FJ-ownersclub.nl
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken

Nieuws:

Natuurlijk mag ook onze Facebook pagina niet ontbreken.
Kijk hier voor de laatste informatie: Yamaha FJ Owners Club NL/BE

Pagina's: 1 2 [Allemaal]   Omlaag

Auteur Topic: PLOF  (gelezen 4886 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yoki

  • Gast
PLOF
« Gepost op: 10 mei 2004, 10:09:11 »

Tja, daar lag m'n FJ dan, afgelopen vrijdagavond, plat op straat op de rechterkant.  :cry:
Balen! Bij het (heel langzaam) inrijden van een oprit in een beetje glad straatje een olievlekje op de weg gemist en boem.
Zelf gelukkig niets bezeerd, maar wel een klein beetje schade aan de kuip. Voor de rit der ritten moet duck-tape uitkomst brengen, graag hoor ik dan tips van de experts hoe ik dit het beste kan maken...  :?:

Tot volgend weekend,
Sander

Mischa

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6499
  • Harmelen
PLOF
« Reactie #1 Gepost op: 10 mei 2004, 10:37:30 »

Motorparts Rijsenhout kan kunstofdelen lassen. Misschien een optie?

Marcel

  • Clublid
  • Berichten: 2729
  • Meppel
PLOF
« Reactie #2 Gepost op: 10 mei 2004, 10:59:04 »

Als je de onderdelen meeneemt en een soldeerbout kan ik kijken wat ik voor je kan doen.

Eerst (als je het niet vertrouwt) mag je mijn fiets bekijken wat het resultaat wordt :)

Laat effies weten dan kan ik me mentaal voorberijden :)
Het wordt een beetje rustiger: Triumph sprint 1050 ST

Old School: FJ1100 84 ;)

Yoki

  • Gast
PLOF
« Reactie #3 Gepost op: 10 mei 2004, 13:16:23 »

@Marcel: als je me komend weekend kunt vertellen hoe je het hebt gedaan en laten zien hoe het wordt, dan kan ik het misschien ook wel zelf. (als het tenminste niet iets is waarvoor je veel apparatuur en vakkennis nodig hebt)

Is de kuip van thermoplastische of thermohardende kunststof? Ofwel: kun je het weer aan elkaar braden of niet?
Een van de gescheurde stukken is het kuiprandje boven de luchthapper, een smal strookje, dat helemaal door is, en waar je ook geen glasmatje achter lijkt te kunnen plakken omdat de binnenkuip dan niet meer past.

Marcel

  • Clublid
  • Berichten: 2729
  • Meppel
PLOF
« Reactie #4 Gepost op: 10 mei 2004, 14:27:31 »

Geen moeilijke apparatuur nodig alleen moet je wel een beetje handig zijn.

Ik weet niet wat voor een plastic het is maar ik weet wel dat het werkt. Zeker als je het verstevigt met glasmatje (en als dat niet kan) of met een extra stukje plastic van een reserveonderdeel.

Als je dit niet hebt kan ik wel een stukkie voor je meenemen.

Overigens neemt glasvezel niet zo heel veel ruimte in.
Het wordt een beetje rustiger: Triumph sprint 1050 ST

Old School: FJ1100 84 ;)

Eelco

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7491
  • Eschebrügge (Duitsland)
    • the sensor people
PLOF
« Reactie #5 Gepost op: 10 mei 2004, 22:21:26 »

Geef Marcel een soldeerbout en hij last zo je onderdelen. Hij heeft het zelfs voor elkaar gekregen om mijn-voorspatbord-met-een-hap-eruit weer superstrak te krijgen!
FJ 1200 ABS 3CY (Model 3XW) 1994 Kleur MAS
FJ 1200 3CY (Model 3CV)1988 Kleur SBL

Yoki

  • Gast
PLOF
« Reactie #6 Gepost op: 11 mei 2004, 22:45:38 »

OK, dat klinkt veelbelovend!  Dan neem ik een soldeerbout mee! We zien wel of we er aan toe komen.

