FJ-ownersclub.nl
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken

Nieuws:

Volg clubnieuws ook via Twitter:
https://twitter.com/FJownersclub

Pagina's: 1 2 [3] 4  Allemaal   Omlaag

Auteur Topic: plus minus 160km/h  (gelezen 10516 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jaahaa

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3519
  • Omdehoek
plus minus 160km/h
« Reactie #30 Gepost op: 12 juli 2004, 18:57:31 »

hopen dat de foto niet gelukt is,
werd vandaag zelf geflitst van
voren er staat bij ons een flitser
die ook het aanstormende verkeer
kan flitsen  met de auto rijdt ik
nooit te hard maar met m'n fj tje
ben ik weer een paar jaartjes
jonger in gedrag,moet toch maar
beter op gaan letten
ach zolang je van van voren
geflitst word

jan

divedevil

  • Gast
plus minus 160km/h
« Reactie #31 Gepost op: 12 juli 2004, 23:20:44 »

Rob,
gewoon afwachten!!!! Laat je 'verrassen'!!! Zoals al door een clublid aangegeven, ik kan niets voor je doen. En zoals je zelf al aangaf, het was de eerste keer sinds lange tijd, dus het zal wel uitlopen op een boete met de nodige Pleuri's.
Laat even weten hoeveel het was.
Oh ja, waren er daar terplaatse wegwerkzaamheden? Dan wordt het nog een behoorlijk beetje duurder!!!!

Rob

  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2083
plus minus 160km/h
« Reactie #32 Gepost op: 13 juli 2004, 21:41:29 »

Nee, er waren geen wegwerkzaamheden Wil, we wachten lekker rustig af, was het bijna al weer vergeten.

Als er wat komt laat ik het weten.
RUFTY

FJ 1200 '88 3CV met AANHANGWAGEN

Ik gebruik in deze dure tijden, het toiletpapier aan beide zijde.

Na regen komt regent, kijk maar in het woordenboek

Als het niet komt, dan komt het maar niet

rop

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 541
  • 3CV 132.000 km, 3XW abs 33894 km
plus minus 160km/h
« Reactie #33 Gepost op: 14 juli 2004, 16:47:31 »

Rob,

Als je toch van plan bent om je foto op te vragen dan kan je net zo goed ff www.flitspaal.nl checken. Daar kan je een standaardformulier downloaden gericht aan het CJIB te Leeuwarden waarin je naast je foto, ook een kopie opvraagt van het ijkrapport van de betreffende Gatsometer (eigenlijk gatsiemeter). De overheid is verplicht deze informatie aan de burgers te verstrekken zodat ze zich ervan kunnen vergewisen dat de boeteoplegging op grond van een rechtmatige constatering is verlopen.
Wie weet met een beetje mazzel:
zijn ze het ijkrapport kwijt,
duurt de behandelingstermijn te lang (is fatale termijn voor)
of er is wel een ijkrapport maar blijkt de flitser niet tijdig geijkt te zijn (dit laatste moet je dan wel zelf contateren in het ijkrapport, dat gaan ze niet voor jou doen natuurlijk).

Veel succes ermee,

Houd ons op de hoogte,

Rob (Rop)

P.S: ben het helemaal met Ard eens: FJeetjes rijden heerlijk bij 160!
belijdend lid sinds 24 Januari 2003

Crazy

  • Gast
plus minus 160km/h
« Reactie #34 Gepost op: 14 juli 2004, 20:28:58 »

tnx, krijg er net 1 binnen van ? 55,- .....................'s nachts om 00.00 uur! Ga iets nuttigs doen!

Marcel

  • Clublid
  • Berichten: 2729
  • Meppel
plus minus 160km/h
« Reactie #35 Gepost op: 14 juli 2004, 20:46:56 »

Ik kwam dit weekeinde snachts om 05:30 van het North Sea Jazz Festival af (en ja ik vind dat mooi  :twisted:  )

Ik dacht: Ach het is snachts en de weg is bijna leeg. Laat ik ff kijken wat ie doet. Ik naar de 240. Ik denk "lachen.. Met deze snelheid zijn zelfs de bochten op de a28 scherp". Ik rem af naar de 180 omdat ik 2 rode lampjes zag en ook zag dat dat een auto was.

