Zooo vandaag de FJ1100 eens uitgebreid kunnen testen door een rit van bijna 300 Km.
Wat een heerlijke motor dat is mijn eind conclusie, rijd heerlijk voor mijn gevoel, trekt lekker door, en ligt goed in de bochten.
Helaas ook wat minpuntjes maar dat hoort erbij
2e versnelling klapt eruit boven de 7000 rpm, dus dat zwakke punt wat bekend is, heb ik ook, dat gaan we netjes oplossen.
Knipperlichten willen zo af en toe niet werken( zowel links als rechts doen het dan niet), ik vermoed een slecht contact of een kabelbreukje
Koude start draait die te weinig toeren, zelfs met choke erop, vermoed afstellen van choke kabel (als die warm is draaid die heel netjes zo'n 900 rpm stationair)
her en der resonanties in het kuipwerk, nalopen, en evt her en der opnieuw bekleden zodat trillingen worden geremd
ik hoor een klepgeluid aan de linkerkant van de motor (als je op de motor zit die linkerkant), denk dat er een klep te ruim staat.
Enn.. ik kan de benzinekraan niet vinden ?? iig niet aan de linkerzijde van de motor, zal morgen eens aan de rechterzijde kijken...
voor de rest, ik ben best wel wat gewend qua motor, maar wat een beest kan het zijn als je hem in de 5 hebt en vanaf 60 ineens door laat trekken, zonder blikken of blozen gaat die ineens maar door.
Al met al, voor mij een hele goede beslissing geweest om een FJ 1100 te kopen, damned wat heb ik genoten vandaag
Aanvulling: ik merk ook wel dat het een zware motor is en een stuk kuipwerk erop zit, zeker met zoals vandaag behoorlijke zijwinden, vooral met tegenliggende vrachtwagens ben je constant aan het corrigeren.
de honda cb750k6 die ik had was ook geen lichte (245 Kg) maar had geen kuipwerk, en was toch een stukje minder zijwindgevoelig.