FJ-ownersclub.nl
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken

Nieuws:

Volg clubnieuws ook via Twitter:
https://twitter.com/FJownersclub

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: problemen met smileys in edge  (gelezen 3583 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Batman

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5305
  • Winterswijk
problemen met smileys in edge
« Gepost op: 10 februari 2016, 23:12:41 »

jongens en meisjes,
ik heb sinds ik overgestapt ben naar windows 10 de webbowser edge gaan gebruiken. sindsdien heb ik niet meer de mogelijkheid om de smileys te laden. dit probleem hadden ze ook op de fjr site. daar is het ondertussen opgelost met onderstaande patch / handelingen.
vraag:
wie heeft hier nog meer last van?
daniel; kun jij met die informatie iets doen om dit op te lossen binnen het forum?

gekopieerde informatie van de fjr site.


Citaat van: Bruce op Gisteren om 19:46:22

arjen,
welke fix was dat dan? op het fj forum heb ik hetzelfde. daar krijg ik in edge ook geen smileys toegevoegd.




Jullie hebben daar ook een smf forum zie ik, dus hier komt ie...

http://www.simplemachines.org/community/index.php?topic=540133.msg3840255#msg3840255

Note that this should fix the main issue, but even with this fix the editor hasn't been fully tested in Edge so there might be other problems that we're not aware of at the moment...

Themes/default/scripts/editor.js

Find Code: [Selecteer]


Citaat

         oMyStyle.styleSheet.cssText = document.styleSheets['editor_ie_css'] ? document.styleSheets['editor_ie_css'].cssText : document.styleSheets['editor_css'].cssText;




Replace Code: [Selecteer]


Citaat

         if (oMyStyle.styleSheet)
            oMyStyle.styleSheet.cssText = document.styleSheets['editor_ie_css'] ? document.styleSheets['editor_ie_css'].cssText : document.styleSheets['editor_css'].cssText;
         else
            oMyStyle.sheet.cssText = document.styleSheets['editor_ie_css'] ? document.styleSheets['editor_ie_css'].cssText : document.styleSheets['editor_css'].cssText;




clear your local cache - in edge



 
Een dag niet getoerd is een dag niet geleefd.

FJ 1200. 1TX Bwj 1984 (The New Batbike)
FJ 1200 3XW Bwj 1993 (WPB)
Triumph Tiger 1200 XCa, Bwj 2018

Dunsinane

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 714
  • Bij Gorinchem
    • Flickr fotoalbum met mijn FJ 1200 foto's
Re: problemen met smileys in edge
« Reactie #1 Gepost op: 11 februari 2016, 00:46:05 »

Zojuist deze aanbevolen aanpassing uitgevoerd.

Vergeet niet om eerst de cache (Tijdelijke Internetbestanden) van de Edge-browser te legen, voordat je uittest of het heeft geholpen.
Yamaha FJ 1200 ABS, 3XW, 1991
Yamaha FJ 1200, 1TX, 1986

FJRob90

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7000
  • Geldrop N.B.
Re: problemen met smileys in edge
« Reactie #2 Gepost op: 11 februari 2016, 07:55:14 »

Ik heb ook een oplossing ............................ niet overstappen naar windows 10   :crazy2:
FJ1200 3cv 1989
BMW R1200 GS Adventure

rudy1967

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 880
  • een dag niet gereden is een dag niet geleefd.
Re: problemen met smileys in edge
« Reactie #3 Gepost op: 11 februari 2016, 10:07:04 »

mee eens niet overstappen naar windows 10

er zijn nog te veel problemen mee niet alle drivers die goed werken .
advies terug zetten naar windows 8.1 dan werkt alles gewoon zoals het hoort.  :mrgreen:
fj 600   49a in jps .1984
fj 1100 36y  blauw wit .1984
Fj 1100 36y rood wit met volle kuip.1985
fj 1200 3XW zilver blauw 1992

je koopt geen motor maar een beleving.

Mark_Vans

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6211
Re: problemen met smileys in edge
« Reactie #4 Gepost op: 11 februari 2016, 10:33:35 »

Wat een wauwel. Windows 10 heeft nauwelijks problemen. Als je problemen met drivers ondervindt, heb/had je die ook met Windows 8/8.1 gehad. Heb je (heel) oude hardware, dan kan ik me er nog iets bij voorstellen dat die niet meer wordt ondersteund. Maar hetzelfde gebeurde ook bij de overstap van Windows XP naar Windows 7 toen een flink aantal met name scanners en printers niet meer goed werkte, omdat Microsoft op een ander drivermodel was overgestapt.

Kan Windows 10 geen drivers voor je hardware vinden, installeer dan SlimDrivers (van http://www.driverupdate.net/downloads/SlimDrivers-setup.exe), dat de drivers voor je opzoekt en installeert.

