FJ-ownersclub.nl
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken

Nieuws:

Volg clubnieuws ook via Twitter:
https://twitter.com/FJownersclub

Pagina's: 1 2 [3]  Allemaal   Omlaag

Auteur Topic: wat is de dagwaarde?  (gelezen 7482 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gerda

  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2060
  • Meerkerk
Re:wat is de dagwaarde?
« Reactie #30 Gepost op: 10 maart 2011, 21:51:04 »

Balen zeg, hoe is het met je been Eva?
Alles waar je ogen van gaan sprankelen moet je doen!

Mark_Vans

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6213
Re:wat is de dagwaarde?
« Reactie #31 Gepost op: 10 maart 2011, 21:53:03 »

En 1 van de mooiste kleurencombi's, die je - helaas - weinig ziet.
FJ 1200 3CW, '89. Bluish Black
Triumph Tiger 1200 XRX Explorer '18
Meindl Bernina 2

Beertje

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12627
Re:wat is de dagwaarde?
« Reactie #32 Gepost op: 11 maart 2011, 00:36:35 »

Sterkte (lees het nu pas)

Cash is King, tegen de digitale slavernij.

The O

  • Gast
Re:wat is de dagwaarde?
« Reactie #33 Gepost op: 11 maart 2011, 13:18:51 »



    Tja Eva Altijd heel vervelend als je zoiets mee maakt !!!!!
    Maar zoals ron al verteld onderdelen zijn binnen de club best wel te vinden
    In Hemrik ligt eventueel nog een compleet fj1100 Frame met kenteken
    Mocht je belangstellein hebben laat maar weten  :mrgreen: :mrgreen:

    Groetjes jilt
Dan moet het toch weer op de weg te krijgen zijn?
Ik heb nog wel een set vorkpoten.

Heb je bij je claim naar de verzekering/tegenpartij wel rekening gehouden met het verlies van een belastingvrije motor?
Da's ook nog een onkostenpost die je erbij krijgt.

Evabosch

  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 325
  • FJ1100
Re:wat is de dagwaarde?
« Reactie #34 Gepost op: 11 maart 2011, 20:02:17 »

Ten eerste badenkt voor de goede wensen allemaal :mrgreen:
Super goede info en alles en ben er echt blij mee.
Met de been gaat het al beter, ik kan er al voorzchtig mee fietsen en bewegen voelt goed.
Ik moet eerlijk zeggen dat de taxatie beter is uitgekomen dan verwacht. Ik krijg er ongeveer 1000 euries voor (incl. kleding en helm die ik weg kan gooien) en helaas gaan de taxatiekosten van de garage er nog af.
Hier ben ik het nog niet helemaal mee eens, want hoe had ik als 'leek' zijnde kunnen zien dat het frame krom was? Ik was wel genodzaakt een garage in te schakelen, taxateur van verzekering zelf kan er van maken wat hij wil niet..? Dat is dus een wordt vervolgd.

Verder mag ik de motor wel houden en heb al wat onderdelen aangeboden op het forum.
Alleen kan ik de motor van Herbert overnemen waarmee ik mss ook nog gebruik kan maken van de onderdelen.
Ik moet er nog over nadenken omdat een FJ1200 ook interessant is, maar ik eigenlijk ook een auto nodig heb.....zoveel keuzes...
maar het motor rijden blijft toch kriebelen :lol:

Wat verzekeren betreft besef ik nu wel dat ik beter ga regelen in het vervolg...en beter laat informeren
Ik hoop toch eigenlijk gauw op een motor te zitten en iedereen nog even persoonlijk te kunnen bedanken :mrgreen:

Beertje

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12627
Re:wat is de dagwaarde?
« Reactie #35 Gepost op: 11 maart 2011, 20:28:37 »

Staan best mooie te koop met niet te veel km's en voor niet te veel geld ,dus.
Cash is King, tegen de digitale slavernij.

rop

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 541
  • 3CV 132.000 km, 3XW abs 33894 km
Re:wat is de dagwaarde?
« Reactie #36 Gepost op: 14 maart 2011, 10:33:57 »

Succes met het herstel Eva en (FJ) blijven rijden hoor!  :mrgreen:
belijdend lid sinds 24 Januari 2003

Michael

  • Gast
Re:wat is de dagwaarde?
« Reactie #37 Gepost op: 21 maart 2011, 16:49:08 »

Ten eerste badenkt voor de goede wensen allemaal :mrgreen:
Super goede info en alles en ben er echt blij mee.
Met de been gaat het al beter, ik kan er al voorzchtig mee fietsen en bewegen voelt goed.
Ik moet eerlijk zeggen dat de taxatie beter is uitgekomen dan verwacht. Ik krijg er ongeveer 1000 euries voor (incl. kleding en helm die ik weg kan gooien) en helaas gaan de taxatiekosten van de garage er nog af.
Hier ben ik het nog niet helemaal mee eens, want hoe had ik als 'leek' zijnde kunnen zien dat het frame krom was? Ik was wel genodzaakt een garage in te schakelen, taxateur van verzekering zelf kan er van maken wat hij wil niet..? Dat is dus een wordt vervolgd.

