FJ-ownersclub.nl
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken

Nieuws:

Natuurlijk mag ook onze Facebook pagina niet ontbreken.
Kijk hier voor de laatste informatie: Yamaha FJ Owners Club NL/BE

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Databankie Fj onderdelen nummers/specificaties enz.  (gelezen 2525 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robuz

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 173
Databankie Fj onderdelen nummers/specificaties enz.
« Gepost op: 2 juli 2004, 20:29:35 »

Hallo allemaal,

Ik ben net lid van deze club geworden ,hiephiephoera! daardoor supersnel een scrapheapsponsor bij jullie gevonden waarvoor mijn dank!

Ik  moet nog even verder kijken hoe het hier eigenlijk allemaal verder werkt vandaar dat ik jullie wilde vragen of er soms een databank met alle gegevens ,onderdeelnummers,bestelnummers,fiches enz voor al die FJ typen bestaat? om maar met de deur in huis te vallen....

Zou het anders een goed idee zijn om dat bij de folders op de membersarea te gaan maken,scheelt een boelvragen als je het wat gemakkelijk kan opzoeken ,hoeft iedereen van zijn eigen motor de gegevens maar door te geven,beetje te verzamelen op de site ,misschien is het wat?
Ff wat over mezelf,ben 40 jaar ,machinist in het baggerbedrijf overal en ergens in de wereld en als er iemand een vraag/probleem met een 1TX heeft zal ik mijn best doen daar een antwoord /oplossing op te vinden.
Jullie zijn allemaal welkom in Den Helder het komende weekend tijdens het vlootreffen bij MC-roadrunner en de open dag op 28 augustus ,
voor de routebeschrijving de website: http://www.mc-roadrunner.com
voor ons ter kennismaking en de bierpomp testen! 8)
Groeten,
Rob.
If duct tape can,t fix it buy a new one.

Crazy

  • Gast
Databankie Fj onderdelen nummers/specificaties enz.
« Reactie #1 Gepost op: 2 juli 2004, 20:41:32 »

Ik moet nog even verder kijken hoe het hier eigenlijk allemaal verder werkt vandaar dat ik jullie wilde vragen of er soms een databank met alle gegevens ,onderdeelnummers,bestelnummers,fiches enz voor al die FJ typen bestaat? om maar met de deur in huis te vallen....


Dat is er, maar nog niet on-line, als je dat wil hebben kan ik je de fiches mailen.

Als de nieuwe site in de lucht is komt die onder de members sectie te staan.

Robuz

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 173
Databankie Fj onderdelen nummers/specificaties enz.
« Reactie #2 Gepost op: 2 juli 2004, 20:53:40 »

Fiches met de orginele bestelnummers??
Altijd makkelijk,
Thankz!
If duct tape can,t fix it buy a new one.

Dyrck

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5453
Databankie Fj onderdelen nummers/specificaties enz.
« Reactie #3 Gepost op: 3 juli 2004, 08:00:58 »

Om een hoop werk aan verzamelen te besparen zou je ook gewoon de vraag hier kunnen stellen, of via MSN.

D'r zijn namelijk een hoop leden met fiches/ handboeken/ artikelen/ foto's van montage enz. enz.
Het antwoord volgt soms zelfs binnen een paar minuten.
Voorbeeld:
Van de week nog met Mischa via de msn naar lagernrs. gezocht.
Mischa was net iets eerder met het antwoord.
Hij had het in 2 min. ik deed er ruim 3 min. over :wink:

Nog een voorbeeld:
Iemand had een kofferrek gekocht, zonder bevestigingsbeugels. D'r zijn foto's gemail hoe dat rek bevestigd moet worden. de beugels zijn toen zelf gemaakt.

Kortom:
De databank is er, hij is heel groot, maar alleen verspreid over diverse leden.
Dit forum is de plaats van uitwisseling. Niet alleen van de harde data, maar ook gratis bijbehorende tips en trucs....



dirk
Gib mir Benzin
Es fließt durch meine Venen, Es schläft in meinen Tränen
Es läuft mir aus den Ohren, Herz und Nieren sind Motoren

Robuz

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 173
Databankie Fj onderdelen nummers/specificaties enz.
« Reactie #4 Gepost op: 3 juli 2004, 12:40:07 »

Ok dyrck,allemaal duidelijk,
mijn bedoeling hiermee is om niet iedere keer naar de bekende weg te hoeven vragen, dat je de typen met elkaar kan vergelijken ivm met uitwisseling van onderdelen etc.en voor prijsopgaven etc van de parts bij bestellingen.
Dat leek mij wel gemakkelijk ,als  je de boel eerst zelf een beetje kan  bestuderen/cq ontdekken,maar z?n site maken en bijhouden is inderdaad een bult werk,heb je  een dagtaak aan,dus niet praktisch,zoals ik dat uit jou tekst begrijp.....:?
Vragen is dan gemakkelijker.
misschien heeft men hier ook nog iets aan :
http://groups.yahoo.com/group/Yamaha_FJ_owners

krijg van Rob de fiches met de yamaha bestelnummers  toegemailed.
perfecto!

Thankz.

Rob.
If duct tape can,t fix it buy a new one.
Pagina's: [1]   Omhoog
 

cuneate-rose