Marcel

  • Clublid
  • Berichten: 2729
  • Meppel
PLOF
« Reactie #7 Gepost op: 12 mei 2004, 09:58:12 »

Gelijk een agregaat voor 220 :)

Of een hele lange verlengkabel vanaf het huis van Jilt :)

Of we kunnen in de kantine van de sportclub solderen (brandblussers bij de hand)

We zullen zien wat we kunnen doen. Lijkt me leuk.
Het wordt een beetje rustiger: Triumph sprint 1050 ST

Old School: FJ1100 84 ;)

vr3506

  • Gast
PLOF
« Reactie #8 Gepost op: 12 mei 2004, 19:32:35 »

Heb in weekend ook busje mee, daarin zit 220 volt voorziening. (200 -250 watt)
Kunnen als er behoefte is ook cd's gedraaid voor achtergrondmuziek.


groeten

 Jan

Crazy

  • Gast
PLOF
« Reactie #9 Gepost op: 12 mei 2004, 19:43:31 »

Over achtergrondmuziek gesproken:

Ik zorg dat ik 25x de nieuwe dubbel cd van de FJ club bij me heb. Degene die die mee naar huis willen nemen graag 1 euro als tegemoetkoming aan mij betalen.

Diegenen die niet naar Hemrik komen, maar toch een exemplaar willen, die meelen me maar ff!

crazytcb@msn.com

vr3506

  • Gast
dubbelcd
« Reactie #10 Gepost op: 12 mei 2004, 20:02:56 »

Valt er over die prijs nog te onderhandelen?? :lol:  :lol:
 nu even serieus
is het een mp3 geworden?
Kan ik nog mensen een plezier doen met een demo carburateurssynchroniseren met een kwikkolom?, Laat even weten anders laat ik 'm thuis.

groeten

Jan

Crazy

  • Gast
PLOF
« Reactie #11 Gepost op: 12 mei 2004, 20:27:57 »

Nope, is gewoon cd, daarom dubbelaar, heb vandaag 50 cd's gekocht voor ? 26,- (ok, er zijn goedkoper adressen, maar die kon ik niet op tijd vinden)

Dus ? 0,52 p/st, klupkorting -/- 0.02 p/st = ? 0,50!  :wink:

Yoki

  • Gast
PLOF
« Reactie #12 Gepost op: 13 mei 2004, 08:28:55 »

Zet mij vast op de lijst voor zo'n CD!

@ Marcel: Ik zal kijken of er in de koffers ook nog een verlangsnoer past. Ik heb in elk geval geen trekhaak om zo'n 220-aggregaat mee te kunnen nemen, dus ik denk dat de kantine, of de bus van Jan uitkomst zullen moeten bieden. Als jij nog een stukje plastic hebt liggen om te smelten, dan houd ik me graag aanbevolen!

Tot morgen allemaal!
Sander

Marcel

  • Clublid
  • Berichten: 2729
  • Meppel
PLOF
« Reactie #13 Gepost op: 13 mei 2004, 09:06:40 »

Geen verlangsnoer meenemen. Jilt woon 1 km van het veld. Ik denk niet dat zon lang snoer in je koffer past.

Als jij een soldeerbout meeneemt neem ik plastic mee. Maken we er een leuk soldeermoment van.
Het wordt een beetje rustiger: Triumph sprint 1050 ST

Old School: FJ1100 84 ;)

Crazy

  • Gast
PLOF
« Reactie #14 Gepost op: 13 mei 2004, 10:08:35 »

@ Marcel: Lex, een maat van me heeft vorige week ook een FJ gekocht (jaja, wordt ook lid!) zijn kuip is ook gescheurt, is dat te repareren zonder te moeten schuren en spuiten? Je mag er wel iets van zien, hoeft geen nieuwe te worden?!

Marcel

  • Clublid
  • Berichten: 2729
  • Meppel
PLOF
« Reactie #15 Gepost op: 13 mei 2004, 11:53:29 »

Je blijft de scheur altijd zien. Je moet solderen ook zoen als versteviging. Daarna moet je tocj echt plamuren en schuren en spuiten om het echt netjes te krijgen.

Op vlakke onderdelen is het dan nog extra verstandig om glasvezel achter te plakken.
Het wordt een beetje rustiger: Triumph sprint 1050 ST

Old School: FJ1100 84 ;)

Crazy

  • Gast
PLOF
« Reactie #16 Gepost op: 13 mei 2004, 12:23:27 »

Ok, zal es kijken of ik een piccie kan scoren van de schade, laat je wel ff een keer zien!

Bedankt voor je snelle reactie.

Yoki

  • Gast
PLOF
« Reactie #17 Gepost op: 13 mei 2004, 16:11:20 »

Bij mij zit het meest zichtbare scheurtje in een stuk dat geloof ik 'champagne'-metallic heet. Prima schutkleurtje voor Duck tape ;-)
Ik neem de soldeerbout mee. Het is wel een beetje een frutding voor de goedwillende hobbyist hoor, maar het wordt redelijk heet.
Pagina's: 1 2 [Allemaal]   Omhoog
 

cuneate-rose