Verder mag ik de motor wel houden en heb al wat onderdelen aangeboden op het forum.
Alleen kan ik de motor van Herbert overnemen waarmee ik mss ook nog gebruik kan maken van de onderdelen.
Ik moet er nog over nadenken omdat een FJ1200 ook interessant is, maar ik eigenlijk ook een auto nodig heb.....zoveel keuzes...
maar het motor rijden blijft toch kriebelen :lol:

Wat verzekeren betreft besef ik nu wel dat ik beter ga regelen in het vervolg...en beter laat informeren
Ik hoop toch eigenlijk gauw op een motor te zitten en iedereen nog even persoonlijk te kunnen bedanken :mrgreen:


Sterker nog ik moet de eerste verzekering nog tegenkomen die een taxateur bij je thuis laat komen.
Dat heb ik in het verleden al eens geprobeerd met een auto en een motor maar dat doen ze niet.
Ze verplichten je gewoon om de motor/auto bij een motorzaak/autozaak neer te zetten anders komen ze niet.
Ik vind trouwens 200 euro wel vrij prijzig van die motorzaak, meestal is dat maximaal 100 euro.
Altijd eerst even naar informeren voordat je je motor erheen brengt, immers als ie er eenmaal staat kunnen ze er elk bedrag van maken wat ze willen, kleine kans dat je weer weggaat met je motor.

Als je trouwens een rechtsbijstandverzekering bij je auto hebt kun je deze vaak ook gewoon inschakelen bij een ongeval met de motor.
Vaak zelfs ook al is de auto van je partner.

Veel succes met het herstel!
 
« Laatst bewerkt op: 21 maart 2011, 16:55:59 door Michael »

gesmit

  • Gast
Re:wat is de dagwaarde?
« Reactie #38 Gepost op: 28 maart 2011, 15:33:23 »

Sterkte bij de afhandeling van alle verzekeringsromsplomp. Ik heb zelf op 4 januari het asfalt van dichtbij bekeken buiten mijn schuld. De tegenpartij heeft schuld bekend. Mijn FJ heb ik op 26 januari weer opgehaald, gerepareerd en wel, de rekening voor moeten schieten, maar van de verzekering nog geen euro ontvangen. Alleen een maand geleden een bod om 50% te betalen omdat ik zogenaamd ook een beetje schuld zou hebben. Gelukkig was die van mij niet total-loss, schade zat op 1600 euro volgens de expert.

Eelco

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7494
  • Eschebrügge (Duitsland)
    • the sensor people
Re:wat is de dagwaarde?
« Reactie #39 Gepost op: 1 april 2011, 17:18:44 »

Het kan ook anders.
Marianka heeft een paar weken geleden bij het achteruitrijden met haar Peugeot een vrijwel nieuwe Twingo geramd. De hele voorbumper van dat ding af :2funny:. De peugeot wat flinke krassen op de achterbumper. Marianka's schuld natuurlijk.
Opgegeven aan de verzekering en 10 dagen later hadden ze de schade aan de tegenpartij al uitgekeerd. Er zit blijkbaar veel verschil in verzekeringen.

« Laatst bewerkt op: 1 april 2011, 17:20:22 door Eelco »
FJ 1200 ABS 3CY (Model 3XW) 1994 Kleur MAS
FJ 1200 3CY (Model 3CV)1988 Kleur SBL

Evabosch

  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 325
  • FJ1100
Re:wat is de dagwaarde?
« Reactie #40 Gepost op: 1 april 2011, 18:32:16 »

Gelukkig is het in mijn geval ook anders gegaan
Verzekering heeft na 10 dagen uitbetaald. Was dan ook gelukkig duidelijk geval (heb foto's meegestuurd) had getuigen, en op het schadeformulier had de tegenpartij twee kruisjes aan moeten vinken en ik geen...
uiteindelijk hebben ze ook nog de taxatiekosten welke ik gemaakt heb, door de motor naar een garage te brengen en alles dus uit handen te geven, betaald.
Dus al met al mag ik niet klagen
Ondanks dat ik mijn lieve vertrouwde fj kwijt ben :cry:
Maar de nieuwe FJ gaat ook helemaa goed komen :mrgreen:
nog bedankt herbert :-D
Pagina's: 1 2 [3]  Allemaal   Omhoog