Ga ik met een snelheid van 180 een stel agenten in een volvo voorbij. Ik denk "oeps" Ik kijk naar achteren in mijn CBR spiegels en zie dat ze met op hun dooie gemakkie 140 blijven rijden (zal wel geen 120 zijn geweest)
Ik denk "vrienden .. ze laten me gaan. Ik denk "gas erop"

Heb ze niet meer gezien.

Ik denk "te veel"
Het wordt een beetje rustiger: Triumph sprint 1050 ST

Old School: FJ1100 84 ;)

eric fj 1200 93

  • Gast
plus minus 160km/h
« Reactie #36 Gepost op: 14 juli 2004, 21:00:26 »

HOi Marcel,

Zijn vast wonderspiegels, die CBR spiegels!

Eric (die nu met je rechter Yamaha speigel rijdt).

Eelco

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7494
  • Eschebrügge (Duitsland)
    • the sensor people
plus minus 160km/h
« Reactie #37 Gepost op: 14 juli 2004, 21:40:21 »

@Rob:
Die foto moet je overigens wel betalen tegenwoordig.
FJ 1200 ABS 3CY (Model 3XW) 1994 Kleur MAS
FJ 1200 3CY (Model 3CV)1988 Kleur SBL

FJohnny

  • Gast
plus minus 160km/h
« Reactie #38 Gepost op: 15 juli 2004, 10:25:33 »

Citaat van: eelco
@Rob:
Die foto moet je overigens wel betalen tegenwoordig.


Is dat zo?  Ik vond het altijd een mooie en goedkope manier om statiefoto's van je koekblik te maken (op de motor rij ik namelijk noooooit te hard  :wink: ). Maar daar moet je tegenwoordig dus voor betalen?

Kan je de foto dan ook terug brengen wanneer de kwaliteit je tegenvalt?

rop

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 541
  • 3CV 132.000 km, 3XW abs 33894 km
plus minus 160km/h
« Reactie #39 Gepost op: 16 juli 2004, 10:16:31 »

Beste motorvrienden,

In navolging van zovelen onder ons is ook mij de twijfelachtige eer te beurt gevallen om hedenochtend kennis te maken met de heren van de KLPD. Deze plichtplegingen vonden vanochtend om 8:42 plaats in mijn woonplaats. Ik was met frisse tegenzin op weg naar mijn niet nader te noemen werkgever in de wetenschap dat ik mijn aanvangstijd van 8:30 alleen nog zou kunnen halen door sneller te gaan dan 300.000 km/sec. Gemotiveerd en ambitieus als ik ben, heb ik mijn best gedaan om een dergelijke snelheid zo dicht mogelijk te benaderen. Helaas bleek mijn FJ hier niet toe in staat te zijn. Het sprak die ochtend voor zich dat ik mij, gezien mijn haast, niet kon bezighouden met futiliteiten zoals verkeerslichten. Derhalve nam ik uitsluitend kennis van de typische dieprode kleur van een van Hare Majesteits boven de weg hangende feestverlichting en het feit dat het kruispunt volkomen leeg was, waarna ik mijn weg vervolgde met dezelfde voorwaarts gerichte snelheid. Deze handeling was een van de wakkere dienders van de locale KLPD-clan ook opgevallen en zij zagen zich dan ook genoodzaakt om mij, na een achtervolging van enkele minuten met bijbehorende discoverlichting en lichtkrant, aan te houden.  

Nadat we kennis hadden gemaakt inclusief vriendelijk handjes schudden (net als op TV) vertelde de man met de pet mij welke overtreding ik had begaan. Terwijl ik mijn zienswijze op het geheel gaf (ik was voordat ik de overtreding beging reeds 3 minuten gepest door een huurvrachtwagen die zich tergend langzaam langs de enige ontsluitingsweg in mijn dorp begaf), schreef deze ambtenaar in dienst van ons Mopperland de benodigde gegevens op zodat ik weldra kennis zou kunnen nemen van een nieuwe fase in mijn relatie met de KLPD: een brief met een verzoek tot het betalen van de contributie aan het CJIB te Leeuwarden ten bedrage van 95 Euries; een koopje voor zoveel gezelligheid.

