FJ-ownersclub.nl
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken

Nieuws:

Natuurlijk mag ook onze Facebook pagina niet ontbreken.
Kijk hier voor de laatste informatie: Yamaha FJ Owners Club NL/BE

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Eeen gewaarschuwd man..........  (gelezen 3139 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Crazy

  • Gast
Eeen gewaarschuwd man..........
« Gepost op: 24 juni 2004, 11:16:08 »

Motordieven steeds brutaler

Uitgegeven: 24 juni 2004 11:05

AMSTERDAM - Motordieven gaan steeds brutaler te werk. Ze nemen de motorfietsen mee door ze in een bestelbusje of op een aanhangwagen te laden of ze lopen er gewoon mee weg. Dat stelt het Landelijk Informatiecentrum Voertuigcriminaliteit (LIV) in een donderdag gepubliceerd onderzoek.

Het aantal diefstallen van motorfietsen steeg vorig jaar met 18 procent tot 2271. De meeste motoren (65 procent) werden volgens de LIV gestolen vanaf de openbare weg. In bijna alle gevallen waren ze afgesloten met een of meer sloten.

MADmelle

  • Gast
Eeen gewaarschuwd man..........
« Reactie #1 Gepost op: 25 juni 2004, 10:26:09 »

Grond of muur anker als je hem niet binnen kunt zetten. En zet je hem ergens anders neer, zet hem dan vast aan een stevig hek of een lantaarnpaal.

220 volt helpt ook maar je loopt het risico van een rechtzaak (en kapotte electronica).

Melle

Meatpoint

  • Gast
Eeen gewaarschuwd man..........
« Reactie #2 Gepost op: 25 juni 2004, 11:10:26 »

zijn er eigelijke type motoren die gevoeliger zijn voor diefstal,
willen ze een fj eigenlijk wel?

Rem

  • Gast
Eeen gewaarschuwd man..........
« Reactie #3 Gepost op: 25 juni 2004, 11:15:59 »

die van mij denk ik niet

ik ben met trots de lelijkste

rop

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 541
  • 3CV 132.000 km, 3XW abs 33894 km
Eeen gewaarschuwd man..........
« Reactie #4 Gepost op: 25 juni 2004, 12:28:35 »

Een FJ heeft toch al genoeg afschrikwekkende anti-diefstaleigenschappen, in ieder geval voor een onervaren dief die denkt met een supersport weg te komen komen.

Als ze die van mij willen stelen dan ga er denk ik maar bij staan kijken: eerst moeten ze hem zonder hernia van de bok af zien te krijgen.  :lol:
Dan moeten ze er nog op gaan zitten zonder om te vallen.  :x
Dan moeten ze hem nog starten waarbij ze met de tengels van de uitgetrokken choke af moeten blijven want anders slaat hij meteen weer af en wil-ie niet lekker meer starten. :oops:
Als ze denken dat een FJ als een "gewone" motor stuurt dan komen ze het woonerf niet eens af en liggen ze bij de eerste bocht als in de voortuin van mijn overbuurman. :?
Als ze denken dat een FJ "gewoon" accelereert dan liggen ze er al bij het eerste stoplichtsprintje af. :cry:
Als ze denken dat een FJ "gewoon"remt dan .... zie hiervoor :x
En als ze denken dat ik de cops dan nog niet heb gebeld......... :wink:
Ik maak me geen zorgen
belijdend lid sinds 24 Januari 2003

Crazy

  • Gast
Eeen gewaarschuwd man..........
« Reactie #5 Gepost op: 25 juni 2004, 12:47:50 »

hahahaha, ik zou dit ff naar je verzekeringsagent sturen, krijg je vast korting!

MADmelle

  • Gast
Eeen gewaarschuwd man..........
« Reactie #6 Gepost op: 25 juni 2004, 13:36:44 »

:lol:  :lol:  :lol:

Ruud

  • Gast
Eeen gewaarschuwd man..........
« Reactie #7 Gepost op: 25 juni 2004, 13:57:36 »

Citaat van: rop
Een FJ heeft toch al genoeg afschrikwekkende anti-diefstaleigenschappen, in ieder geval voor een onervaren dief die denkt met een supersport weg te komen komen.

Als ze die van mij willen stelen dan ga er denk ik maar bij staan kijken: eerst moeten ze hem zonder hernia van de bok af zien te krijgen.  :lol:
Dan moeten ze er nog op gaan zitten zonder om te vallen.  :x
Dan moeten ze hem nog starten waarbij ze met de tengels van de uitgetrokken choke af moeten blijven want anders slaat hij meteen weer af en wil-ie niet lekker meer starten. :oops:
Als ze denken dat een FJ als een "gewone" motor stuurt dan komen ze het woonerf niet eens af en liggen ze bij de eerste bocht als in de voortuin van mijn overbuurman. :?
Als ze denken dat een FJ "gewoon" accelereert dan liggen ze er al bij het eerste stoplichtsprintje af. :cry:
Als ze denken dat een FJ "gewoon"remt dan .... zie hiervoor :x
En als ze denken dat ik de cops dan nog niet heb gebeld......... :wink:
Ik maak me geen zorgen


Waarom wil ik eigenlijk zelf nog zo'n ding..... :?:  :?:  :?

eric fj 1200 93

  • Gast
Eeen gewaarschuwd man..........
« Reactie #8 Gepost op: 25 juni 2004, 19:48:11 »

Hoi,

En wegrijden zonder om te vallen (geldt ook voor de rechtmatige eigenaar, slik!)

