boppe

Frits Jan

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1205
  • Heerenveen
Re:wat is de dagwaarde?
« Reactie #29 Gepost op: 10 maart 2011, 21:36:45 »

http://www.speurders.nl/overzicht/motoren-en-scooters/fj-1200-blauw-wit-1986-81959875.html?fh_view_size=40&q=fj


ondanks dat er geen onderkuipie op zit, lijkt dit een héle nette !, (mede gezien de detailfoto vh blok )
Inmiddels in het bezit van een mooie zeilboot, én ook nog een ouwe diversion 600 !
FJ 1200 3CV (project, en eigenlijk van m'n broer )

it's nice to be important, but it's more important to be nice !
Pagina's: 1 [2] 3  Allemaal   Omhoog