De standaardbrowser van Windows 10 is Edge, en dat is een gedrocht dat nauwelijks de naam browser mag dragen. Stel daarom weer Internet Explorer als je standaard browser in (die zit nog gewoon in Windows 10). Maar ik raad je aan om die eveneens links te laten liggen en over te stappen op Chrome of Firefox (da's mijn voorkeur).
FJ 1200 3CW, '89. Bluish Black
Triumph Tiger 1200 XRX Explorer '18
Meindl Bernina 2

fredbb

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1133
  • 3XW 1993 WPB + 51J 1984
Re: problemen met smileys in edge
« Reactie #5 Gepost op: 11 februari 2016, 11:13:34 »

Er zijn wel degelijk problemen met Windows 10, maar dat geldt voor elke Windows versie, de een iets meer dan de ander, Vista en 8(.1), maar ook NT4 met SP2 (gaf meer problemen dan het oploste) en ME als negatieve voorbeelden en 95, 2000, XP en 7 als positieve (10 moet zich eigenlijk nog bewijzen).

Grootste probleem met Windows 10 is niet de technische kant, maar het nieuwe verdienmodel van Microsoft. Ze geven het nu zogenaamd gratis weg om een zo groot mogelijke groep gebruikers te krijgen, maar zoals het oude gezegde luidt "there is no such thing as a free lunch". Verder is MS keihard bezig met datamining, nou staan ze daar niet alleen in, Google kan er b.v. ook wat van, om niet te spreken over sociale media aanbieders.

Waar Apple al jaren dicteert wat je wel en niet met je apparaat kan, lijkt het er nu op dat Microsoft ook die richting opgaat, als gemiddelde gebruiker is dit misschien aardig omdat je computer dan behoorlijk veilig is, voor mij als techneut is het een reden om op den duur over te stappen op Linux.

Fred
Die voorlopig gewoon Windows 7 gebruikt.
The pen(cil) is mightier than the sword.

rudy1967

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 880
  • een dag niet gereden is een dag niet geleefd.
Re: problemen met smileys in edge
« Reactie #6 Gepost op: 11 februari 2016, 12:23:29 »

oke kijk zo leer ik weer wat bij . :mrgreen:
fj 600   49a in jps .1984
fj 1100 36y  blauw wit .1984
Fj 1100 36y rood wit met volle kuip.1985
fj 1200 3XW zilver blauw 1992

je koopt geen motor maar een beleving.

Eelco

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7491
  • Eschebrügge (Duitsland)
    • the sensor people
Re: problemen met smileys in edge
« Reactie #7 Gepost op: 11 februari 2016, 20:41:07 »

Ik kan windows 10 niet betalen...
FJ 1200 ABS 3CY (Model 3XW) 1994 Kleur MAS
FJ 1200 3CY (Model 3CV)1988 Kleur SBL

Batman

  • Clublid
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5305
  • Winterswijk
Re: problemen met smileys in edge
« Reactie #8 Gepost op: 11 februari 2016, 22:13:51 »

 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :-D :-D :-D :-D
zoals jullie zien werken ze weer. super gedaan daniel. :mrgreen:
Een dag niet getoerd is een dag niet geleefd.

FJ 1200. 1TX Bwj 1984 (The New Batbike)
FJ 1200 3XW Bwj 1993 (WPB)
Triumph Tiger 1200 XCa, Bwj 2018

Fred

  • Bestuur
  • *
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 8712
  • Noord Scharwoude
Re: problemen met smileys in edge
« Reactie #9 Gepost op: 12 februari 2016, 05:20:32 »

Fred
Die voorlopig gewoon Windows 7 gebruikt.
En hier nog iemand die nog gewoon Windows 7 blyft gebruiken naar alle tevredenheid

Of 3.1?
FJ 1200 maar dan Blauw
1x3FJR
2,5 x 3XW

fredbb

  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1133
  • 3XW 1993 WPB + 51J 1984
Re: problemen met smileys in edge
« Reactie #10 Gepost op: 12 februari 2016, 06:00:38 »

3.1 is leuk, maar je kan er niet zoveel meer mee en het is zeeeeer onveilig, het is net of je houten banden op je FJ hebt, ziet er erg origineel uit, maar je ligt voor je het weet op straat.
The pen(cil) is mightier than the sword.

Marcel

  • Clublid
  • Berichten: 2729
  • Meppel
Re: problemen met smileys in edge
« Reactie #11 Gepost op: 12 februari 2016, 09:28:13 »

Wat een wauwel. Windows 10 heeft nauwelijks problemen. Als je problemen met drivers ondervindt, heb/had je die ook met Windows 8/8.1 gehad. Heb je (heel) oude hardware, dan kan ik me er nog iets bij voorstellen dat die niet meer wordt ondersteund. Maar hetzelfde gebeurde ook bij de overstap van Windows XP naar Windows 7 toen een flink aantal met name scanners en printers niet meer goed werkte, omdat Microsoft op een ander drivermodel was overgestapt.

Kan Windows 10 geen drivers voor je hardware vinden, installeer dan SlimDrivers (van http://www.driverupdate.net/downloads/SlimDrivers-setup.exe), dat de drivers voor je opzoekt en installeert.

De standaardbrowser van Windows 10 is Edge, en dat is een gedrocht dat nauwelijks de naam browser mag dragen. Stel daarom weer Internet Explorer als je standaard browser in (die zit nog gewoon in Windows 10). Maar ik raad je aan om die eveneens links te laten liggen en over te stappen op Chrome of Firefox (da's mijn voorkeur).

+1
Het wordt een beetje rustiger: Triumph sprint 1050 ST

Old School: FJ1100 84 ;)
Pagina's: [1]   Omhoog
 

cuneate-rose