Eric.

Dyrck

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5453
Eeen gewaarschuwd man..........
« Reactie #9 Gepost op: 25 juni 2004, 21:05:38 »

Citaat van: Ruud
Waarom wil ik eigenlijk zelf nog zo'n ding..... :?:  :?:  :?


Hij maakt herrie,
hij zuipt,
hij rookt,
in de regen wordt je nat,
kost je klauwen vol geld,
conversatie is onmogelijk met pasagier,
heeft geen gps,
geen cd-wisselaar,
geen handsfreesetje voor de telefoon.

Wil je nog meer argumenten horen.....

Nog eentje dan....




HET IS GEWOON LEUK !!!!!!
Gib mir Benzin
Es fließt durch meine Venen, Es schläft in meinen Tränen
Es läuft mir aus den Ohren, Herz und Nieren sind Motoren

Quavantoe

  • Gast
Eeen gewaarschuwd man..........
« Reactie #10 Gepost op: 25 juni 2004, 21:19:17 »

De overige redenen kunnen zijn;
Hij is zwaar.  :!:
Alleen echte mannen kunnen hem stelen. (En de vroeger was het houten schepen en stalen kerels Tegenwoordig is het stalen schepen en houten mannetjes.)
De gemiddelde gauwdief loop op gympies en als onze motor daar over heen rijdt kunnen die tere teentjes niet hebben. :cry:
Tevens weet iedereen dat een motorfiets, voor sommige brommer, voor hun berijder heilig is. Dus stel je voor dat er een wakker wodt als je zijn motor aan het stelen bent. :twisted:  :evil:  :evil:  :twisted:  :twisted:

En tenslotte; en wat in verschillende meldingen ook terugkomt is het feit dat alleen echte motorkenners de werkelijke waarde van onze motoren in kan schatten. Want zeg nou zelf hoe vaak gebeurd het niet dat een ander motorrijder verbaasd kijkt als hij er achter komt wat voor een beest van een machine het is als het gas echt open gedraaid wordt. =;  :?:  =D>  :-({|=

Cor
Zo lang ie mij begroet blijf ik um berijden.

Dan

  • Gast
Eeen gewaarschuwd man..........
« Reactie #11 Gepost op: 8 juli 2004, 17:16:47 »

Citaat
Want zeg nou zelf hoe vaak gebeurd het niet dat een ander motorrijder verbaasd kijkt als hij er achter komt wat voor een beest van een machine het is als het gas echt open gedraaid wordt.    


Ik wil ook een FJ :cry:  [-o<

Crazy

  • Gast
Eeen gewaarschuwd man..........
« Reactie #12 Gepost op: 8 juli 2004, 17:32:37 »

:)

marco

  • Gast
Eeen gewaarschuwd man..........
« Reactie #13 Gepost op: 1 augustus 2004, 23:59:43 »

Geheim verklappen!

Ik heb mijn FJ gekocht om diefstal tegen te gaan!
Woon in Limburg maar in de zomer verzot op Amsterdam....
3 x motor al gestolen in Randstad....en echt was het zat!
Het gebruiksgemak van een motor in bv Amsterdam is zo hoog dat na 2 jaar met auto weer rijden ik dacht van ik ga een oude bak kopen....een FJ.Had ik eerder moeten op komen maar ja wilde Trendy zijn met die nieuwe mooi motors!
Nu ben ik zo blij.....FJ bevalt me super......sturen,ja remmen,power,mhhh zijn gewicht mhhh lekker zwaar...en het gevoel van kost me niks!
Heb hem voor 1100 euro gekocht...en nu 4 maanden of zo verder en 30 bezoeken ook buitenwijken waar alles wat los en vast zit wordt gestolen....mijn FJ staat er altijd hahah (okay nog dan)
Echte kenners nemen echt geen 260 kg fj mee die ze dan voor 300 euro snel kunnen verkopen hahah in onderdelen!

Heeeeeeeeeerlijk gevoel...en zoals jullie allemaal weten FJ laat je niet in de steek....hij mopperd soms wel wat maar rijden doet hij ...I LOVE MY FJ......

Zo moest het even kwijt!

Mischa

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6499
  • Harmelen
Eeen gewaarschuwd man..........
« Reactie #14 Gepost op: 2 augustus 2004, 08:52:42 »

Dat vind ik ook fijn. Hoef je niet van elk krasje te balen en kun je 'm nog eens ergens neerzetten. Een nieuwe motor schrijft zoveel af. Deze wordt alleen maar meer waard...

...wel op tijd tanken, he?
Pagina's: [1]   Omhoog
 

cuneate-rose