Voordat ik mijn weg weer kon vervolgen kreeg ik zowaar ook nog een (***GRATIS***) waarschuwing omdat ik mijn rijbewijs niet bij me had (zat ik in m'n winterpak vanwege het k.tweer van de laatste tijd).
De andere agent riep mij nog na dat ik me als motorrijder juist aan de verkeersregels moest houden omdat ik een kwetsbare verkeersdeelnemer ben en er viel over het PV niet te praten omdat het een verkeersactie betrof; nou geweldig jongens; Balkenende's onverzadigbare drang naar macht, geld en (zijn) normen en waarden strekt nu ook al tot de Politie.

Dat gesteld hebbende denk ik dat ik maar eens in bezwaar ga omdat mij niet is verteld dat ik niet tot antwoorden verplicht was nadat de constatering was gedaan. Het geven van een cautie is echter een cruciaal element in het boetetraject, zo weet ik ambtshalve. Theoretisch zou mijn bezwaar op die gronden als gegrond moeten worden verklaard. :lol:

To be continued........

Rob

FJ 1988 met kinderzitje 84.000 km  
Ik hen mezelf voorgenomen
belijdend lid sinds 24 Januari 2003

Remco

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1057
  • Overpelt (Belgie)
plus minus 160km/h
« Reactie #40 Gepost op: 16 juli 2004, 14:10:15 »

Jezus man, als je zo altijd lult als je laat voor je werk bent, hoe klingt het dan als je op tijd bent, nog meer geouwehoer. Je werkt zeker in Duh Haog veel lullen weinig zeggen.
8 X FJ = 1000 pk

willem777

  • Gast
plus minus 160km/h
« Reactie #41 Gepost op: 16 juli 2004, 14:16:02 »

Strekte Rop en rob, ze moeten jukllie ook wel hebben he? zal toch niet in de naam zitten? Voor alle Robben (Roppen )  kijk uit voor de sterke arm.

sideburns

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3289
  • 's-Hertogenbosch
plus minus 160km/h
« Reactie #42 Gepost op: 16 juli 2004, 17:13:35 »

Wat hebben we geleerd meneer cactus?

snel rijden en Rob heten gaat niet   :wink:  (spellen kan een wout niet dus met een p telt dan ook)

FJohnny

  • Gast
plus minus 160km/h
« Reactie #43 Gepost op: 16 juli 2004, 17:48:28 »

Je had schrijver moeten worden!!! Of het slim is om door rood te rijden, dat weet ik niet (dat is een van de dingen waar ik me toch vrij goed aan houd omdat ik weet hoe hard ik nog wel eens bij een stoplicht wil wegtrekken en er zal maar net zo'n malloot als ik ook het kruispunt over stuiven), maar het blijft mooi balen dat je er een prent voor krijgt.

Heb je de agenten nog gevraagd om zich officieel te legitimeren? Dat zijn ze namelijk ook verplicht op verzoek. Een van mijn huisgenoten heeft zich op basis daarvan onder een boete weten uit te wurmen (bechikking vernietigd door de Officier van Justitie).

Succes met je bezwaar!

Gr. FJohnny

MADmelle

  • Gast
plus minus 160km/h
« Reactie #44 Gepost op: 16 juli 2004, 19:20:35 »

Ik heb me kostelijk vermaakt tijdens het lezen van je 'verhaal'. Je kan het goed brengen, wel balen van die prent natuurlijk maar jij hebt je er tenminste nog voor uitgeslooft om hem te krijgen. Ik heb net een voor-aankondiging(papier verspilling van ons ambtelijk systeem) in de bus gekregen van een prent omdat ik 'niets' gedaan heb... aan de APK van mijn auto... is ook €95,-. :evil:

Als je het voor elkaar krijgt de boete te laten schrappen, zet je verhaal dan ff in de FAQ.

Melle
Pagina's: 1 2 [3] 4  Allemaal   Omhoog